{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.689 visninger | Oprettet:

Venner der ikke er dyrmennesker {{forumTopicSubject}}

Davs Allesammen.
Skal bare lige ud med noget galle.
Min bedste veninde igennem snart 22 år var på besøg i går sammen med hendes datter på 3.

Og hun er bare en af de mennesker der ikke er til dyr som sådan.
Men i går starter hun ud med at brokke sig over at Liva hoppede op af hendes datter.
Ja selvfølgelig gør hun det når jeg ikke har haft mulighed for og træne børn med hende. Men Liva fattede dog lynhurtigt at hun ikke måtte hoppe op.

Det næste var så at hun ikke vil have at hundene snusede i hendes åbne taske som stod på gulvet. Og at det var mit ansvar som hundejer at lære dem det.
Ja okay. Du kunne også bare smide din taske op på bordet.

På et tidspunkt lavede hendes datter et eller andet jeg ikke nåede og se. Men Liva blev frygtelig bange for hende resten af dagen.
Da jeg skulle foder dem til aften nægtede Liva simpelthen og komme ud og spise fordi datteren stod i køkkenet.
Spørg min veninde om hun ikke vil kalde datteren ind så Liva kunne få lov og spise.
Det så hun ingen grund til og valgte i stedet at skubbe Liva tværs over gulvet mod skålen. Hun mente bare at Liva var en pivskid. Så blev jeg sku gal. Men åd mine bandeord og valgte en anden fremgangsmåde.
Bad datteren om og sætte sig på gulvet sammen med mig med noget af Liva´s mad i hånden. Da vi endelig fik lokket hende hen til os fik hun masser af godbidder og kys af datteren. Så gik det godt fremover.

Og som det sidste så var Liva hoppet op i sofaen hvor min veninde sad, imens veninden var på toilet.
Da hun kommer ind kigger hun på Liva og siger skrid, smut, gå væk.
Alt imens at jeg prøver og forklare hende at Liva lystre på orden Ned. Men inden jeg når og ydre et ord tager hun hende i nakkeskindet og river hende ned af sofaen.
SÅ FIK JEG NOK.
Herefter en masse ord som jeg ikke vil gentage her.
Men tror den fes ind.

Men for fanden hvor er det træls når en venner og veninder ikke er dyrmennesker.

Synes jeg tager ekstrem hensyn til dem og alligevel er det bare aldrig nok.

Arrrh. Nåh det var bare det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Venner der ikke er dyrmennesker
  • #1   25. jan 2015 Tja .. I mit hjem bor Taiko! De andre er gæster!
    Tager de ikke hensyn til Taiko, så er de bare ikke velkomne.
    Ingen skal råbe af Taiko, tage ham i nakkeskindet eller lign., så er der en vej, og det er ud gennem døren.
    Længere er den ikke hos mig! Og det ved min familie og venner!

• #2   25. jan 2015 Man kan forebygge en del, ved at være på forkant med hvad der KAN ske - det gør vi her i huset. Og en del hensyn til besøgende tager vi også gerne, men der er INGEN der lægger hånd på mine hunde!

• #3   25. jan 2015 K & T
    Tror også jeg er nød til og forklare hende at det er sådan her.
    Men derfor kan man jo stadig godt tage hensyn. Såsom at når der ikke er plads i sofaen så må hundene gå i dere kurv.
    Men tror også det er vejen frem at få hende til og forstå at mine hunde bor her og hun er gæsten

• #4   25. jan 2015 Det sagde jeg heller ikke noget om. Jeg tager skam hensyn til, når der er gæster. - Men derfor er Taiko stadig den, der bor i mit hjem! smiley

• #5   25. jan 2015 Jeg mener godt man kan tage hensyn til , om gæsterne er " hundemennesker " ... og bede sine hunde om ikke at hoppe op .... snuse gæsterne i numsen .... rode i deres tasker .... og mænge sig på skødet af dem i sofaen. ....

Nu har jeg en sofa , der er MIN ... der må hundene ikke være , så der bliver gæsterne placeret. .. for der ved hundene de ikke må være.

Så har jeg en sofa der er hundenes .... og når jeg har besøg F.eks her fra HG: .. så planter de sig selv i hundesofaen ... og så er mine hunde TOTALT ULYDIGE .... De hopper ... de slikker ... de møver rundt på folk ... de klistrer ... og er ganske forfærdelige .......... og jeg står ved siden af og råber ... Lasse hold nu op ... Nanna tag det roligt ... lad nu være med at slikke i hovedet ... o.s.v.

Så lyder det fra " hundesofaen " ... og de " underlige " mennesker der sidder der.
    " Lad nu dyrene være ... de er såååå søde .. og må gerne hoppe på mig ... og slikke på mig og " overfalde " mig.... ... og så kan jeg lige så godt holde min kæft og glæde mig over , at mine hunde er lydige igen , når gæsterne er gået . .... ha ha ha ha

• #9   25. jan 2015 Jeg synes altså også det er en balancekunst
    Selvfølgelig skal hundene være i deres eget hjem
    Og jeg har også haft så "hysteriske" mennesker så jeg hverken har kunnet eller ville leve op til hvordan de ville have det i mit hjem.
    Men generalt har jeg da besøg af folk fordi jeg gerne vil se dem, og så vil jeg da også vise dem hensyn
    Og uanset hvad så er det altså voldsomt når en hund hopper op ad et kun 3 årigt barn, det ville jeg hverken synes var ok som forælder eller hundeejer, og havde jeg en forventning om at min hund ville gøre det, havde jeg enten sat snor på eller været meget over den så jeg kunne være på forkant med det

Samtidig vil jeg ikke finde mig i at folk kommer ind og begynder at opdrage på mine hunde eller fortælle hvordan de burde være opdraget og der er i hvert fald ingen der skal tage fat i dem

• #11   25. jan 2015 Jeg har nogle personer i min familie, som bestemt ikke er til rottweilers, og når de er her, bliver der selvfølgelig vist hensyn.
    Jeg kan ikke se noget problem i at vise de ekstra hensyn, når man ved personer ikke er til hunde på samme måde som en selv..

Men hvis nogen gæst lagde hånd på mine hunde, ville de pænt blive vist ud af døren igen.

• #12   25. jan 2015 Hvis jeg inviterer og jeg ved at en person ikke er dyremenneske, så ville jeg da være høflig og prøve at forsøge ar undgå situationer der kunne være trælse.

Nok er det min hunds hjem, men gæsterne er lige så velkomne og selvfølgelig skal deres grænser respekteres.

Jeg forventer også at hvis jeg bliver inviteret at jeg ikke står med en hund på hovedet, en kat i benet, bare fordi at det er dem som bor der.

• #13   25. jan 2015 Måske er det bare fordi jeg har det så nemt for alle holder af lucky. Vi har ikke en sofa og da vi havde tog de ham selv op I den for at snakke og han spiser når vi spiser.

Men aldrig I livet om nogen skulle råbe af ham eller tage fat I ham. Jeg må jo så være en af de der overdriver, men kan man ikke leve med at lucky er her så må man blive væk.
    Jeg har en enkelt veninde der ikke er så glad for hunde og nu bor vi så meget langt fra hinanden, men så er vi oftest ved hende og det fungerer fint...

Når vi har overnattende gæster får lucky ikke lov til at gå ind til dem efter vi er gået I seng. For de skal have lov til at sove.

Men ellers er det minimalt hvad jeg tager af hensyn. Når vi er på besøg forventer jeg heller ikke at de tager specielle hensyn til mig.
    Jeg kan f.eks. ikke så godt have røgen fra rygere, men de går altså ikke udenfor bare fordi jeg kommer smiley kan jeg ikke klare det må jeg jo invitere dem hjem til mig selv.

• #14   25. jan 2015 Jeg prøvede også så vidt som muligt og undgå diverse situationer. Jeg accepter heller ikke på nogen måde at Liva hopper op af en 3 årig. Derfor havde jeg hende i halsbåndet da de kom ind af døren og slap hende ikke før moderen og datteren var kommet af tøjet, og at hun var faldet til ro.
    Men Liva er altså ikke den mest velopdragen hund endnu. Og når datteren står og vifter med hænderne over hovedet er det jo svært for Liva ikke at se det som leg.

Men ligefrem at kræve at hundene ikke må snuse til noget nyt som bliver stillet på gulvet.... Det synes jeg er latterligt at blive sur over.

• #15   25. jan 2015 nårr ja, glemte lige.. Lucky får altså heller ikke lov til at hoppe op ad børn. Så tager jeg ham op eller sætter mig ned på gulvet med ham, så de kan snakke, det er dog mest ved helt små børn.. Men nu er Lucky heller ikke så stor, så der sker ikke så meget ved at han gør det, men han skal ikke alligevel.

Det forstår han dog ikke så godt, for de er jo bare så søde og så skal de lege.. Han elsker f.eks. min nevø på 1½ år, han er simpelthen bare noget af det bedste i luckys verden, og har været det fra han var spæd. Nu er han så i en alder, hvor jeg skal holde dem begge fra hinanden, for hvis ikke det er Lucky der er for vild og for meget, så er det ungen smiley

• #16   25. jan 2015 Nittib - hos dig er det værste at man som gæst kan risikere at blive "kostet" rundt med og blive smidt over i den hundefrie sofa, så man IKKE kan blive overfaldet af din to sød vovser. smiley

• #18   25. jan 2015 NITTIB vil så absolut HELLERE sidde i hundesofaen med 2 hunde der hopper rundt og møsser og er glade... smiley

Men igen jeg er en sær hundeejer...

Jeg har en ven der kommer tit på besøg som ikke er vild med at hundene hopper rundt på ham, men sjovt så ved mine hunde det og sætter sig lige så stille ved siden af ham og puffer en smule med snuden for så kan han godt give et bette kæl.
    Men han er IKKE i tvivl om at hvis han nogensinde tog fat i nakken på en af dem at han ikke skulle komme her mere.
    Og han er ikke dyrehader han bryder sig bare ikke om vilde dyr i sofaen.

Kommer der gæster her der ikke gidder hundene sidder vi i køkkenalrummet da de ved de skal lægge sig i deres bure derude, med mindre de bliver kaldt på.

Igen alle dem der kommer her i huset har HELDIGVIS deres egne hunde med og så er der dømt hundehygge... smiley

• #19   25. jan 2015 Hunden skal være der - gæster KAN være der. Hvis folk ikke er til dyr er det fint men så ses vi bare primært hos dem.
    INGEN skal tage mine hunde i nakken..

• #21   25. jan 2015 Jeg er egentlig lidt forbavset over hvor uhøfligt din gæst opførte sig ifølge det du skriver?? Det forstår jeg ikke, er jeg gæst i et hjem så kunne jeg da på ingen måde finde på at opføre mig sådan;)

• #24   25. jan 2015 Selvom jeg elsker dyr, så vil jeg gerne at mine grænser bliver overholdt..

Hunde (eller andre dyr) skal IKKE springe op af min datter (5 år og også glad for dyr) medmindre hun selv invitere til det..

Tasker på bordet er faktisk ret uhygiegnisk.. Tænk hvor mange steder den står i løbet af dagen. Så det er ikke noget jeg gør, jeg bruger gulv, sofa eller stol..

En åben taske er ikke = værsko at gå ind.. Ikke alle mine tasker kan lukkes, og jeg kunne jo have noget medicin deri smiley

Når det er sagt, så ville jeg ikke skubbe rundt med andre folks dyr, medmindre jeg kendte dyret godt (Lyder ikke til din veninde kender din hund overhovedet) og vidste hvad den kunne tåle.. Hvis min datter skulle komme til at gøre noget ved hunden ville jeg aflede hende uden hun føler det er fordi vi ikke må være der (I dit tilfælde måske hjælpe med at dække bord osv,) Eller spørge ejer om jeg må hjælpe datteren med at fodre hunden, da hunde tit "glemmer" der er gjort noget ved den, hvis personen giver mad/godbidder.. Det gælder for mig om at begge parter ikke bliver bange for hianden og dennes artsfæller (Så hunden ikke er bange for børn, og datteren ikke er for hunde).

Den med nakken ville jeg også blive sur over.. Evt. selv have sagt ned, allerede efter hun havde sagt det første ord.

• #25   25. jan 2015 Når jeg inviterer folk, så ved jeg godt, at de fleste ikke er hundemennesker, og derfor er det helt forståeligt, hvis ikke de lige gider at kæle med hunden eller have den rendende rundt efter sig.

Men hvis mine gæster begyndte at tage fat i min hund for at kyle den ned fra sofaen samt skælde den sådan ud, så røg de hjem med det samme smiley

• #26   25. jan 2015 Helt ærligt;) at opføre sig sådan som gæst er bare ikke ok;) hvis hunde eller andre dyr ikke skal springe op af din datter og de skal holde sig fra din taske m.m Beltane, så må du godt nok blive hjemme;) som gæst stiller man ikke betingelser, så siger man nej tak til invitationen.

• #27   25. jan 2015 Bodil
    Man kan jo ikke nødvendigvis vide at folk har hunde der springer op når man takker ja (som jeg har forstået det her havde de aldrig mødt hunden før)
    Og jeg synes altså sagtens man kan forlange at hunden ikke springer op ad et lille barn hvad hvis det var en hund på 50 kg? (Og det behøver ikke engang være et barn, det ville jeg som gravid og med dårlig ryg også have svært ved at holde til, eller bryde mig om)
    Jeg kommer ikke ind i folks hjem og stiller krav om alt muligt urimeligt, men hvis familiens barn begyndte at slå mig ville jeg også bede ham/hende stoppe uden at det skal ses som at jeg vil styre deres hjem eller deres opdragelse

• #28   25. jan 2015 Hvis hunden vil springe op af barnet så skærmer man som forældre og forklarer barnet hvor glad hunden er;) hvis hunden stikker snuden i tasken så tager man tasken væk, man stiller ikke betingelser som gæst og man "opdrager" ikke på andres børn eller hunde;) kan man ikke klare det så rejser man sig og tager hjem;) det er efter min mening på ingen måde ok at rette på folks børn eller hunde i deres eget hjem!

• #29   25. jan 2015 Med sine 15 kg ville TS hund være tungere end mine børn var da de var 3 år, så det ville være potentielt farligt at den hoppede op, jeg ville heller ikke stå smilende og se til hvis hunden bed mit barn, jeg kan ikke se problemet i at sige det stille og roligt hvis hundens ejer ikke selv ser det eller gør noget

Jeg kan ikke forstå den der berørings angst for at sige noget til folk, på en pæn måde selvfølgelig.
    Hvis husets barn stod og sparkede mig over benet ville jeg ikke stå smilende og se til, ej heller forlade huset. Jeg ville stille og roligt fortælle barnet at det brød jeg mig ikke om.
    Man må formode at folk gerne vil se de mennesker de inviterer og så kan jeg ikke se hvorfor man som gæst ikke kan forvente en lille smule respekt lige som man som en selvfølge selv udviser respekt i andres i hjem. Jeg synes ikke respekt er at finde sig i hvad som helst fra værtens side

• #30   25. jan 2015 (Og nej jeg mener så på ingen måde at omtalte mor i indlægget udviser respekt, jeg taler generalt)

• #31   25. jan 2015 Bodil, jo man må godt stille krav, jeg tager jo heller ikke og kigger i mine gæsters tasker smiley hunde kan godt lære de ikke skal stikke næsen i alt.

• #32   25. jan 2015 Hvis man er gravid er det jo slet ikke sikkert man når

• #33   25. jan 2015 At skærme

• #34   25. jan 2015 Hvad skal man med fjender når man har venner af den slags?

• #37   25. jan 2015 Som jeg skrev længere nede i starten af emnet, så acceptere jeg heller ikke at Liva hopper op ad børn. Eller andre gæster for den sags skyld. Men jeg har kun haft hende i 1½ måned, og det var hendes første møde med et barn. Så som jeg skriver så tog jeg mine forbehold og holde hende da de kom ind af døren. Og da de havde fået overtøjet af og liva var faldet til ro slap jeg hende.
    Men som jeg også skriver så kan det altså være svært for en hund at skælne mellem leg eller ubehag når barnet står og fægter med armene i vejret.
    Og da hun første gang hoppede op af hende var jeg der også med det samme for og fortælle Liva at hun skulle falde til ro og ikke hoppe op.
    Og det forstod hun også med det samme.

Det med tasken synes jeg nu stadig ikke er fair. Det er naturligt for hunde og undersøge alle nye ting i deres højde der kommer ind i deres hjem.
    Det var jo ikke fordi hun tog noget i tasken. Hun snuste kun til den.

Og jeg har idag både skrevet og snakke med hende om det, og hun var meget ked af at hun havde opført sig som hun havde.
    Hun ved at når jeg bliver gal så er det fordi der er noget og blive gal over.
    Det er yderst sjælden man ikke ser et smil på mine læber.
    Men jeg fik hende forklaret at det var mit og hundenes hjem og hun var gæst. Jeg ville gerne at hun fremover henvender sig til MIG hvis der er noget hun ikke bryder sig om, istedet for og rette på min hund.

Beltane.

Jeg forsøgte og fortælle hende det imens hun vrissende af hende, jeg nåede simpelthen ikke at reagere mere efter det før hun havde fat i hunden.

• #38   25. jan 2015 At snuse til og i er 2 forskellige ting

• #39   25. jan 2015 Tasken stod åben og der lå mad i den.
    Hun havde kiks og frugt med til datteren.

• #40   25. jan 2015 Du har skrevet 2 forskellige ting.. Først skriver du den snuser i hendes taske, og så til hendes taske

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.483
    #41   25. jan 2015 Så ER det sgu da heller ikke værre, at hunden har snust i en taske. Hunde er ikke små robotter. Er det så frygteligt, at hunden har stukket snuden i tasken, så flyt dog tasken for fanden. I guder....det er vist godt enkelte af jer ikke kommer indenfor døren hos mig smiley

• #42   25. jan 2015 Sorry. Tog det ikke så højtidligt med om det var i eller udenpå.
    Hun snusede i tasken

• #43   25. jan 2015 Rikke -. Lad nu være med at blæse det mere op.. Der er ingen der skriver det er forfærdeligt...

Det er nu for hundens bedste at lære den ikke at stikke snuden i andre folks tasker, der kan jo ligge medicin og andet dernede man ikke lgie kan nå at fjerne fra hunden før det er slugt smiley

• #44   25. jan 2015 Flødebollen - Okay, i tasken vil jeg ikke have snuseri, uden på kan de snuse det som de lyster.. Folk må også gerne tage min taske og give til mig, men bryder mig ikke om de kigger i den (uanset om de tager ting eller ej)

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#45   25. jan 2015 Hahaha....skal JEG ikke blæse det op? Dagens joke. I sidder og hagler op som høns, om der er sagt "I" eller "TIL" tasken.
    Latterligt!

• #47   25. jan 2015 Rikke - Jeg hagler hverken op (eller ned) Så stop det.. Der er ingen grund til at gøre det værre end det er..

• #48   25. jan 2015 Beltane.

Så må hun lukke sin taske.
    Hun kan ikke forvente at hun kan sætte en åben taske med mad i på gulvet, uden at det fanger hundenes opmærksomhed.

• #49   25. jan 2015 minion - Ja du skal da bare sidde skræmt ovre i hjørnet, eller endnu bedre, slet ikke besøge din mor smiley smiley

• #50   25. jan 2015 Flødebollen - Det er jo ikke alle tasker der KAN lukkes..

• #52   25. jan 2015 Nej men så må hun sætten den op på det lille bord der står ved siden af min ene sofa. (hvilket jeg gjorde for hende)

• #53   25. jan 2015 Flødebollen - Igen hentyder jeg til tidligere indlæge med hygiegnen smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#54   25. jan 2015 Beltane - Hvis du kun kan tåle rygklap, så lad være med at deltage på et debatforum. Du kan ikke styre hvad andre skriver.

• #55   25. jan 2015 Helt enig med Minion.

Hvis jeg får gæster som ikke er dyremennesker så lukker jeg som oftest mine dyr væk.
    Hverken dyr eller mennesker får noget ud af at omgås, hvis den ene part er bange for den anden.

Ja, mine dyr bor her, men hvad får de ud af at blive udsat for grænseoverskridende adfærd, fra fremmede mennesker, fysisk og psykisk, fordi dyrene SKAL være der af princip?

Dem der gerne vil være sammen med dyrene, når de er på besøg, må så finde sig i dyrene uanset hvor uopdragne de nu end er (jeg er der selvf. til at sikre at der ikke sker voldsomt grænseoverskridende ting).

Mine dyr bliver aldrig ladt alene med gæster. Hvis jeg fx skal ind i et andet rum så kommer de med.

Jeg vil til enhver tid flejne fuldstændig ud hvis nogen tog fat i min hund på den måde du beskriver. De ville ryge ud af mit hus på røv og albuer med et klappende hundegebis lige i hælene !!

Det er såå respektløst af din "ven".

• #56   25. jan 2015 Hvis folk har dyr, som jeg ikke bryder mig om eller decideret er bange for, så undlader jeg at besøge dem. Jeg vil ikke udsætte mig selv for angst for at besøge folk.

Mine hunde bor her. Folk på besøg må hellere end gerne være her. Men hundene er her altså også.

• #57   25. jan 2015 når du er gæst i et hjem så er det hjemmets regler der gælder;) hvis min hund er vandt til at ligge i sofaen så skal gæster ikke jage den ned:) hvis mine hunde plejer at være i stuen så skal mine gæster ikke jage den ud, hvis jeg beder min gæst om at gå ud af rummet som min hund skal spise i, så skal de gå ud;)
    Du kan ikke som gæst forlange at reglerne bliver lavet om i det hjem du er gæst i, det kan godt være at værten vælger at lukke hunden væk, at få den ned af sofaen eller andet, men det er værten suverænt der gør det, ikke gæsten;)

• #58   25. jan 2015 Nu er der jo osse forskel på om gæsten er bange for whatever dyr, eller om vedkommende bare ikke er 'dyretam'.
    Førstnævnte vil jeg hjertens gerne tage hensyn til, men min velvilje er måske en kende mindre til sidstnævnte smiley

Selvfølgelig skal mine kræ opføre sig ordentligt overfor gæsterne - MEN... der er altså osse ting som gæsterne må være indstillet på da dyrene bor her.
    Alternativt så må man mødes andetsteds... som i byen eller hjemme hos den ikke-dyretamme, hvor man lader sin hund blive hjemme.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
    #59   25. jan 2015 Mit er hjem er hundenes hjem, men hvis jeg vælger at invitere gæster, som er bange for eller ikke bryder sig om hunde, vil jeg sørge for at holde gæster og hunde adskilt.

Hvis nogen skulle finde på at lægge hånd på mine hunde, vil de opdage, at hundene er blide som lam i sammenligning med ejeren. Sådanne gæster ville blive smidt på porten omgående, og de ville ikke blive inviteret inviteret igen. Mennesker med dén indstilling til dyr har ikke noget at gøre i mit hjem.

Flødebollen: Du er en meget tålmodig sjæl. Hvis "veninden" skal besøge dig igen, må I vist hellere få aftalt spillereglerne på forhånd, for det dér er dæleme ikke fair - hverken mod dig eller hundene.

• #60   25. jan 2015 Jeg får slet ikke gæster, der ikke er dyrevenner xD Jeg tror slet ikke jeg kender sådanne mennesker.

• #64   25. jan 2015 Er fuldstændig flad af grin, må ikke snuse i eller på tasken???? Alle der besøge mig i mit hjem, ved man skal sætte tasken på et bord, mine er så nysgerrige. For mig er det en bagatel, tasken på bordet og problemet er løst.

Jeg syntes din veninde har opført sig respektløs i dit hjem, du retter vel heller ikke på hendes datter.
    Jeg ville blive skuffet over mine venner hvis de opførte sig på den måde og ville afvente en undskyldning.

• #65   25. jan 2015 Ja hvis folk stiller en åben taske på gulvet her.. så kan der ske 3 scenarier: 1) en hund kommer forbi og snuser til/i den (særligt hvis der er mad i. 2) der kan /kommer hundehår på/i den. 3) vi har en taskemis- og den lægger sig altså i den hvis den får muligheden.
    Så vil man ikke det har vi en ganske fin hylde i gangen til præcis formålet.

• #67   25. jan 2015 Min gamle kat stjal fra tasker der var åbne og stod rundt omkring. Man skulle virkelig være obs. på at hænge sin taske på en krog eller minimum lukke den hvis ikke man ville have en langpotet kradsebørste i den :o)

• #69   25. jan 2015 næh, det behøver de ikke - men jeg forventer at de respekterer min overbevisning... akkurat som at jeg skal respekterer at deres børn er verdens navne hos dem... eller frimærker.. fugleedderkopper el.lign.

• #71   25. jan 2015 Igen er der IMHO stor forskel på om man er ræd for dyret, eller om man ikke er dyretam/gider dyret.

Hvis man er ræd (eller allergisk for den sags skyld), så synes jeg bestemt at man kan forvente en ret stor grad af hensyn.

• #73   25. jan 2015 Det er jo osse derfor at jeg siger at hundene selvfølgelig skal opføre sig ordentligt... at have sådan en basse hængende eller andet i den dur, det er ikke at opføre sig ordentligt i min verden.
    Mine hunde har f.ex. altid lært at selvom man til daglig må ligge i sofaen - hvis jeg siger at du skal gå ned, så skal du gå ned. Nu fylder Pixel jo ikke meget, så hende vil folk normalt gerne sidde og kramme på, men min gamle hund var en 50 kilos trunte - og der havde gæsterne førsteret til sofa, og hun havde førsteret på at opføre sig civiliseret, ikke tigge, ikke savle eller andet som jeg heller ikke gad at se på til hverdag.

• #74   25. jan 2015 Minion, det handler jo i bund og grund ikke om hun har taget fat i hunden, men opførslen som gæst...
    Hvis man er så hysterisk overfor dyr, så må man mødes andet sted.
    Når jeg besøger folk med børn, kan jeg da også himle med øjnene, over ikke alle børn er lige godt opdraget, men jeg ville aldrig sige noget, da det er deres hjem, så må jeg da lade være med at besøge min veninde, hvis jeg skulle rette på hendes børn, kan du følge mig.

Ja dyr og børn skal opdrages, det er bare ikke vores pligt at opdrage andres.
    Det havde jo været noget andet hvis hun havde taget sin hund med ud til sin veninde.

• #75   25. jan 2015 Rikke - rygklappe? Hvem rygklapper jeg lige?

• #76   25. jan 2015 Anita - som jeg skrev må den gerne for mig snuse TIL tasken, men ikke I tasken, og tasker er uhygiejnisk at have på bordet. De bliver jo tit stilt på jord, gulv osv.

• #77   25. jan 2015 Nu findes der jo altså også 500 steder i et hjem man kan stille/hænge en taske, udover lige på gulvet. Og mht hygiejnen, ja så hænger min taske altid på en stol, en knag, på min skulder, eller er på mit skød, så jeg kan dælme ikke se noget uhygiejnisk i at stille den på et bord, hvis det skulle være. Skulle jeg så også forbyde mine gæster om at lade være med at røre noget med deres hænder, for tænk hvis der var lidt baktusser på dem ?

Her i huset ville vores hunde heller aldrig blive lukket væk, for det ville betyde de bare ville stå og gø og hyle, for det er de slet ikke vant til. De har dog nogle gange fået en timeout i deres kanvasbur og transportkasse, men så har det været hernede i stuen ved os andre. Men det er kun sket, hvis Mailo er stresset op, som han indimellem godt kan gøre hvis vi har mange gæster. Så er det også bedre for ham at ligge i sin kasse og sove lidt, for der slapper han helt af.

Min svoger var faktisk før i tiden bange for hunde, men ved at han er kommet ved os , og ved at de har passet vores hunde, så er han omvendt, og nu har mine svigerforældre selv købt hund ( min svoger er kun 19 og bor hjemme) . Vi har jo så selvfølgelig taget hensyn, og bedt hundene holde sig væk fra ham, men stille og roligt at han tøet op, og har snakket mere og mere med dem, og ja nu er det dem han hilser på først smiley

• #78   25. jan 2015 Beltane, som Rikke skriver, er der 1000 steder man kan hænge sin taske..
    Det mig mig dybt uforstående at man retter på andres dyr/børn i deres eget hjem!!!!

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#79   25. jan 2015 Beltane.
    Ja, du må jo have et problem med at jeg ikke rygklappede dig, siden du straks forsøgte at lukke munden på mig.
    Uanset hvor latterligt, jeg finder dit taskeproblem samt dit flueknepperi med ordene "I" og "TIL" , kunne jeg ikke drømme om at sige, du skulle stoppe med at skrive på et åbent debatforum. Når man skriver noget rabiat, må man forvente, at alle ikke er enige. Det har jeg ikke selv et problem med.

• #80   25. jan 2015 Rikke - Jeg forsøger ingenting.. Så den må du have for egen regning.. Det er ikke mig der skriver man ikke må skrive.. Jeg skrev du ikke skulle blæse det op.. Altså hvis du ikke kan kende foreskel på i og til så er det dig der har et problem.. Ikke mig..

Anita - Som der ikke blev skrevet før smiley Der blev skrev man bare kunne stille det på bordet..

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#82   25. jan 2015 Et mindre hukommelsesproblem eller er det bare svært at argumentere dig ud af den her?

""# 47

Rikke - Jeg hagler hverken op (eller ned) Så stop det.. Der er ingen grund til at gøre det værre end det er.. ""

• #83   25. jan 2015 Rikke - Ja det har jeg rent faktisk.. Men det har intet med det der at gøre.. Det er "Stop det" til at kører det op.. Jeg har ikke skrevet du slet ikke måtte skrive i tråden.. Men du vil åbenbart have drama..

Bugsy - Næ, det er netop overstået smiley

• #85   25. jan 2015 minion - ROFL.. årh, den er da grineren smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#88   25. jan 2015 Beltane - Jeg skriver lige præcis, hvad jeg lyster herinde. Det skal hverken du eller andre forsøge at begrænse. Hvis du ikke kan tåle, at man kommentere dine skriverier, må du jo lade være med at ytre dig.

• #89   25. jan 2015 Rikke - og hvorfor kører det op uden grund?

• #90   25. jan 2015 Jeg kan godt tåle det, men beder dig lade være

• #92   25. jan 2015 Ej jeg har ikke sagt noget om dyremishandling

• #95   25. jan 2015 Hun skrev at det var ih og åh så forfærdelig, det er at blæse det unødvendigt op, der var ingen der havde sagt det var forfærdeligt

• #98   25. jan 2015 Tja hvis man ikke er mere bange for hunde sluger piller eller andet.

• #99   25. jan 2015 Næ jeg svarede hende pænt og stille og roligt

• #101   25. jan 2015 hvis man har noget i sin taske som hunde og børn i gulvhøjde ikke må komme i kontakt med - så er man da ved gud selv pænt uansvarlig ved at stille en åben taske med disse ting i frit tilgængelige på gulvet.

Just saying...

• #102   25. jan 2015 Helt enig Megapixel, og selvom man så ikke har noget farligt i tasken, så beder man dælme selv om at den bliver snust TIL og I , hvis man stiller den på gulvet.

• #103   25. jan 2015 Mit hjem, mine regler.
    Mine hunde SKAL være her, gæster MÅ være her.
    Det eneste jeg tager hensyn til er lige pt hvor jeg har en hanhund gående der laver grimme udfald mod fremmede. (Han har aldrig bidt og jeg har taget ham ind akut for 4 måneder siden.)
    Ham skal gæster selvfølgelig ikke udsættes for.

• #106   26. jan 2015 Hold da op.
    Det var slet ikke meningen at tråden skulle blive til en diskussion om hvorvidt man skal stille sin taske på bord eller gulv.
    Skulle bare af med min galle.

• #107   26. jan 2015 Min hund kommer bag børnegitteret når der kommer gæster der ikke gider dyr, eller håndværkere der skal have arbejdsro. Så står hun der bag gitteret og kigger og får noget mad i en foderdims evt.

• #109   26. jan 2015 Når jeg har gæster ,bliver de mærmest overfaldet af glæde ,de får lov til at hilse og være glade ,hvorefter jeg ber dem slappe af ,hvor de så bare går stille rundt ,men står der en taske eller en pose på gulvet ,skal den da undersøges ,og må de ikke det, må vedkommende fjerne den Nu er Linka meget kontagtsøgende, og vil gerne nusses hele tiden ,bliver hun ved med det, og vil ikke stoppe, lukker jeg hende væk
    Der kommer ingen mennesker her ,som prøver at rette, eller gør et eller andet ved mine hunde Heldigvis for det ville jeg heller ikke finde mig i

• #112   26. jan 2015 hvad gæster må og ikke må

Mine gæster,er velkommende,uanset om de er dyre elskere eller ej.

Og,jeg siger bestemt NEJ,til verner hvis han hele tiden vil have kontakt (mopsen er utrolig kontaktsøgende,uden at være "klæbende"),med div.gæster,og gæsterne,absolut ikke er hundemennesker.Derfor holde jeg da lige meget af div.gæster

MEN

Når div.gæster,f.eks min eks.svigersøn,sidder i sofaen,og læser avis,og Verner,gerne vil "læse" med,og svigersønnen,så små sparker ham ned af sofaen,ja så bliver jeg meget gal.

Og

plejer så at sig:

her bor VER,han er vant til at ligge i sofaen(og DET der ikke siges er ,KUN hvis der tæppe i sofaen),og absolut ingen,skal sparke min mops ned af hans retmæssige sofa. Her bor Verner.Og kan du/i ikke klare verner,så må du/i sætte jer på en stol,hvor verner ikke kan komme op.

INGEN,absolut ingen,skal "verfe",eller begynde at,opdrage min mops i hans eget hjem.

vibeke

• #113   30. jan 2015 Tja ikke alle er dyr mennesker og det skal man huske at respektere.. Selvfølgelig skal andre ikke gå og opdrage på ens hund, og hive den ned fra sofaen.. Det er også en grænse der ikke går her, medmindre hunden springer på af personen, så syntes jeg det er hel ok og sige noget til hunden.

MEN jeg mener nu at man skal huske at ikke alle bryder sig om hunde eller katte, og ikke gider dem i nærheden, og det skal man respektere..

Vi har da også nogle familie medlemmer der ikke er så glade for dyr, og det respektere vi da. Hunden bliver sendt i kurven under besøget og ellers holder den på afstand. Det kan jeg godt leve med når de er på besøg. Og nej syntes ikke det er ok hunden springer op heller ikke op af børn. Det er sådan nogle ting man skal lære sin hund ikke er ok.

• #115   30. jan 2015 Trueblue.
    Min veninde har intet imod hunde/katte.
    Hun er bare ikke et dyremenneske. Hun har selv haft kat i 15 år.
    Men efter at den døde så er hun blevet MEGET underlig hvad dyr angår.
    Men det er ikke sådan at hun er bange.

• #116   30. jan 2015 Seriøst....!!!! Det kan jo ske hunden hopper op, der er jo dyr og ikke en cykel, også selvom de er godt opdrager, der er også nogle børn der overrasker deres forældre selvom de er godt opdraget.
    Og en dårlig start på et besøg, at hunden hopper op, helt ærligt, så skal der mere til at ødelægge mit humør, når jeg besøger venner.

• #117   30. jan 2015 Jeg har ikke læst alle indlæg, så ved ikke om jeg gentager noget der er skrevet.

Det er ikke okay at hunden hopper op, det siger du selv, det kan ske og nu ved du det fremover smiley

Jeg syntes din veninde er meget grænseoverskridende på så mange måder, hun må da sige til dig, hvis hun syntes der er problemer i stedet for.

Jeg har både hund og børn, kommer der nogen her der ikke kan lide hunden så bliver den lukket væk, det er synd for den at de ikke tør bevæge sig hvis den er der og det er synd for dem.

Kommentér på:
Venner der ikke er dyrmennesker

Annonce