Venner der ikke er dyrmennesker {{forumTopicSubject}}
Davs Allesammen.
Skal bare lige ud med noget galle.
Min bedste veninde igennem snart 22 år var på besøg i går sammen med hendes datter på 3.
Og hun er bare en af de mennesker der ikke er til dyr som sådan.
Men i går starter hun ud med at brokke sig over at Liva hoppede op af hendes datter.
Ja selvfølgelig gør hun det når jeg ikke har haft mulighed for og træne børn med hende. Men Liva fattede dog lynhurtigt at hun ikke måtte hoppe op.
Det næste var så at hun ikke vil have at hundene snusede i hendes åbne taske som stod på gulvet. Og at det var mit ansvar som hundejer at lære dem det.
Ja okay. Du kunne også bare smide din taske op på bordet.
På et tidspunkt lavede hendes datter et eller andet jeg ikke nåede og se. Men Liva blev frygtelig bange for hende resten af dagen.
Da jeg skulle foder dem til aften nægtede Liva simpelthen og komme ud og spise fordi datteren stod i køkkenet.
Spørg min veninde om hun ikke vil kalde datteren ind så Liva kunne få lov og spise.
Det så hun ingen grund til og valgte i stedet at skubbe Liva tværs over gulvet mod skålen. Hun mente bare at Liva var en pivskid. Så blev jeg sku gal. Men åd mine bandeord og valgte en anden fremgangsmåde.
Bad datteren om og sætte sig på gulvet sammen med mig med noget af Liva´s mad i hånden. Da vi endelig fik lokket hende hen til os fik hun masser af godbidder og kys af datteren. Så gik det godt fremover.
Og som det sidste så var Liva hoppet op i sofaen hvor min veninde sad, imens veninden var på toilet.
Da hun kommer ind kigger hun på Liva og siger skrid, smut, gå væk.
Alt imens at jeg prøver og forklare hende at Liva lystre på orden Ned. Men inden jeg når og ydre et ord tager hun hende i nakkeskindet og river hende ned af sofaen.
SÅ FIK JEG NOK.
Herefter en masse ord som jeg ikke vil gentage her.
Men tror den fes ind.
Men for fanden hvor er det træls når en venner og veninder ikke er dyrmennesker.
Synes jeg tager ekstrem hensyn til dem og alligevel er det bare aldrig nok.
Arrrh. Nåh det var bare det
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.560
Tager de ikke hensyn til Taiko, så er de bare ikke velkomne.
Ingen skal råbe af Taiko, tage ham i nakkeskindet eller lign., så er der en vej, og det er ud gennem døren.
Længere er den ikke hos mig! Og det ved min familie og venner!
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 458
Tror også jeg er nød til og forklare hende at det er sådan her.
Men derfor kan man jo stadig godt tage hensyn. Såsom at når der ikke er plads i sofaen så må hundene gå i dere kurv.
Men tror også det er vejen frem at få hende til og forstå at mine hunde bor her og hun er gæsten
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.560
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
Nu har jeg en sofa , der er MIN ... der må hundene ikke være , så der bliver gæsterne placeret. .. for der ved hundene de ikke må være.
Så har jeg en sofa der er hundenes .... og når jeg har besøg F.eks her fra HG: .. så planter de sig selv i hundesofaen ... og så er mine hunde TOTALT ULYDIGE .... De hopper ... de slikker ... de møver rundt på folk ... de klistrer ... og er ganske forfærdelige .......... og jeg står ved siden af og råber ... Lasse hold nu op ... Nanna tag det roligt ... lad nu være med at slikke i hovedet ... o.s.v.
Så lyder det fra " hundesofaen " ... og de " underlige " mennesker der sidder der.
" Lad nu dyrene være ... de er såååå søde .. og må gerne hoppe på mig ... og slikke på mig og " overfalde " mig.... ... og så kan jeg lige så godt holde min kæft og glæde mig over , at mine hunde er lydige igen , når gæsterne er gået . .... ha ha ha ha
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Selvfølgelig skal hundene være i deres eget hjem
Og jeg har også haft så "hysteriske" mennesker så jeg hverken har kunnet eller ville leve op til hvordan de ville have det i mit hjem.
Men generalt har jeg da besøg af folk fordi jeg gerne vil se dem, og så vil jeg da også vise dem hensyn
Og uanset hvad så er det altså voldsomt når en hund hopper op ad et kun 3 årigt barn, det ville jeg hverken synes var ok som forælder eller hundeejer, og havde jeg en forventning om at min hund ville gøre det, havde jeg enten sat snor på eller været meget over den så jeg kunne være på forkant med det
Samtidig vil jeg ikke finde mig i at folk kommer ind og begynder at opdrage på mine hunde eller fortælle hvordan de burde være opdraget og der er i hvert fald ingen der skal tage fat i dem
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Jeg kan ikke se noget problem i at vise de ekstra hensyn, når man ved personer ikke er til hunde på samme måde som en selv..
Men hvis nogen gæst lagde hånd på mine hunde, ville de pænt blive vist ud af døren igen.
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
Nok er det min hunds hjem, men gæsterne er lige så velkomne og selvfølgelig skal deres grænser respekteres.
Jeg forventer også at hvis jeg bliver inviteret at jeg ikke står med en hund på hovedet, en kat i benet, bare fordi at det er dem som bor der.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
Men aldrig I livet om nogen skulle råbe af ham eller tage fat I ham. Jeg må jo så være en af de der overdriver, men kan man ikke leve med at lucky er her så må man blive væk.
Jeg har en enkelt veninde der ikke er så glad for hunde og nu bor vi så meget langt fra hinanden, men så er vi oftest ved hende og det fungerer fint...
Når vi har overnattende gæster får lucky ikke lov til at gå ind til dem efter vi er gået I seng. For de skal have lov til at sove.
Men ellers er det minimalt hvad jeg tager af hensyn. Når vi er på besøg forventer jeg heller ikke at de tager specielle hensyn til mig.
Jeg kan f.eks. ikke så godt have røgen fra rygere, men de går altså ikke udenfor bare fordi jeg kommer kan jeg ikke klare det må jeg jo invitere dem hjem til mig selv.
dec 2014
Men Liva er altså ikke den mest velopdragen hund endnu. Og når datteren står og vifter med hænderne over hovedet er det jo svært for Liva ikke at se det som leg.
Men ligefrem at kræve at hundene ikke må snuse til noget nyt som bliver stillet på gulvet.... Det synes jeg er latterligt at blive sur over.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
Det forstår han dog ikke så godt, for de er jo bare så søde og så skal de lege.. Han elsker f.eks. min nevø på 1½ år, han er simpelthen bare noget af det bedste i luckys verden, og har været det fra han var spæd. Nu er han så i en alder, hvor jeg skal holde dem begge fra hinanden, for hvis ikke det er Lucky der er for vild og for meget, så er det ungen
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Men igen jeg er en sær hundeejer...
Jeg har en ven der kommer tit på besøg som ikke er vild med at hundene hopper rundt på ham, men sjovt så ved mine hunde det og sætter sig lige så stille ved siden af ham og puffer en smule med snuden for så kan han godt give et bette kæl.
Men han er IKKE i tvivl om at hvis han nogensinde tog fat i nakken på en af dem at han ikke skulle komme her mere.
Og han er ikke dyrehader han bryder sig bare ikke om vilde dyr i sofaen.
Kommer der gæster her der ikke gidder hundene sidder vi i køkkenalrummet da de ved de skal lægge sig i deres bure derude, med mindre de bliver kaldt på.
Igen alle dem der kommer her i huset har HELDIGVIS deres egne hunde med og så er der dømt hundehygge...
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.481
INGEN skal tage mine hunde i nakken..
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.815
Hunde (eller andre dyr) skal IKKE springe op af min datter (5 år og også glad for dyr) medmindre hun selv invitere til det..
Tasker på bordet er faktisk ret uhygiegnisk.. Tænk hvor mange steder den står i løbet af dagen. Så det er ikke noget jeg gør, jeg bruger gulv, sofa eller stol..
En åben taske er ikke = værsko at gå ind.. Ikke alle mine tasker kan lukkes, og jeg kunne jo have noget medicin deri
Når det er sagt, så ville jeg ikke skubbe rundt med andre folks dyr, medmindre jeg kendte dyret godt (Lyder ikke til din veninde kender din hund overhovedet) og vidste hvad den kunne tåle.. Hvis min datter skulle komme til at gøre noget ved hunden ville jeg aflede hende uden hun føler det er fordi vi ikke må være der (I dit tilfælde måske hjælpe med at dække bord osv,) Eller spørge ejer om jeg må hjælpe datteren med at fodre hunden, da hunde tit "glemmer" der er gjort noget ved den, hvis personen giver mad/godbidder.. Det gælder for mig om at begge parter ikke bliver bange for hianden og dennes artsfæller (Så hunden ikke er bange for børn, og datteren ikke er for hunde).
Den med nakken ville jeg også blive sur over.. Evt. selv have sagt ned, allerede efter hun havde sagt det første ord.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Men hvis mine gæster begyndte at tage fat i min hund for at kyle den ned fra sofaen samt skælde den sådan ud, så røg de hjem med det samme
dec 2012
sep 2007
Man kan jo ikke nødvendigvis vide at folk har hunde der springer op når man takker ja (som jeg har forstået det her havde de aldrig mødt hunden før)
Og jeg synes altså sagtens man kan forlange at hunden ikke springer op ad et lille barn hvad hvis det var en hund på 50 kg? (Og det behøver ikke engang være et barn, det ville jeg som gravid og med dårlig ryg også have svært ved at holde til, eller bryde mig om)
Jeg kommer ikke ind i folks hjem og stiller krav om alt muligt urimeligt, men hvis familiens barn begyndte at slå mig ville jeg også bede ham/hende stoppe uden at det skal ses som at jeg vil styre deres hjem eller deres opdragelse
dec 2012
sep 2007
Jeg kan ikke forstå den der berørings angst for at sige noget til folk, på en pæn måde selvfølgelig.
Hvis husets barn stod og sparkede mig over benet ville jeg ikke stå smilende og se til, ej heller forlade huset. Jeg ville stille og roligt fortælle barnet at det brød jeg mig ikke om.
Man må formode at folk gerne vil se de mennesker de inviterer og så kan jeg ikke se hvorfor man som gæst ikke kan forvente en lille smule respekt lige som man som en selvfølge selv udviser respekt i andres i hjem. Jeg synes ikke respekt er at finde sig i hvad som helst fra værtens side
sep 2007
okt 2010
okt 2010
okt 2010
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
dec 2014
Men som jeg også skriver så kan det altså være svært for en hund at skælne mellem leg eller ubehag når barnet står og fægter med armene i vejret.
Og da hun første gang hoppede op af hende var jeg der også med det samme for og fortælle Liva at hun skulle falde til ro og ikke hoppe op.
Og det forstod hun også med det samme.
Det med tasken synes jeg nu stadig ikke er fair. Det er naturligt for hunde og undersøge alle nye ting i deres højde der kommer ind i deres hjem.
Det var jo ikke fordi hun tog noget i tasken. Hun snuste kun til den.
Og jeg har idag både skrevet og snakke med hende om det, og hun var meget ked af at hun havde opført sig som hun havde.
Hun ved at når jeg bliver gal så er det fordi der er noget og blive gal over.
Det er yderst sjælden man ikke ser et smil på mine læber.
Men jeg fik hende forklaret at det var mit og hundenes hjem og hun var gæst. Jeg ville gerne at hun fremover henvender sig til MIG hvis der er noget hun ikke bryder sig om, istedet for og rette på min hund.
Beltane.
Jeg forsøgte og fortælle hende det imens hun vrissende af hende, jeg nåede simpelthen ikke at reagere mere efter det før hun havde fat i hunden.
okt 2010
dec 2014
Hun havde kiks og frugt med til datteren.
okt 2010
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.483
dec 2014
Hun snusede i tasken
okt 2010
Det er nu for hundens bedste at lære den ikke at stikke snuden i andre folks tasker, der kan jo ligge medicin og andet dernede man ikke lgie kan nå at fjerne fra hunden før det er slugt
okt 2010
okt 2011
Latterligt!
okt 2010
dec 2014
Så må hun lukke sin taske.
Hun kan ikke forvente at hun kan sætte en åben taske med mad i på gulvet, uden at det fanger hundenes opmærksomhed.
okt 2010
okt 2010
dec 2014
okt 2010
okt 2011
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Hvis jeg får gæster som ikke er dyremennesker så lukker jeg som oftest mine dyr væk.
Hverken dyr eller mennesker får noget ud af at omgås, hvis den ene part er bange for den anden.
Ja, mine dyr bor her, men hvad får de ud af at blive udsat for grænseoverskridende adfærd, fra fremmede mennesker, fysisk og psykisk, fordi dyrene SKAL være der af princip?
Dem der gerne vil være sammen med dyrene, når de er på besøg, må så finde sig i dyrene uanset hvor uopdragne de nu end er (jeg er der selvf. til at sikre at der ikke sker voldsomt grænseoverskridende ting).
Mine dyr bliver aldrig ladt alene med gæster. Hvis jeg fx skal ind i et andet rum så kommer de med.
Jeg vil til enhver tid flejne fuldstændig ud hvis nogen tog fat i min hund på den måde du beskriver. De ville ryge ud af mit hus på røv og albuer med et klappende hundegebis lige i hælene !!
Det er såå respektløst af din "ven".
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
Mine hunde bor her. Folk på besøg må hellere end gerne være her. Men hundene er her altså også.
dec 2012
Du kan ikke som gæst forlange at reglerne bliver lavet om i det hjem du er gæst i, det kan godt være at værten vælger at lukke hunden væk, at få den ned af sofaen eller andet, men det er værten suverænt der gør det, ikke gæsten;)
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 76 Hunde: 2 Emner: 341 Svar: 6.059
Førstnævnte vil jeg hjertens gerne tage hensyn til, men min velvilje er måske en kende mindre til sidstnævnte
Selvfølgelig skal mine kræ opføre sig ordentligt overfor gæsterne - MEN... der er altså osse ting som gæsterne må være indstillet på da dyrene bor her.
Alternativt så må man mødes andetsteds... som i byen eller hjemme hos den ikke-dyretamme, hvor man lader sin hund blive hjemme.
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
Hvis nogen skulle finde på at lægge hånd på mine hunde, vil de opdage, at hundene er blide som lam i sammenligning med ejeren. Sådanne gæster ville blive smidt på porten omgående, og de ville ikke blive inviteret inviteret igen. Mennesker med dén indstilling til dyr har ikke noget at gøre i mit hjem.
Flødebollen: Du er en meget tålmodig sjæl. Hvis "veninden" skal besøge dig igen, må I vist hellere få aftalt spillereglerne på forhånd, for det dér er dæleme ikke fair - hverken mod dig eller hundene.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 80
Jeg syntes din veninde har opført sig respektløs i dit hjem, du retter vel heller ikke på hendes datter.
Jeg ville blive skuffet over mine venner hvis de opførte sig på den måde og ville afvente en undskyldning.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.481
Så vil man ikke det har vi en ganske fin hylde i gangen til præcis formålet.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
sep 2005
sep 2005
Hvis man er ræd (eller allergisk for den sags skyld), så synes jeg bestemt at man kan forvente en ret stor grad af hensyn.
sep 2005
Mine hunde har f.ex. altid lært at selvom man til daglig må ligge i sofaen - hvis jeg siger at du skal gå ned, så skal du gå ned. Nu fylder Pixel jo ikke meget, så hende vil folk normalt gerne sidde og kramme på, men min gamle hund var en 50 kilos trunte - og der havde gæsterne førsteret til sofa, og hun havde førsteret på at opføre sig civiliseret, ikke tigge, ikke savle eller andet som jeg heller ikke gad at se på til hverdag.
jun 2011
Hvis man er så hysterisk overfor dyr, så må man mødes andet sted.
Når jeg besøger folk med børn, kan jeg da også himle med øjnene, over ikke alle børn er lige godt opdraget, men jeg ville aldrig sige noget, da det er deres hjem, så må jeg da lade være med at besøge min veninde, hvis jeg skulle rette på hendes børn, kan du følge mig.
Ja dyr og børn skal opdrages, det er bare ikke vores pligt at opdrage andres.
Det havde jo været noget andet hvis hun havde taget sin hund med ud til sin veninde.
okt 2010
okt 2010
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Her i huset ville vores hunde heller aldrig blive lukket væk, for det ville betyde de bare ville stå og gø og hyle, for det er de slet ikke vant til. De har dog nogle gange fået en timeout i deres kanvasbur og transportkasse, men så har det været hernede i stuen ved os andre. Men det er kun sket, hvis Mailo er stresset op, som han indimellem godt kan gøre hvis vi har mange gæster. Så er det også bedre for ham at ligge i sin kasse og sove lidt, for der slapper han helt af.
Min svoger var faktisk før i tiden bange for hunde, men ved at han er kommet ved os , og ved at de har passet vores hunde, så er han omvendt, og nu har mine svigerforældre selv købt hund ( min svoger er kun 19 og bor hjemme) . Vi har jo så selvfølgelig taget hensyn, og bedt hundene holde sig væk fra ham, men stille og roligt at han tøet op, og har snakket mere og mere med dem, og ja nu er det dem han hilser på først
jun 2011
Det mig mig dybt uforstående at man retter på andres dyr/børn i deres eget hjem!!!!
okt 2011
Ja, du må jo have et problem med at jeg ikke rygklappede dig, siden du straks forsøgte at lukke munden på mig.
Uanset hvor latterligt, jeg finder dit taskeproblem samt dit flueknepperi med ordene "I" og "TIL" , kunne jeg ikke drømme om at sige, du skulle stoppe med at skrive på et åbent debatforum. Når man skriver noget rabiat, må man forvente, at alle ikke er enige. Det har jeg ikke selv et problem med.
okt 2010
Anita - Som der ikke blev skrevet før Der blev skrev man bare kunne stille det på bordet..
okt 2011
""# 47
Rikke - Jeg hagler hverken op (eller ned) Så stop det.. Der er ingen grund til at gøre det værre end det er.. ""
okt 2010
Bugsy - Næ, det er netop overstået
okt 2010
okt 2011
okt 2010
okt 2010
okt 2010
okt 2010
okt 2010
okt 2010
sep 2005
Just saying...
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.142
Mine hunde SKAL være her, gæster MÅ være her.
Det eneste jeg tager hensyn til er lige pt hvor jeg har en hanhund gående der laver grimme udfald mod fremmede. (Han har aldrig bidt og jeg har taget ham ind akut for 4 måneder siden.)
Ham skal gæster selvfølgelig ikke udsættes for.
dec 2014
Det var slet ikke meningen at tråden skulle blive til en diskussion om hvorvidt man skal stille sin taske på bord eller gulv.
Skulle bare af med min galle.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Der kommer ingen mennesker her ,som prøver at rette, eller gør et eller andet ved mine hunde Heldigvis for det ville jeg heller ikke finde mig i
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Mine gæster,er velkommende,uanset om de er dyre elskere eller ej.
Og,jeg siger bestemt NEJ,til verner hvis han hele tiden vil have kontakt (mopsen er utrolig kontaktsøgende,uden at være "klæbende"),med div.gæster,og gæsterne,absolut ikke er hundemennesker.Derfor holde jeg da lige meget af div.gæster
MEN
Når div.gæster,f.eks min eks.svigersøn,sidder i sofaen,og læser avis,og Verner,gerne vil "læse" med,og svigersønnen,så små sparker ham ned af sofaen,ja så bliver jeg meget gal.
Og
plejer så at sig:
her bor VER,han er vant til at ligge i sofaen(og DET der ikke siges er ,KUN hvis der tæppe i sofaen),og absolut ingen,skal sparke min mops ned af hans retmæssige sofa. Her bor Verner.Og kan du/i ikke klare verner,så må du/i sætte jer på en stol,hvor verner ikke kan komme op.
INGEN,absolut ingen,skal "verfe",eller begynde at,opdrage min mops i hans eget hjem.
vibeke
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 311
MEN jeg mener nu at man skal huske at ikke alle bryder sig om hunde eller katte, og ikke gider dem i nærheden, og det skal man respektere..
Vi har da også nogle familie medlemmer der ikke er så glade for dyr, og det respektere vi da. Hunden bliver sendt i kurven under besøget og ellers holder den på afstand. Det kan jeg godt leve med når de er på besøg. Og nej syntes ikke det er ok hunden springer op heller ikke op af børn. Det er sådan nogle ting man skal lære sin hund ikke er ok.
dec 2014
Min veninde har intet imod hunde/katte.
Hun er bare ikke et dyremenneske. Hun har selv haft kat i 15 år.
Men efter at den døde så er hun blevet MEGET underlig hvad dyr angår.
Men det er ikke sådan at hun er bange.
jun 2011
Og en dårlig start på et besøg, at hunden hopper op, helt ærligt, så skal der mere til at ødelægge mit humør, når jeg besøger venner.
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
Det er ikke okay at hunden hopper op, det siger du selv, det kan ske og nu ved du det fremover
Jeg syntes din veninde er meget grænseoverskridende på så mange måder, hun må da sige til dig, hvis hun syntes der er problemer i stedet for.
Jeg har både hund og børn, kommer der nogen her der ikke kan lide hunden så bliver den lukket væk, det er synd for den at de ikke tør bevæge sig hvis den er der og det er synd for dem.
Venner der ikke er dyrmennesker