{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Til folk med langhårshunde. {{forumTopicSubject}}

Er der andre end mig, der har en hund der er total hysterisk med sin pels ?

Hvis hun får noget i pelsen, en lille gren, en burre, eller andet, går hun helt agurk, og slår nærmest en knude på sig selv for at få den væk igen.

Er vi ude at gå tur, fiser hun tilbage til mig og vikler sig 7 gange rundt om mine ben, fordi jeg skal redde hende fra den forfærdelige gren eller burre der har sat sig på hende smiley

Det værste jeg har oplevet er at en pølle satte sig i hendes bukser bagpå.... hold da op et sceneri smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til folk med langhårshunde.
  • #1   22. jan 2015 Nope. Watson er fuldstændigt ligeglad, medmindre det er noget der generer - a'la en gren der slæber hen af jorden.

• #3   22. jan 2015 Dana bliver fuldstændig hys smiley

Nu her i dag, gik hun mærkeligt halvdelen af vejen, ville hele tiden have at jeg skulle checke, men jeg kunne ikke finde noget smiley

Da vi kommer hjem, træder hun konstant rundt i mine ben og i hælen på mig, da jeg satte mig ned og snakkede med hende, fandt jeg en burre under mavsen, helt oppe mellem hendes bagben smiley
    Og det var kun fordi den havde taget nogle af hendes lange hår fra lysken med at jeg opdagede den smiley

Stakkels vuf... hun var godt nok glad da mor tog den grimme burre væk smiley

• #4   22. jan 2015 Theis er meget langhåret, og kan en gang imellem have en ½ skov med hjem i pelsen, og det rører ham ikke spor. Men når vi kommer hjem, vil han bare sove, og så kommer jeg med kam og børste, så brokker han sig lidt smiley

• #5   22. jan 2015 Ja Linka kan få filtret en gren i hendes lange hår ved bagbenene og ved nummeren ,hun bliver også hys ,men hun vil helst ikke ha ,at jeg fjerner det Jeg tror det er fordi ,det er filtret ind i hårene ,så det gør måske lidt ondt ,når jeg står der og hiver smiley

• #6   22. jan 2015 Det er sjovt ... Dana går helt besærk, det skal væk NU !!

Den gang med pøllen, udløste det et regulær panik-anfald, der nær havde kostet mig mine blomster, eftersom hun var ved at jorde hele haven ned smiley

• #7   22. jan 2015 Jeg har så aldrig prøvet, at der har siddet en pølle i hendes hår smiley

• #8   22. jan 2015 Når Sally ikke er plukket i et stykke tid,så er hun temmelig langhåret og der er meget pels,hvis hun har nogle af dine nævnte ting i pelsen,så stopper hun gåturen og piver som om hun var blevet slået,hun har også engang haft en lille pølle siddende i hendes pels bagpå,hold da op en lille hyssehund,hun spjættede med bagbenene og satte sig ned og lagde ørerne helt tilbage og så meget ynkelig ud smiley

• #10   22. jan 2015 Nu har Lia 7-9-13 aldrig haft pølleuheld, men hun er fuldstændig ligeglad med ting i pelsen.

• #11   22. jan 2015 Einstein bliver så hysterisk, at det er rimelig svært at få fat på det og få det ud igen xD

• #12   22. jan 2015 her er der tit besøg i badekabinen efter "pølletid" de har det med at rejse sig for tidligt og med de bukser de har sætter det sig istedetfor at falde af......det ses tydeligt for de går så underligt ! smiley

• #14   22. jan 2015 Ane, der "snyder" jeg en lille bitte smule, for jeg har tyndet lidt ud i Theis' bukser, så lidt at det ikke kan ses, men nok til at han ikke har "gaver" med hjem smiley

• #15   22. jan 2015 Nu er mine ikke decideret langhårede, men Gandalf, den unge IU, går også i spasmer hvis der er en kvist der sidder i pelsen, de andre er kolde i måsen over en smule pynt i pelsen smiley

• #16   22. jan 2015 Charlie er fuldstændig ligeglad og ligner nærmest et stort spørgsmålstegn hvis jeg stopper ham for at fjerne kviste og andet "skrammel" fra fanerne på forbenene. Jeg ved bare at de er endnu mere viklet ind i pels hvis jeg venter til vi kommer hjem, så jeg fjerner dem hurtigst muligt. Men altså ikke fordi de generer hunden smiley

• #17   22. jan 2015 Tucker er for det meste ligeglad med grene og burre i pelsen. Bliver grenene irriterende ved forbenene, fjerner han dem selv.
    Få gange smider han sig dog rundt for at fjerne ting på den bagerste halvdel af kroppen - som så resulterer i at hele kroppen pludselig bliver fyldt, der må jeg lige træde til smiley
    Hvis det sker, at der hænger noget pølle fast i pelsen, så har han det desværre med at smække måsen i jorden = udtværing - så der gælder det om at være hurtigere end ham og få det væk smiley

• #18   22. jan 2015 Mason går helt agurk hvis der sidder noget i hans pels, uanset størrelsen. Han kan ikke gå videre før det er væk og han prøver ihærdigt at fjerne det indtil jeg kommer og hjælper ham så vi kan komme videre smiley
    Taco er til gengæld kold! Der kan sidde lange grene fast i hans faner og slæbe hen ad jorden og han render bare videre, det er så heldigt nok for hans pels fanger ALT! Han ligner en skovbund der render rundt efter sådan en tur smiley

• #19   22. jan 2015 Måske er det bare en fin dame, du har dig - chico er nemlig næsten ligeglad smiley

• #20   22. jan 2015 Zantos er temmelig ligeglad.
    Det plejer at være mig, der kalder ham hen så jeg kan pille en gren ud af hans pels.
    Stod det til ham slæbte han gerne en halv skov med hjem

• #21   22. jan 2015 Kris : jamen hun er også fin smiley

Fik en pakke fra Gls i dag, og damen faldt nærmest i svime over Dana.... uha så BLØD hendes pels er... og så lækker smiley
    Jeg behøver vist ikke at fortælle at kælefrynsen Dana bare stod og nød at blive nusset smiley smiley

• #22   22. jan 2015 Synes kun det er hvis der er noget, der slæber hen af jorden, eller noget der direkte generer hende. :o)

Små grene, blade, halmstrå osv. er hun ligeglad med. Hun kan dog godt blive lidt hys, hvis der sidder pøller bagpå smiley

• #23   22. jan 2015 Mine lægger sig bare - fordi det kommer der slet ikke flere grene i pelsen af vel..
    Og så kan madmor ellers komme og servicere og genstarte vapsen.
    Det er dog primært lidt større ting de reagere på.
    Mindre ting kan de selv finde på at forsøge at fjerne med munden.

• #24   22. jan 2015 Vaks gør det kun, når det er en gren, der skraber hen af jorden eller sådan noget. ellers et han ligeglad ^^

• #28   23. jan 2015 Coco går i stå smiley
    Hvis der sidder noget som helst (overhovedet!) i pelsen, så stopper hun op og kigger hjælpeløst på mig, "Red mig!"
    Sidder det på numsen sætter hun sig ned.. Ikke verdens smarteste løsning.. smiley

• #29   23. jan 2015 Det er vist meget med forskel på langhåret hunde, nogle er helt kolde, andre stivner nærmest, og så er der dem der går i panik smiley

Dana går i panik indtil jeg får fat i hende, eller bare det hun kommer hen til mig, for så ved hun at hun bliver *reddet* fra det onde smiley smiley

Lige som dengang hun blev jagtet af det farlige onde håndtag til flexlinen ... jeg må ærlig indrømme at det da synd at hun gik i panik og var så bange, hun styrtede rundt i den stue, med håndtaget larmende og klaprende efter sig, og Baby der løb efter det farlige håndtag der jagtede hendes bedste ven... MEN vi var altså ved at knække af grin, for det så ret så morsomt ud, selv om det ikke var det for Dana smiley

Kommentér på:
Til folk med langhårshunde.

Annonce