{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

ned med hundeloven {{forumTopicSubject}}

hej vil i ikke hjælpe os med at kæmpe for en bedre hundelov så flere racer blir tilladt og dem der er tilladt ikke skal gå med mundkurv tænk hvis det var din hund de hentede for at aflive gå ind på dette link og like for at hjælpe os i skal ikke logge ind på nogen måde smiley
(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ned med hundeloven
  • #1   22. jan 2015 Suuuk... De her hundelovs'emner går da helt amok!

• #4   22. jan 2015 Op med hundeloven smiley

Hundeloven er god som den er smiley

Lige et godt råd! Der er rigtig rigtig mange stavefejl i din kampagne og rigtig mange ord der er med lille bogstav i stedet for stort. Synes lige du skal korrektur læse den igen smiley
    Navneord, ord efter punktum og nyt afsnit skal være med stort.
    Endu=endnu
    Værre=være
    Syldige=uskyldige..... Osv

Lige dem jeg kan huske efter at have læst den.

• #5   22. jan 2015 Alle dine "fakta" er forkerte.
    Du skal nok lave en smule kildekritik, før du skriver noget, du vil have folk til at støtte.

• #7   22. jan 2015 Suk... IGEN smiley

De går helt amok smiley

NEJ jeg mener ikke alle racer skal være tilladt i danmark, og hvis man gad ( det er trods alt en opgave ) sætte sig ned og læse op på racerne, bare dem der er forbudt, vil man kunne se at flere af racerne hører absolut IKKE hjemme i et villa.kvarter i danmark.

De fleste af dem jeg har set der vedr hundeloven og raceforbudet, har desværre været noget markværk, ikke særligt gennemtænkt.
    Ved ikke om det siger noget om standarten af vores unge mennesker ? smiley eller bare dem der er for at alle de ulovlige hunde ? smiley

Til sidst, 99 % af de hunde der er aflivet efter loven trådte i kraft, er ikke uskyldige, men enten ulovlige, eller har gjort noget ulovligt.

• #8   22. jan 2015 Charlie: Jeg mener nok, når man går i 9. klasse burde man ikke have så mange fejl! Har selv barn i 9. klasse og hvis han skriver på den måde i en opgave ville jeg godt nok være bekymret smiley

Det er såmen bare en hjælp til Charlotte H smiley

• #9   22. jan 2015 Allerførst bør i lige læse teksten igennem igen og tjekke for grammatiske fejl + ret til stort bogstav efter punktum smiley
    Derudover synes jeg i har en lidt forkert tilgang, det tyder på uvidenhed at i argumenterer imod hundeloven med det argument, at en labrador også kunne ryge på listen.

Og så: "siden 2010 er over 2000 hunde blevet aflivet af staten, det er over 300 usyldige hunde."
    - hvad mener i med dette?

• #11   22. jan 2015 Tænk hvis der en dag kom en kampagne med support til de hunde, der har været ofre for overfald. Altså dem af dem, der overlevede.

Bare en tanke.

• #13   22. jan 2015 Tornjak er en stor vogtende hyrdehund, som ikke hører hjemme i en villahave.

Til gengæld vil den passe fint ind ovre på den jyske hede som fårehund, og vogte fåreflokke mod eks ulve smiley

• #14   22. jan 2015 Men Tante tornjakken er mindre end andre lovlige store vogtende racer med samme egenskaber.

• #17   22. jan 2015 Ja, der kan man undre sig over at de ikke er røget med over den kam.

Et par stykker er der jo røget med, for eks : Sydrussisk Ovtcharka, Sarplaninac, Kavkazskaïa Ovtcharka, Kangal, Centralasiatisk Ovtcharka, de er alle hyrder, og nogle af dem er ekstremt vogtende .

• #20   22. jan 2015 Ku' vi ikke godt blive fri for alle de skolevalgskampagner smiley

• #21   22. jan 2015 Divenzie : jeg sagde ikke at de skulle gøres ulovlige, jeg konstaterede at flere at de især VOGTENDE hyrder ikke høre hjemme i en villahave, de trives slet ikke der.

Derfor bør Hr og Fru danmark ikke købe en af de racer, mens bondemand Jensen der har får at gå på den jyske hede, eller lign, ville have stor glæde og gavn af netop en vogtende hyrde smiley

Jeg lagde ikke op til en debat om hvilke racer vi hver i sær er enten bange for, eller ikke kan lide smiley

• #31   22. jan 2015 Så flere racer bliver tilladt,, hvorfor dog det, der er jo en grund til de er på listen og så længe folk bliver ved med at avle og købe de hunde, ja så chancen for lovliggørelse = 0 samt der er så mange andre lækre racer at vælge imellem, men okey nogle typer har jo brug for en potensforlænger og det så dem, der har ødelagt det, for så mange andre mennesker.

• #32   23. jan 2015 jeg går altså kun i 8

• #35   23. jan 2015 Jeg undre mig mest over hvor læreren er henne i det her...?
    Jeg mener læreren burde da have læst dette makværk igennem igen det blev postet. Lige som en lærere også burde have læst, alt det andet makværk igennem, der er blevet postet her der og alle steder.

• #36   24. jan 2015 Nej tak, jeg vil ikke 'like' noget, der er så dårligt grammatisk skruet sammen, det samme med de tonsvis af andre kampagner fra skoleelever.
    Din opgave er fyldt med fejl, og hvis du virkelig ønsker at nå ind til folk, bør du i den grad gøre opgaven mere moden med langt bedre indhold i form brugbare kilder.

At folk får hentet deres ulovlige hund, er deres egen skyld! Mere simpelt kan det ikke blive. Du skal have bedre argumenter for at listen over ulovlige hunde, bør ophæves. Jeg er personligt ikke tilhænger af hundeloven, da jeg synes den er uretfærdig på mange punkter. Jeg kan f.eks. ikke se hvordan den beskytter folk mod APBT (pit bull terrier) og Amstaff, da de mennesker, som man frygter er ejer af denne type hund, vil anskaffe sig hunden alligevel. For mon ikke det krimimelle miljø, som man prøver at afholde denne hundetype fra er pisse ligeglade, rent ud sagt? Dermed gør det avlen af ulovlige hunde umulig at holde styr på, og der kan i princippet avles på alverdens skidt, dvs. langt fra mentalt eller fysisk sunde hunde, for hvem skulle holde styr på det? Nej tak du, jeg ville være langt mere tryg, hvis jeg så lovlige Amstaff'er i gadebilledet med ansvarsfulde ejere, med hund fra godkendt kennel.
    Jeg er dog også bange for at en evt. ophævelse af forbuddet vil få negativ indvirkning pp racen, da avlen så ikke længere er i det skjulte, og ALLE pludselig skal have en. Så prøv at komme på idéer der kan forebygge en sådan situation, f.eks. en liste over hunderacer, der skal have stamtavle, så man i det mindste kan sikre sig hunden er påvirket efter bedste evner i opvæksten, at forældredyrene er mentaltestet m.m..
    Jeg er rigtig ked af at Amstaff'en er ulovlig. Jeg er dybt forelsket i Terrier'ens sind og den trofasthed den tillægget én person i modsætning til min nuværende Lab-Spaniel blanding, der i bund og grund ikke passer til min personlighed. Jeg synes Amstaff'en er en af de smukkeste hunderacer på denne jord, og JEG synes ikke det er en svær hund at arbejde med. Når det så er sagt, er Terrier'e dog langt fra begynderhunde, store som små, og ved folk ikke nok om hunde og adfærd, især adfærd hos en typisk Terrier, bør man nok overveje en mere social hund fra naturens side.
    Din ide er god nok, der skal bare rettes en del.

Kommentér på:
ned med hundeloven

Annonce