{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.770 visninger | Oprettet:

Emil
Emil
Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147

Stor interesse for grønlandske hunde - Sandt eller falsk? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg bor lige pt. på Grønland og er den heldige ejer af en vidunderlig Nuuk-hund. Jeg købte ham for 500kr, hvilket jeg senere fandt ud af er overpris, i hvertfald heroppe, for en hund.

Jeg har på det seneste hørt flere og flere snakke om at især Nuuk-hunden er eftertragtet i Danmark. Den har et roligt, venligt sind. "Nem" at opdrage, glad, og fås både som små. store, korte og langhårede. I alle de farve-kombinationer man kan forestille sig.

Er det bare rygter eller har det noget på sig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor interesse for grønlandske hunde - Sandt eller falsk?
  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#2   15. jan 2015 Jeg kunne ikke have ønsket mig en bedre hund i hvert fald. Havde du selv en?

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#6   15. jan 2015 #3 - Det er et spørgsmål om vilje smiley

#4 - Det er en blanding af Schæfer, Retrievere, Labrador og hyrdehunde. Alle sammen arbejds hunde som har "skabt" Nuuk-hunden. Min udgave, tror jeg, har Labrador og Schæfer i sig.

• #7   15. jan 2015 Har aldrig mødt nogen med interesse i at importere en blandingshund - Udover gadehundefolkene.

• #9   15. jan 2015 De vovser der tøffer rundt i Nuuk er nemme og omgængelige men tror de har det bedst i Grønland smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#10   15. jan 2015 Jeg skal hjem igen d. 1 aug. og min hund skal helt sikkert med hjem. Jeg er ikke et sekund i tvivl om han falder godt til i Danmark. Skal ikke kunne svare for de hunde der kommer længere nord fra, hvor klimaet er koldere.

Men har hørt om disideret ventelister på hunde fra Nuuk, syntes det lød lidt vildt. Så skulle have stillet min nysgerrighed smiley

• #12   15. jan 2015 En Nuuk-hund er jo blot en tilfældig blanding af hvad der nu lige er at blande med. Og lange ventelister på blandinger tror jeg altså ikke du skal regne med, heller ikke når blandingen kommer fra Grønland.

Ang hvordan de er, afhænger det vel af hvad de indeholder -som ved alle andre blandinger, er det jo mere eller mindre tilfældigt hvordan de falder ud

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#19   16. jan 2015 De bliver givet væk gratis til tider, det er ikke unormalt. Har aldrig snakket om lange ventelister, kun at jeg har hørt flere tale om der var venteliste"r". Har aldrig set dem til salg foran brugsen, men de popper op på facebook fra tid til anden.

Ved ikke om blandingen er disideret rodet, der er nogle typer der går igen, selvfølgelig er der nogle få der skiller sig ud, men ellers ligner de meget hinanden.

Der kommer heller ikke nye forskellige racer herop, tæver skal være steriliseret og han-hunde kastreret. Dem der ligner en husky kommer længere nord fra.

• #21   16. jan 2015 Jeg kender ingen med en Nuuk-hund.
    Jeg ved at Grønlandshund er pænt svær at afsætte herhjemme. Men det er jo også noget helt andet. En tough slædehund med et sind og en fysik, der kan klare sindsygt vejr mv. Ikke ligefrem en familiehund.

• #25   16. jan 2015 Jeg har haft en lærer der havde 3 grønlandshunde og en enkelt nuuk-hund -han havde boet en årrække på Grønland.
    Det er det eneste sted jeg er stødt på nuuk-hund. Så Ulla har nok ret i at de ikke rigtigt ses hos andre end dem med tilknytning til Grønland

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#26   16. jan 2015 #20 - Du ser ud til at have ret smiley Er det i Nuuk du vil bo eller andre steder på Grønland? Nu ved jeg ikke hvad dine jobønsker er, men danskere kan altid få job.

#21 - Vil igen gerne understrege det ikke er slædehunde jeg mener, de har ingen plads i Danmark efter min mening smiley

• #28   16. jan 2015 Der er en bruger her inde - Karina- som har/har haft en Nuuk hund...
    Jeg har ikke oplevet en efterspørgsel. Men har heller ikke være i miljøer hvor det umiddelbart burde have interesse.

• #29   1. jun 2016 Har kun fået positiv feed back, når jeg gik tur med min Nuuk Hund.
    Mange syntes hun var vildt flot og ville gerne have info omkring Nuuk hunde..

profilbillede
  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#30   1. jun 2016 Jeg er også utroligt tilfreds. Må man være så fri og spørge om din er en klog og lærenem hund?

Kommentér på:
Stor interesse for grønlandske hunde - Sandt eller falsk?

Annonce