{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Møder andre hunde {{forumTopicSubject}}

Min dejlige Mika på 2 år som vi overtog for 2 mdr. siden er den dejligste og nemmeste hund. Der har været lidt med ressourceforsvar, men det er helt væk efter hun har fået mere tillid til os og fundet ud af at hverken katten eller vi tager hendes tyggeben. Hun går rigtig pænt i snor 95% af tiden, skal lige korrigeres lidt ind imellem, stopper op og siger gå pænt, og det forstår hun hurtigt. MEN hvis vi møder andre hunde (og det gør vi ofte på vores ture) går hun helt i selvsving af glæde. Det er selvfølgelig dejligt at hun kan med andre hunde, meeen det er altså lige voldsomt nok med den glæde. Hun hopper og danser og løber rundt, hun er jo i snor og jeg kan knap holde hende trods hendes kun 16 kg. Folk vi møder siger "hun er jo ikke voksen endnu" (hun opfører sig fuldstændig som en hvalp når vi møder hunde) , og så må jeg fortælle at hun altså er 2 år...mens jeg kigger lidt misundeligt på deres rolige, velafbalancerede hund på nogle gange samme alder!Jeg har prøvet når jeg spotter en hund forude at give pølse og andre lækkerier og sige gå pænt (som hun kender), men så snart vi er 10 m fra en hund går hun i hvalpemode og der er ingen kontakt til mig. Jeg synes jo det er synd at hun ikke kan hilse på de hunde vi møder, men ind imellem skifter jeg retning når jeg spotter en hund forude da hun bliver så overkåd, nogle hunde bliver også lidt overrumplede af hendes frembrusende facon. Hun leger ind imellem med min svigermors hund, og det nyder hun da, men der er hun meget mere rolig og det er egentlig ikke så længe hun gider. Er det fordi hun er i snor hun opfører sig sådan? Hvordan kan jeg træne hende til en mere rolig adfærd når vi møder andre hunde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Møder andre hunde
  • #1   9. jan 2015 Træn en masse kontaktøvelser, afled hende når i på afstand spotter en hund, hav guffer, bold eller whatever med i lommen og beløn rigeligt når hun holder kontakten med dig.
    Det tager tid, men træning træning smiley

• #2   9. jan 2015 Ja, det er også taktikken, synes bare ikke det har den ønskede effekt...jeg må nok være mere tålmodig, fortsætte træning og håbe på det virker på et tidspunkt smiley Jeg har egentlig ikke indtryk af at hun ved at det hun gør ikke er helt korrekt, hendes overstrømmende glæde lader alt andet i baggrunden, incl. mig, det er som om hun slet ikke hører/ser mig, på trods af lækre pølser og mig der som en sindssyg forsøger at skabe kontakt til hende. Kontaktøvelser uden anden hund i farvandet er hun ellers super dygtig til.

• #3   9. jan 2015 Få fat i nogle forskellige der vil træne det med jer, aftal et sted hvor i "tilfældigt" mødes. Modparten kan fx stå stille, indtil du har fået styr på din, og tag et skridt af gangen. Drt var en mulighed for at træne det systematisk.

• #5   9. jan 2015 God ide MLA, det må prøves smiley

Kommentér på:
Møder andre hunde

Annonce