{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Skifte eller blive, foder til hvalp?? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt der er 1000 foder tråde, men jeg ville gerne have et lidt mere præcist svar til netop min hvalp..

Vi venter jo hvalp, hun er pt 2 uger gammel.
Jeg ved at hun kommer til at få Royal canin hos opdrætter, hvilket Lucky også fik indtil han kom på voksenfoder, da jeg ikke ville skifte når han lige var kommet i et nyt hjem, og så holdte posen helt til vi skiftede.

Nå men lucky får Olivers, og det er vi rigtig glade for. Derudover får han vådfoder/råt om aftenen. Dette vil vi selvfølgelig også gerne med den lille nye.

Men vi ville jo samtidig rigtig gerne over på Olivers, da jeg ikke bryder mig om royal canin. Men bliver det for meget for en hvalp, både at skulle vænne sig til at få vådfoder/råt om aftenen, samt jo får godbidder i løbet af dagen, og så at skulle skifte tørfoder?

Hvordan ville i gøre? og hvornår..
Ville i bare lade hende blive på tørfoderet, eller skifte det?
og ville i fodre hende ligesom lucky, bare selvfølgelig med foder til en hvalp, eller ville i holde jer til en ting?

På forhånd tak for svar smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte eller blive, foder til hvalp??
  • #2   5. jan 2015 Lucky får også forskelligt, dog altid Olivers, men de har jo både med fisk, lam og kylling. Og så får han forskelligt vådfoder. smiley

Hun skulle selvfølgelig ikke bare smides ud i det, ved godt de skal skiftes langsomt over. smiley kan bare ikke finde ud af om jeg skal vente noget tid, eller om jeg bare skal begynde når hun lige er faldet til.
    Når lucky får vil hun jo sikkert også have det.

Og ved Lucky var der ikke noget med at skifte langsomt, for da han først fik lidt olivers blandet i, så fiskede han efter dem og stoppede så med at spise når der ikke var flere, han ville simpelthen ikke røre rc mere.

• #4   5. jan 2015 sammensætningen..
    Og så koster det en bondegård.

• #7   5. jan 2015 Det burde være uproblematisk at skifte foder, når hvalpen er faldet til. Hvad der er et godt og et dårligt foder, er der vist lige så mange meninger om, som der er hundeejere smiley

Fodrer din opdrætter udelukkende med tørt, eller bliver de små præsenteret for forskellige typer mad? Jeg synes det er væsentligt at man som opdrætter sørger for at de små får prøvet lidt forskelligt; råt + tilberedt kød, ost, vådfoder, lidt grønt osv. er sikker på, at det giver hvalpene en god sund fordøjelse og en mave, der ikke er sart, hvis de ikke ensidigt fodres med tørfoder.

Mine hvalpe får Royal canin til de er ca. 6 måneder, simpelthen fordi jeg og mange andre med min race har erfaring for, at det er et foder de vokser jævnt og fint på.
    Min første whippet blev fodret med Orijen, hun brækkede benet 4 måneder gammel og røntgenbillederne viste tyndt kalklag og ujævne vækstzoner i knoglerne. Efterfølgende whipper har kørt på RC og hysterisk som jeg er, har de fået taget røntgen i 4-måneders alderen, alle har haft fine vækstzoner og fint kalklag, et er hvad indholdsfortegnelsen siger, noget andet er hvordan foderet optages af den enkelte hund smiley

• #8   5. jan 2015 Har selv hvalp på nu 6 måneder, min fik også RC med fra opdrætter.

Jeg vil fodre med Orijen som min voksne får, så jeg startede bare med at blande det halvt/halvt og nu kan jeg skifte helt over til Orijen:-) Der har ingen problemer været.

• #9   6. jan 2015 Ingen problemer i foderomstillingen, jeg kan godt lide ideen om, at hvalpen får et varieret og i mine øjne væsentligt bedre foder end RC.

MEN vent til hvalpen har været hos dig i 2-3-4 uger, så du undgår at stresse hvalpen med både flokskifte og foderskifte, for så står du sandsynligvis med en hvalp med diarré.

• #10   6. jan 2015 En af de rigtig væsentlige forskelle på RC og Pedigree er at RC indeholde kød og man får oplyst hvilken kødtype der er tale om, Pedigree indeholde ikke kø, det indeholde animalske biprodukter hvilket er et andet ord for affald, det vil sige slagteriers "opfej" fx hønsefjer, grisebørster, kohud og lign
    RC er for dyrt i forhold til indhold ja, men fakta er altså at rigtig mange hunde trives utrolig godt på det og man skal være opmærksom på at kornfri foder er godt for de hunde der tåler det, men der er rigtig mange som faktisk ikke tåler det;)

• #11   6. jan 2015 Tak for alle svarene smiley

Jeg skifter over, når jeg kan mærke at hun er faldet godt til og derfor er klar til det.

Det skulle ikke være en diskution om RC. For jeg ved det fungerer godt for nogle, og så skal de selvfølgelig bare bruge det. Men jeg er ikke begejstret for det. det var ikke fordi lucky ikke sagtens kunne have levet fint på det, han var som han skulle være, men når jeg kan få i mine øjne bedre kvalitet billigere, er der ingen grund til at bruge det. smiley

• #14   6. jan 2015 kan da godt lige smide ind, så i kan se forskellen på de to produkter..

Jeg kan ikke huske om de får mini eller chihuahua udgaven hos opdrætter, men det var denne vi brugte til lucky:

Ingredienser:
    tørret fjerkræprotein, ris, animalsk fedt, planteproteinisolat*, majs, tørret roepulp, majsfodermel, hydrolyseret animalsk protein, majsglutenfoder, sojaolie, fiskeolie, mineralstoffer, fructo-oligosaccharider, gær-hydrolysat (mannan-oligosaccharider-kilde), tagetesblomstmel (lutein-kilde).

Olivers:
    Sammensætning: Tørret kylling, kalkun & and (total min. 18%, bestående af 83% kylling, 12% kalkun, 5% and), kartoffelmel/potatismjöl, kartoffelflager/ potatisflingor, frisk kylling & kalkun (total min. 10%, bestående af 60% kylling , 40% kalkun), ærter1, ærteprotein, kartoffelprotein, tørret roepulp1, hørfrø, proteinhydrolysat, fiskeolie4, tørgær/torkad jäst2, natriumchlorid, porre, gulerod/morot3, tomat3, tyttebær3, cikorie1,2, blåbær3, glucosamin5, chondroitin5, morgenfrueekstrakt/ringblomsextrakt 3, persille3, Yuccaekstrakt2.

• #16   6. jan 2015 hvorfor kan de ikke have smidt frisk kylling og kalkun i ?

• #18   6. jan 2015 men derfor kan de vel godt putte frisk kød i deres blanding.. der står da ingen steder at kødet er råt efter pillerne er lavet.
    der står der er kommet frisk kød i foderpillerne, hvilket der jo så nok er. at det så er blevet "tilberedt" da pillerne er bagt, tørret eller hvad de er, er jo så en anden snak.

Kommentér på:
Skifte eller blive, foder til hvalp??

Annonce