812 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Renlighed...!? Renlighed...!?

Hej - vi har en dejlig mops pige på 6 mdr.
Hun er bare super skøn - og der gik ikke mange timer fra hun kom hjem til os, før hun faldt til i vores lille hjem. Hun trives sammen med vores gamle tæve på 7 år, vores to unger på 1 og 5 år... Hun har bare været helt fantastisk til at blive renlig.... Hun holder sig hele natten (ca. 8 timer) Og jeg har i den sidste måned arbejdet fuldtid - og det klarer hun også uden uheld....!
Men vi har så desværre et andet problem - når vi er hjemme om dagen - så kan hun finde på at tisse i hendes kurv - og nu har hun to gange tisset i vores sofa!!!
Hun kommer ud ofte - hva' hulen sker der???
Er der nogen, der kan hjælpe?? Kan ikke forstå hun tisser netop de steder - troede simpelthen ikke de tissede i deres "huler"?!?!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renlighed...!?
  • #1   30. dec 2014 For det første er det ikke unormalt at hvalpe i den alder får "tilbagefald", for det andet så er tislugt nærmest umuligt at få ud af fx. sofaer og hundekurve.Og kan hunden lugte den har tisset der før, er der ret stor riciko for at den tisser der igen.

• #2   30. dec 2014 Kan sagtens forstå at der kommer tilbagefald... Men forstår ikke det er på hendes sovepladser!?
    To hundekurve af stof er smidt ud og en af plastik med pude der kan vaskes er anskaffet...
    Nogle gode råd til, hvordan jeg får lugten væk fra vores stofsofa - så hun ikke bliver så let fristet igen?

• #3   30. dec 2014 Måske Rodalon, men ærlig talt tror jeg det lidt er en umulig opgave.....

• #4   30. dec 2014 Hmm - så har jeg en god undskyld for at få en ny sofa smiley
    Har du en ide om, hvorfor hun vælger hendes sovepladser??

• #5   30. dec 2014 Kan hun have blærebetændelse?

• #6   30. dec 2014 Hun kan jo holde sig i mange timer?!

• #7   30. dec 2014 Hvor lang tid har det stået på`?

• #9   30. dec 2014 Hmm - hun har tisset i sofaen to gange inden for de sidste 3 uger - en gang i hver ende (så ikke engang det helt samme sted!) - hundekurven har hun faktisk gjort fra start - men vi er nu i gang med kurv nummer 4 (havde helt glemt det var så mange!) Men der kan godt gå dage imellem...

• #10   30. dec 2014 Hun virker sund og rask - og tisser ikke ved leg/eller når hun bliver overglad...

• #11   30. dec 2014 Man hører ind i mellem om hvalpe som 'glemmer' hvor de skal gøre sig rene. Du må et skridt tilbage i træningen, dvs ud med hende i snor lidt oftere. Og så blive ude indtil hun har tisset.
    Det er også muligt, at hun tisser hvor det lugter af jer/lugter bekendt, fordi det er trygt. Hvalpe tisser kun hvor de er trygge. Da må man finde en tryg tisseplet udenfor, som man går til HVER gang.

• #12   30. dec 2014 Ja okay Malene - det giver go' mening - for det er jo netop, på to af de tryggeste steder hun tisser....
    Jeg vil helt sikkert prøve at gå et skridt tilbage i renlighedstræningen - for det er ellers bare gået så super godt og nemt...

• #13   30. dec 2014 Hej Trine, har selv hvalp på 6 md. Hun har også tisset en gang i sofaen, hold nu op det er ikke ligefrem det sjoveste sted smiley
    Jeg frygtede hun ville gøre det igen, men indtil videre er det ikke sket igen.
    Jeg tror bare nogen gange er de så optaget af hvad de går og laver at de glemmer hvor den slags skal ske hende.
    Håber du får styr på hendes tisseri igen, og som de andre siger så tag en kort tur bare ud og tis en ekstea gang:-)

• #14   30. dec 2014 Det er bare så ærgerligt, når det er et sted som i sofaen - det er lidt svært ikke at blive sur/frustreret.... Og det er jo mest på en selv, for man ved jo godt, at man har overset et signal eller et behov.... Men hvilket smiley

• #16   31. dec 2014 Det skal helt sikkert prøves!!

• #18   31. dec 2014 der findes noget er hedder urin of, det skulle vist kunne tage lugten.

• #20   1. jan 2015 Maiken - jeg har faktisk kun set det en gang - om natten - jeg vågnede ved lyder af, at hun tissede i kurven!
    Hmm måske du kan ha' ret - for hun er ellers så dygtig!

Kommentér på:
Renlighed...!?

Annonce