{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

erfaring med intakt tæve og kastrat sammen {{forumTopicSubject}}

Kære HG

Som en del nok efterhånden har set i diverse tråde, venter jeg hundehvalp, JUBIIIII! smiley
Hvalpene er 6 dage gamle i dag, så vi har god tid til at vælge, men nu har vi så fået den fantastiske mulighed selv at vælge køn. Egentligt ville vi have en han mere, da jeg aldrig har haft en tæve, og tænkte det var nemmere med en han mere. Men nu er vi altså blevet forelsket i en lille tæve hvalp.

Hvis vi får en tæve, tænker vi at hun skal steriliseres på et tidspunkt, men vil gerne vente til hun er ordentlig voksen, og derfor kommer der jo lige nogle løbetider inden..

Vi møder aldrig rigtig løbske tæver, så jeg har ingen ide om hvordan Lucky reagere på det..

Så er der nogen der har erfaring omkring intakt tæve og kastrat under samme tag?
er der noget jeg skal være opmærksom på? de kan selvfølgelig stadig parrer hvilket de selvfølgelig ikke skal, men ellers?

Er der noget man kan gøre, HVIS hannen bliver lidt for interesseret, udover at sende den ene på ferie eller lukke dem i hver deres rum?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  erfaring med intakt tæve og kastrat sammen
  • #1   29. dec 2014 Ja, har haft et par intakte tæver og kastrat samtidig, ikke længe, da tæven blev steriliseret efterfølgende.
    De løbetider jeg har oplevet, har ikke voldt problemer. Tæven har været den mest frustrerede. Hverken den forhenværende gravhund eller to boxerhanner har været interesserede.
    Men har nu hørt historier om hanner der opfører sig som intakte

• #3   29. dec 2014 Det eneste hanhund der er over Lucky (normalt) er at han strinter når vi går tur..
    Men da vi ikke rigtig møder løbske tæver, eller hvor jeg ved det i hvert fald, har jeg ingen ide om hvordan han ville reagere.
    Vi mødte en højløbsk da han var 5 mdr, men der var han jo hverken kastrat eller kønsmoden, og der kunne han ikke være mere ligeglad, for der var en hvalp at lege med.
    Han blev kastreret tidligt, allerede omkring 8 mdrs alderen, så jeg ved ikke om det har noget at sige? vi har aldrig haft problemer med at han ville strinte indenfor eller andre hanhunde problemer.

Men når hun skal steriliseres, kan man vel godt bøvle sig igennem et par løbetider hvis han alligevel bliver en hanhund lige pludselig smiley

• #5   29. dec 2014 det ville blive lidt bøvlet, for min kæreste vil kun lade min mor passe hundene, og hun bor 2½ time væk så det er 5 timers transport.. men hvis det var nødvendigt måtte jeg jo det smiley

• #7   29. dec 2014 Altså jeg regner med 2-3 løbetider, afhængig af hvornår hendes først løb er og hvor ofte hun går i løb, så hun er omkring 1½-2 år når hun bliver steriliseret. Jeg ved der er stor forskel på hvad folk foretrækker, men jeg har hørt det er en god ide at de er nogenlunde udvokset og voksne af sind før man gør det.

• #8   29. dec 2014 Du kan også sagtens sterilisere efter 1. Løbetid ..
    Mine forældres kastrerede hanhunde reagere meget forskelligt når mine er i løb .. Den ene helt ligeglad den anden meget interesseret

• #10   29. dec 2014 Kathrine, men hvis den nu går i løb som 6 måneders er det så ikke lidt tidligt?

Men jeg kan selvfølgelig se hvordan første løbetid går, hvis den går fint, kan jeg jo vente lidt, hvis ikke, må jeg jo bare få det ordnet tidligt smiley

• #11   29. dec 2014 Vores gik i løb som 5 mrd og blev sterilisere som 8 mrd uden problemer .. Man skal helst sterilisere midt imellem to løbetider smiley .. Dyrelægerne anbefaler faktisk at sterilisere mellem 1 og 2 løbetid hvis man på forhånd ved de skal steriliseres, da risikoen for brystkirtelkræft nedsattes med 97 % ..

• #12   29. dec 2014 jamen så er det jo ikke noget problem smiley

• #14   29. dec 2014 Det lyder godt smiley

Så er jeg ikke så nervøs ved det nu, og hvis jeg allerede kan få hende steriliseret efter første løb, er det da til at klare.

Kommentér på:
erfaring med intakt tæve og kastrat sammen

Annonce