{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Introducere hund til baby {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger, vil jeg gerne høre hvordan I har introduceret jeres hunde til baby'er/små børn. Advarer lige om et halvlangt indlæg smiley

Vi har jo lille Bodil, som er en næsten 7 måneder gammel hvalp, og vi har hende med rigtig stor sandsynlighed også, når vi en gang skal til at have børn. Derfor ville det jo være en kæmpe gave, at give os og hende, hvis vi lærer hende at omgås baby'er og børn.

Bodil har nogle gange mødt en pige i vores lejlighedskompleks på 4 år og i dag blev hun så introduceret for nogle naboers lille 4 måneders baby. I begge tilfælde synes jeg det er lidt svært at regne ud, hvordan jeg skal håndtere det fordi hun jo er hvalp og, som hvalpe er og skal være, meget nysgerrig og fyldt med energi.

Da hun var mindre (3 måneder ca.) havde vi den kære 4-årige på besøg og der er aldrig sket noget med nogen, men det er ret tydeligt at den søde pige, jo ikke bryder sig om når Bodil er vild. Så bliver hun 'vild' i Bodils øjne og Bodil tror, at den er invitation til leg, når hun står og ryster med hænderne. Jeg har self. været i nærheden HELE TIDEN og taget Bodil væk, når dette skete. Men jeg er i tvivl om Bodil forstår det?

I dag, da den lille baby var på besøg, måtte jeg holde i Bodil hele tiden (delvist fordi jeg ikke selv var helt klar over hvad hun kunne finde på (hun kan stadig godt finde på at nappe lidt, hvis hun er overgearet og glad) og delvist fordi moderen ikke virkede helt tryg ved at Bodil kom for tæt på hendes baby). Jeg holdt Bodil på mit skød, så hun kunne iagttage babyen på afstand og stille og roligt bevægede vi os tættere og tættere på. Egentlig virkede Bodil bare enormt nysgerrig og meget (måske lidt for) interesseret i den lille pige. Jeg forsøgte, mens jeg self. stadig havde fat i herinde, at få hende så tæt på, at hun kunne snuse til og 'undersøge' den lille pige, men da Bodil så begyndte at slikke hende på hovedet, blev hendes mor lidt 'ej ej'-agtig. Jeg er lidt 'ligeglad' med hvordan moderen og babyen tog det, da de praktisk talt inviterede sig selv indenfor - selvom hun ved at vi har en lille hvalp.

Jeg vil bare gerne vide om jeg har gjort det rigtigt og evt. hvordan I har håndteret lignende møder med jeres hunde og børn.

Gode tricks modtages med kyshånd, da det kunne være så rart at lære vores lille Bodil at ELSKE børn og nemt kan forstå at de er lidt mere skrøbelige end voksne.

Og nej, jeg forventer slet ikke at hun bare kan det, især ikke mens hun er hvalp selv, der er de jo ofte bare lidt for voldsomme i tilgangen til andre, både babyer, voksne, andre hunde og ja... alt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Introducere hund til baby
  • #1   17. dec 2014 Kender I ikke nogle hundevante børn der kan opføre sig roligt selv når hun bliver vild
    For det er nemlig rigtig svært hvis børnene bliver bange eller voldsomme

• #4   17. dec 2014 Ditte: Desværre, nej. Ingen vi kender har både barn og hund. smiley

Minion: Ha ha, det kan sagtens være jeg holder dig fast på det tilbud smiley

AT: tusinde tak for rådet, er sikker på at det ville virke, hvis ikke vores hund har uendelige depoter af energi. Det er ikke lykkedes mig at køre hende sådan rigtig træt endnu smiley Og selvom hun så måske var træt, er jeg ret sikker på at hun bare ville få et godt skud adrenalin-kick så snart hun så en spændende baby smiley
    Jeg kan sagtens se på hende, at hun rigtig gerne ville hen til babyen i dag, og tænkte faktisk også, at det måske ikke var helt OK at holde hende væk fra den, men omvendt kunne jeg også bare mærke - både på mig selv og babyens mor - at situationen var lidt utryg, fordi Bodil blev glad og ivrig.

• #8   17. dec 2014 Hun må også mægtig gerne hilse på mine, men de er jo ikke så små smiley
    Men meget hundevenlige

• #10   17. dec 2014 Da vi fik første barn havde vi en hund på 3½ år, og en på 7 måneder .. selvfølgelig var vi omkring dem, men vi satte simpelthen liften ned på gulvet, og så fik de lov at snuse ... ligeledes sad hun tit i vippestol på gulvet med hundene omkring sig ...

der har aldrig været nogle problemer, og ja en hvalp kan da blive lidt gearet, men min oplevelse er at de fleste hunde bliver lidt forsigtige helt af sig selv...

Efterfølgende har vi fået yderligere 2 børn mens vi havde hunde, og har brugt samme fremgangsmåde hver gang ....

• #11   17. dec 2014 Ha ha ja så bliver Bodil nok træææææt smiley

Vovsen elsker at få nulret ører så det skal du være velkommen til smiley

• #13   17. dec 2014 Hvor er I bare fantastiske... Jeg ved at hun ELSKER børn - hun vil simpelhen så gerne hilse og lege - men hun skal jo helt lære at gøre det ordentligt.

De gange vi har mødt nogle børn som ville tale med hende på gaden, har de børn bare kastet sig ned på gaden og ladet hende være mega vild. Jeg har prøvet at lære hende hvordan man gør det 'pænt' ved at indlære hende 'forsigtig' og sige nej, når hun hopper op. Men det er dælme svært, når børnene kører hende helt vildt op. Også svært at forklare børnene, at jeg ikke synes det er ok at hun er vild når hun hilser på dem, de søde børn siger jo, helt velmenene at "det gør ikke noget", men det gør jo mig noget, hvis hun lærer at det er sådan man hilser, ikke bare på børn, men på folk generelt.

• #15   17. dec 2014 Hanne: sådan gør vi også helt sikkert når vi selv får børn, men det er svært at overbevise en nybagt mor om at min lille vildbasse ikke gør hendes lille yngel noget... hun lignede ind i mellem en der troede Bodil ville æde hendes baby smiley

• #17   17. dec 2014 Mine søsters børn ville elske hende.. Det er på Amager.

Og ellers ingen stress... Hun er en hvalp... Hun er en FB og kommer til at elske børn.. smiley

• #18   17. dec 2014 Minion: Ha ha, hun slikkede endda kun kom tæt nok på, men alene det fik muddi til at trække baby væk...

Måske er moderen bange for at Bodil opløser hende som en slikkepind? smiley

• #19   17. dec 2014 Han er også en lille fluffy charmebøf
    Og jeg som slet ikke er til cockere smiley

• #22   17. dec 2014 Altså Hund (også FB) var heller ikke rigtig vant til børn da jeg lærte min kæreste at kende
    Men han ELSKER simpelthen børnene over alt i verden

(Jeg er nu heller ikke sikker på at jeg ville synes det var fedt med en vild 7 mdrs hvalp i hovedet på min få mdr gamle baby, slet ikke som første gangs mor)

• #23   17. dec 2014 Vil også sige lad hunden hilse på alle de børn der nu gider . Jo flere gode oplevelser med børn jo nemmere er det . Min hvalp kan også virke lidt voldsom når det er mindre børn og der går min snart 3 årige datter ind og irettesætter hvalpen . Hun elsker at lege og træne hvalpen på den måde hun nu kan . Men simple basic tricks som sit, dæk, dygtig , pote og ned har min datter styr . Jeg har hele tiden taget de børn jeg ved mine hunde skal omgås ofte med i træningen . Selv børnenes venner . Og så har hundene altid fået lov til at være med siden børnene var spæd . Det har hjulpet rigtig meget her at hundene ikke bliver for meget afholdt til børnene .

• #24   17. dec 2014 Tak Minion
    Ja han ER yndig men jeg er jo for pokker til bordeaux'er smiley
    Men altså han har fuldstændig vundet mit hjerte

• #25   17. dec 2014 Louise: De må da meget gerne lege med hende - hvis de gider smiley hun er i hvert fald klar anytime smiley

• #27   17. dec 2014 Jeg ville slet ikke være nervøs... overhovedet.

• #28   17. dec 2014 I min barsel øvede jeg meget kontrol.. Altså at jeg skulle kontrollere hvornår det var okay at være vild og hvornår man skulle være rolig! Vi øvede høje lyde, altså små skrig osv og at de samtidig skulle være rolige.. Det tror jeg hjalp rigtig meget..

Da vi så kom hjem med William satte vi ham i autostolen på gulvet, jeg brugte kommandoen rolig også måtte de snuse..
    Sådan forsatte vi indtil de var helt rolige omkring ham..
    Nu har vi kun molly tilbage, men hun er 100% rolig omkring ham smiley

• #29   17. dec 2014 Carina: Også uanset 'hvordan' hun hilser? Vil jo heller ikke ha' indlært at hun hopper op og slikker i ansigtet på folk, det er sgu træls hvis hun bliver ved med det når hun pludselig er helt stor smiley

• #30   17. dec 2014 Molly: Rigtig fine idéer! Umiddelbart er Bodil overhovedet ikke bange for lyde af nogen art. Den lille baby hylede også lidt i dag og der satte hun sig faktisk bare roligt på numsen og iagttog den. Men hvis jeg havde sluppet hende helt, tror jeg det havde resulteret i en meget bange mor, en baby som nok også var blevet forskrækket af at få en hund i fjæset og ja, self. en hund som bare er herre glad, slikker babyen all-over og vader rundt ovenpå den smiley ha ha

• #31   17. dec 2014 Berta er helt overdrevet vild med børn og hun æææælsker at hilse på dem. Hun er så også vokset op med mine to nevøer, og de tre hygger sig meget. Dog kan Berta nogle gange godt blive for ivrig, og der hjælper det at aflede med guffere. Simpelthen få hende til at sitte og så ellers lokke guffere i hende, evt. mens børnene hilser eller for bare at få hendes opmærksomhed lidt væk. Tror også at det bliver bedre med tiden, det er da i hvert fald (lidt i hvert fald). Sådan en FB på 7 mdr har jo en del krudt i sig smiley smiley

• #32   17. dec 2014 Ida: hun er fyldt op til randen med krudt - og det er SKØNT! Men svært når jeg ikke altid kan skrue på 'anvendelse af krudt'-knappen smiley

• #33   17. dec 2014 Oh ja, det kender jeg så absolut godt til smiley er sikker på lille Bodil (er vild med navnet! Det skal vores næste mops hedde) nok skal blive mere rolig omkring børn. Børns bevægelser kan jo også være en del "hektiske", hvilket også kan medføre, at en lille bullerbasse bliver lidt oppe at køre - tænker jeg smiley

• #34   17. dec 2014 Hun skal selvfølgelig lære ikke at hoppe op . Jeg plejer at holde kiara nede så hun ikke kan hoppe op . Og det er som om hun er ved at forstå at det ikke er okay at hoppe op af børn .

• #35   17. dec 2014 Ida: Det er præcis det jeg ser ske, især når den 4-årige, er på besøg. Og hun ELSKER Bodil, men er bare ikk vant til hunde og det er svært at forklare hende at jo 'vildere' hun er og jo mere hun forsøger at undgå Bodil, jo mere vil Bodil faktisk lege. Jeg ved jo, at hvis hun bare satte sig helt stille og gik i freeze-mode, er Bodil faktisk så dygtig at hun ville stoppe med det samme, for sådan har vi lært hende at køle ned igen, når vi hilser på hende. Men det forstår et barn, som gerne lige vil ha' en pause, jo bare ikke smiley

Bertha var desuden også på listen over vores navne, og Bodil kalder vi også lille B.. eller Queen B, når hun er ude på ballade smiley

• #36   17. dec 2014 Carina: Så lader det til, at vi gør det helt rigtige. Jeg gør præcis som du beskriver når hun hilser på børn smiley

• #37   18. dec 2014 Det er ikke så meget om hun bliver bange for lyde, men mere at det kan opildne til leg og voldsomhed smiley

• #38   18. dec 2014 Molly: Det virkede ikke sådan, det var mere bevægelserne end lydene hun reagerede på og ville 'hen til'. Når babyen sagde noget, var det faktisk der hun blev rolig, tilbageholdende og meget iagttagende smiley

Kommentér på:
Introducere hund til baby

Annonce