Introducere hund til baby {{forumTopicSubject}}
Ja, som overskriften siger, vil jeg gerne høre hvordan I har introduceret jeres hunde til baby'er/små børn. Advarer lige om et halvlangt indlæg
Vi har jo lille Bodil, som er en næsten 7 måneder gammel hvalp, og vi har hende med rigtig stor sandsynlighed også, når vi en gang skal til at have børn. Derfor ville det jo være en kæmpe gave, at give os og hende, hvis vi lærer hende at omgås baby'er og børn.
Bodil har nogle gange mødt en pige i vores lejlighedskompleks på 4 år og i dag blev hun så introduceret for nogle naboers lille 4 måneders baby. I begge tilfælde synes jeg det er lidt svært at regne ud, hvordan jeg skal håndtere det fordi hun jo er hvalp og, som hvalpe er og skal være, meget nysgerrig og fyldt med energi.
Da hun var mindre (3 måneder ca.) havde vi den kære 4-årige på besøg og der er aldrig sket noget med nogen, men det er ret tydeligt at den søde pige, jo ikke bryder sig om når Bodil er vild. Så bliver hun 'vild' i Bodils øjne og Bodil tror, at den er invitation til leg, når hun står og ryster med hænderne. Jeg har self. været i nærheden HELE TIDEN og taget Bodil væk, når dette skete. Men jeg er i tvivl om Bodil forstår det?
I dag, da den lille baby var på besøg, måtte jeg holde i Bodil hele tiden (delvist fordi jeg ikke selv var helt klar over hvad hun kunne finde på (hun kan stadig godt finde på at nappe lidt, hvis hun er overgearet og glad) og delvist fordi moderen ikke virkede helt tryg ved at Bodil kom for tæt på hendes baby). Jeg holdt Bodil på mit skød, så hun kunne iagttage babyen på afstand og stille og roligt bevægede vi os tættere og tættere på. Egentlig virkede Bodil bare enormt nysgerrig og meget (måske lidt for) interesseret i den lille pige. Jeg forsøgte, mens jeg self. stadig havde fat i herinde, at få hende så tæt på, at hun kunne snuse til og 'undersøge' den lille pige, men da Bodil så begyndte at slikke hende på hovedet, blev hendes mor lidt 'ej ej'-agtig. Jeg er lidt 'ligeglad' med hvordan moderen og babyen tog det, da de praktisk talt inviterede sig selv indenfor - selvom hun ved at vi har en lille hvalp.
Jeg vil bare gerne vide om jeg har gjort det rigtigt og evt. hvordan I har håndteret lignende møder med jeres hunde og børn.
Gode tricks modtages med kyshånd, da det kunne være så rart at lære vores lille Bodil at ELSKE børn og nemt kan forstå at de er lidt mere skrøbelige end voksne.
Og nej, jeg forventer slet ikke at hun bare kan det, især ikke mens hun er hvalp selv, der er de jo ofte bare lidt for voldsomme i tilgangen til andre, både babyer, voksne, andre hunde og ja... alt
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
For det er nemlig rigtig svært hvis børnene bliver bange eller voldsomme
sep 2014
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 579
Minion: Ha ha, det kan sagtens være jeg holder dig fast på det tilbud
AT: tusinde tak for rådet, er sikker på at det ville virke, hvis ikke vores hund har uendelige depoter af energi. Det er ikke lykkedes mig at køre hende sådan rigtig træt endnu Og selvom hun så måske var træt, er jeg ret sikker på at hun bare ville få et godt skud adrenalin-kick så snart hun så en spændende baby
Jeg kan sagtens se på hende, at hun rigtig gerne ville hen til babyen i dag, og tænkte faktisk også, at det måske ikke var helt OK at holde hende væk fra den, men omvendt kunne jeg også bare mærke - både på mig selv og babyens mor - at situationen var lidt utryg, fordi Bodil blev glad og ivrig.
sep 2007
Men meget hundevenlige
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
der har aldrig været nogle problemer, og ja en hvalp kan da blive lidt gearet, men min oplevelse er at de fleste hunde bliver lidt forsigtige helt af sig selv...
Efterfølgende har vi fået yderligere 2 børn mens vi havde hunde, og har brugt samme fremgangsmåde hver gang ....
sep 2007
Vovsen elsker at få nulret ører så det skal du være velkommen til
sep 2014
De gange vi har mødt nogle børn som ville tale med hende på gaden, har de børn bare kastet sig ned på gaden og ladet hende være mega vild. Jeg har prøvet at lære hende hvordan man gør det 'pænt' ved at indlære hende 'forsigtig' og sige nej, når hun hopper op. Men det er dælme svært, når børnene kører hende helt vildt op. Også svært at forklare børnene, at jeg ikke synes det er ok at hun er vild når hun hilser på dem, de søde børn siger jo, helt velmenene at "det gør ikke noget", men det gør jo mig noget, hvis hun lærer at det er sådan man hilser, ikke bare på børn, men på folk generelt.
sep 2014
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 218 Svar: 10.913
Og ellers ingen stress... Hun er en hvalp... Hun er en FB og kommer til at elske børn..
sep 2014
Måske er moderen bange for at Bodil opløser hende som en slikkepind?
sep 2007
Og jeg som slet ikke er til cockere
sep 2007
Men han ELSKER simpelthen børnene over alt i verden
(Jeg er nu heller ikke sikker på at jeg ville synes det var fedt med en vild 7 mdrs hvalp i hovedet på min få mdr gamle baby, slet ikke som første gangs mor)
sep 2014
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 132
sep 2007
Ja han ER yndig men jeg er jo for pokker til bordeaux'er
Men altså han har fuldstændig vundet mit hjerte
sep 2014
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 218 Svar: 10.913
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
Da vi så kom hjem med William satte vi ham i autostolen på gulvet, jeg brugte kommandoen rolig også måtte de snuse..
Sådan forsatte vi indtil de var helt rolige omkring ham..
Nu har vi kun molly tilbage, men hun er 100% rolig omkring ham
sep 2014
sep 2014
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1266 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.251
sep 2014
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1266 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.251
sep 2014
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 132
sep 2014
Bertha var desuden også på listen over vores navne, og Bodil kalder vi også lille B.. eller Queen B, når hun er ude på ballade
sep 2014
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
sep 2014
Introducere hund til baby