{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

introducere barn og hund {{forumTopicSubject}}

jeg får en lille chi vaps den 13, og har en datter der lige er blevet 9 mdr på det tidspunkt, og hun er vant til store hunde og katte, og har forstået ae ae, og hiver ikke i pelsen eller noget, men hun er meget glad for dyr og vil så gerne snakke med dem, hvordan gør jeg det bedst for hunden og min datter når de skal mødes...

skal de mødes på gulvet uden legetøj, et neutralt sted, eller i mit skød?

hvad ville i anbefale...

håber i forstår mit spørgsmåæ

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  introducere barn og hund
  • #1   26. feb 2011 Jeg ville være meget meget forsigtig med sådan en lille vaps og så lille et barn.

Jeg ville nok holde hunden oppe hos mig første gang de skal mødes og jeg ku forestille mig at din datter så småt begynder at gå og vælte lidt rundt?

Sådan en lille chi er meget skrøbelig, så hold godt øje med dem og sørg for at hunden ikke render rundt om benene på bebs.

• #2   26. feb 2011 hun er hverken begyndt at gå eller kravle endnu hun møver sig frem på maven...

tænkte lidt at sætte mig på gulvet med hunden ved hende så jeg har kontrol over hende og hund, tror du det kunne fungere...

• #3   26. feb 2011 og de får self ikke lov til at være alene sammen...

• #4   27. feb 2011 Tror jeg ville have ventet til hun var ældre, når der er snakken om så lille en hund, kan lige forestille mig den får noget legetøj kastet efter sig eller at barnet taber noget ned på den fra højstolen :o/ havde været bedre med en bare lidt større hund ;o)
    Ønsker jer held og lykke alligevel.

• #5   27. feb 2011 Lad være med at gøre det helt store nummer ud af det.
    Vi har aldrig direkte introduceret vores børn og hvalpe. Det kommer helt af sig selv. Og vi har fået hvalpe hjem med børn i alverdens aldre igennem årene ;O)

Vi har selvfølgelig holdt øje med, at de har været "gode ved hinanden" og sørget for at spillereglerne er blevet overholdt, men derudover har vi ikke gjort noget specialt.

Men sæt dig feks på gulvet med barnet i skødet og lad hvalpen komme og snuse og hilse. Så kan den selv tøffe videre, når den har fået stillet sin nysgerrighed.

Lad den selv vælge fra og til og indret et sted hvor den har sit frirum.

At man ikke kan/bør få hvalpe (uanset race og str) imens man har små børn gør mig sgu sån lidt mut at læse........

• #6   27. feb 2011 Glemte lige; jeg ville IKKE ta chi´en på armen , når de skal møde hinanden. Det kunne nemt signalere til hvalpen, at der skal ske noget farligt.
    Får fniller af at se, ejere af små hunde ta dem på armen, hver gang de skla forbi en anden hund, hvis der kommer en lastbil/bus/motorcykel osv.
    Hunde bør (uanset str og alder) KUN tages op, hvis de er et sted med "poter-forbudt-på-gulvet-steder".

• #7   27. feb 2011 TS: Jeg ville gøre som du selv foreslår.. Sætte sig ned på gulvet hvor du har godt overblik over både hund og barn...

Og så skal det i øvrigt nok gå sålænge man er opmærksom smiley

• #8   27. feb 2011 tusind tak for jeres råd, det bliver en blanding hvor jeg sidder på gulvet med min datter og hunden så kan komme og sige hej til hende når han har lyst...

Kommentér på:
introducere barn og hund

Annonce