{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.465 visninger | Oprettet:

Stor og lille hund sammen {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Vi har jo en drøm om at få endnu en husky, nu vi allerede har Wolf. Og det sker nok under alle omstændigheder.

Men jeg må indrømme at jeg også har lidt en drøm om at få en rigtig lille hund. Nok mest en chihuahua.

Og så snakkede vi lidt om, om det ville kunne fungere.
Og om Wolf og eventuelle Chihuahua overhovedet ville få glæde af hinanden, når nu der er så stor størrelsesforskel. Wolf vejer ca. 30 kg smiley

Så ville gerne høre om folks erfaringer med denne kombination?

Tak på forhånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor og lille hund sammen
  • #1   8. dec 2014 Stor og lille kan sagtens bo sammen.

profilbillede
  • #2   8. dec 2014 Jeg har selv haft chi sammen med engelsk bulldog
    Min bror har en chi og en dogue de bordeaux
    I begge tilfælde hunde der er/var glade for hinanden

• #3   8. dec 2014 Altså nu er det jo ikke fordi Ozzy som sådan er stor, men Mailo kan stå under maven på ham smiley Og de har vildt stor gavn af hinanden, de putter sammen, tumler sammen, går side om side på turen, og ja bare nyder livet sammen, f.eks med at ligge ovenpå far i sofaen smiley

profilbillede
  • #4   8. dec 2014 Her er i hvert fald liv og glade dage smiley

profilbillede
  • #5   8. dec 2014 Der er enormt stor forskel på legemåden mellem fx en moloss eller bulldog og så en husky - så jeg ville aldrig anbefale kombinationen husky-miniaturehund, selvom det kan gå med andre racer. Det er dømt til at gå galt. Og de vil absolut intet positivt få ud af hinanden. Nok nærmere tvært imod.

• #6   8. dec 2014 De kan sagtens have meget glæde af hinanden. Bare vær opmærksom ved leg. En veninde til mig måtte aflive hendes chihuahua da hendes voksne grand danois i leg slå hårdt ned med forbenet på den. Den lille fik brud på ryggen

• #8   8. dec 2014 Jeg har jo Linka og Misja Jeg havde først Linka den store hun var ca 2 år da jeg fik Misja og der har aldrig været problemer ,andet end hvis Linka kommer til at jokke på Misja bliver Misja stik tosset og flyver i hovedet på Linka Da stopper jeg dem ,da jeg ikke helt ved, hvor meget Linka vil finde sig i Men der er aldrig sket noget Den måde de leger på er fangeleg Hvor Linka løber efter Misja Ellers leger de ikke sammen smiley

• #9   8. dec 2014 Tak for svar so far smiley rart at høre folks erfaringer og tanker.
    Wolf kan godt sammen med små hunde. Der har aldrig været problemer. Det eneste har været dengang han var helt lille hvalp og ikke lige forstod at man ikke skulle være så voldsom, men det er han heldigvis modnet fra smiley

• #10   8. dec 2014 Lima hvor gammel er Wolf nu ?

• #12   8. dec 2014 Jeg ville nok vælge en mere robust hund som legekammerat til "ulven". En hund der som husky'en har brug for at strække ud. Måske en af de mindre jagtterrier-typer. Det er jo ikke en sofakartoffel I har smiley

• #13   8. dec 2014 Han er omkring 19-20 mdr. Nu smiley

• #14   8. dec 2014 Søren jeps smiley vi har også planer om endnu en husky smiley det er jo tydeligt at se at han elsker artsfæller, og vi vil også gerne have endnu en husky til foran vognen sammen med ham.

Det var nu mere ment som generel tanke omkring om man overhovedet kunne have sådanne racer sammen, og om de overhovedet ville kunne elske hinanden/ få noget ud af hinanden når de nu ville skulle bo sammen smiley

• #15   8. dec 2014 Ok tak Jeg ved jo ikke hvordan Wolf er Men ellers ville jeg nok også foreslå, en lidt mere robust lille hund Men jeg forstår dig godt Jeg vil selv gerne ha sådan en lille en smiley

• #17   8. dec 2014 Tror det handler meget om hvordan racerne fungerer sammen, har de noget til fælles eller er det to modsætninger.
    Jeg ville aldrig turde have en chi med en spidshund, men der er sikkert nogle som funger fint sammen.
    Jeg har fx haft cairnterrier sammen med boxere gennem en del år, og nu Cairner sammen med Irske ulvehunde, en vægtforskel på omkring 70 kg.
    Der har aldrig været problemer af nogen art, de små styrer de store med hård pote, de har megen fornøjelse af hinanden, hygger sig sammen på sofaen, på turene osv. Men det er få andre små racer end terrieren, jeg kunne tænke mig sammen med store hunde.
    Det største problem i mine øjne, er at det er bøvlet at gå tur med stor/lille, når de ikke kan rende løs, det går, men det er bøvlet.

• #18   8. dec 2014 MyLAdy
    En cairn terrier er også bygget af samme slags mursten, som de store er (måske lidt færre). En chi er jo lavet af tændstikker limet sammen. smiley

• #19   8. dec 2014 Tjah.. Jeg har haft chihuahua sammen med min husky..
    Men hun er altså også lidt speciel, hvilket jeg tror at Malene kan nikke ja til ud fra de billeder hun har set af mit kræ og vores andre dyr..

Vi havde aldrig nogen problemer med chien og huskyen sammen.. Men det er ikke noget jeg ville anbefale..

Her tænker jeg mere: Husky flip + chi der står i vejen fordi den ikke flytter sig hurtigt nok = katastofalt..

• #20   8. dec 2014 Lige præcis.. smiley

• #21   8. dec 2014 Hov jeg kom lige til at tænke på noget Da jeg fik Misja den lille, havde jeg jo også Sille Eurasier /Samojede, det gik bare ikke, de var altid adskildt idet jeg tror Sille ville ha slagtet Misja Bare så du lige tænker dig godt om smiley

• #23   8. dec 2014 Nu lyder det som om at de fleste af jer har haft den store hund først.
    Er der nogle der har erfaringer med at anskaffe sig en stor hvalp, når man har lille hund? Kunne forestille mig at det kunne være besværligt?

• #24   8. dec 2014 Teletubbies,
    Vi fik Lobo sidst.
    Det var lidt besværligt men jeg var også meget indstillet på at det ville blive besværligt.
    At Cody så ikke kunne fordrage Lobo de første 6-7 mdr gjorde det så ikke nemmere. smiley

Dengang Lobo var under 1 år havde han ikke nok selvkontrol til at kunne lege med Cody og han accepterede slet ikke hvis han sagde fra.
    Jeg har så fra start af gået ind og stoppet legen hvis Cody viste det mindste tegn på at han ikke gad.
    Jeg har også gået meget op i at sørge for at de aldrig har haft behov for at sige fra overfor hinanden da det i værste tilfælde kan blive fatalt for Cody.

I dag har de glæde af hinanden men ikke så meget som jeg håbede på.
    Lobo har lært at styre sig og når de leget så ligger han sig som regel ned og lader den lille æde hans ansigt smiley
    Men de leger fx ikke udenfor fordi Lobo er for voldsom så det gider den lille ikke.
    Jeg skal aldrig have hunde med så stor størrelsesforskel igen netop fordi jeg syntes det er ærgerligt at de ikke kan tonse af sted sammen. smiley

• #25   8. dec 2014 Elisabeth
    Tak for dit svar, rart med noget personlig erfaring.
    Det er godt nok ogs en stor størrelsesforskel der er på dine drenge, dejligt at de nu er glade for hinanden, trods start problemer.

Kan godt se at hundene nok ikk vil få ligeså meget glæde af hinanden og at det vil kræve noget mere af en som hundeejer, men jeg har nu stadig et ønske om en lidt større hund næste gang, på trods af vanskelighederne i det.

• #26   8. dec 2014 Lige præcist en chi er jo ekstrem lille.
    Hvad med noget der stadig er småt, men ikke så skrøbelig?
    Vi har ikke haft problemer med mine bologneser og Jana - men hun var også oppe i årene og ret sat. Og de vejer trods alt 4-5 kg og syner af mere.
    Og så passer de ret godt til huskiens sind.

Så lille og stor kan godt fungere. Men nogle kombinationer fungere bedre end andre - eller er i hvert fald mindre komplicerede at gøre vellykkede.

• #27   8. dec 2014 Begge de irske ulve er kommet efter cairnerne, og har haft boxerhvalp med cairn også

• #28   8. dec 2014 Teletubbies
    Hehe, ja du skal se folks reaktion når jeg en sjælden gang i mellem går med dem begge på en gang smiley
    Cody er endda lidt for stor ifølge racestandarden.
    Men selvom jeg er lidt ærgerlig over at de ikke kan tonse og tumle sammen ordentligt så fortryder jeg det ikke.
    Jeg syntes de lever harmonisk sammen og har sjældent behov for at sige fra overfor hinanden. smiley
    De er så ikke alene hjemme sammen. De er i samme rum men Cody er i et bur da de får et ben når jeg går hjemmefra og jeg vil ikke risikere at komme hjem og finde Cody skadet eller det der er værre hvis de kommer op at toppes.

• #29   8. dec 2014 Haha, kunne godt forestille mig at folk ville glo lidt :D.
    Jeg ville heller aldrig turde lade mine være alene sammen med en hund, der er så meget større, der skal jo ikke så meget til desværre :/. Kan godt forstå at du synes det er ærgeligt at de ikke kan tumle med hinanden, nyder virkelig at se mine tøser tonse sammen, de elsker det.
    Men dejligt at høre, at det kan lade sig gøre.
    Jeg skal nu ikke have en hund der er ligeså stor som Lobo, men da min yngste kun vejer lige knap 3 kg, er en hund på 15-20 kg jo ogs en rimlig størrelsesforskel.

• #30   8. dec 2014 Jeg har Petit Basset Griffon (15 kg) og broholmer (65 kg) helt uden problemer. De 2 små kom først. Jeg tror dog ikke jeg ville turde have så store hunde sammen med hunde i chi-størrelse. De ville såmænd nok kunne enes, men de store ville ved uheld kunne skade så små hunde meget voldsomt.

Vi har pt broholmerhvalpe. 8 uger gamle vejer de 8-10 kg - og jeg synes de er små. Kan slet ikke forestille mig en hund på 2 kg gå sammen med en hund på 65 kg.

• #31   8. dec 2014 Kender en der har en hund ligne en russisk toy terrier, sammen med en labrador uden problemer smiley

• #32   9. dec 2014 Jeg har to papillon drenge på 3 og 3, 5 og en border collie på 10 mnd og 25 kg. Han skal stoppes engang imellem så det ikke er for vildt, men han er blevet meget bedre til at forstå han er større. Mason fortalte ham fra starten at han ikke gad noget men Taco synes vist det var fedt at få en hvalp i huset at tumle med, han elsker vild leg men yatzy har svært ved at forstå når Taco så siger fra..hvilket jeg godt kan forstå når jeg ser på Tacos måde at gøre det på. Men det fungerer og de har alle tre glæde af hinanden, på trods af det smiley

• #34   9. dec 2014 Nu har jeg en Chi på (1,6kg) og en PK på (3kg)

Og jeg vil simpelthen ikke, lade dem lege med en hund som er over DSG størrelse. I sær tilfælde, med en afslappet ældre stor hund, kan jeg måske blive overtalt, men ellers ikke.
    Jeg har prøvet at lade dem lege meget lidt med større hunde før, men problemet er hver eneste gang, at de her store hunde, de stopper ikke når mine små siger stop. Og mine er på ingen måder "hidsige", så de får ingen respekt eller fred, hvis de giver en lad-vær-knur. smiley Hvilket har resulteret i den mindste er stoppet med at sige det, og bare snapper istedet, men ikke af nogen kraft så en stor hund vil kunne mærke det, eller tage det seriøst. Og PK´en er begyndt at skrige højt, istedet for at sige fra, for det er det eneste de større hunde vil reagere på.

Og sådan skal det ikke være, det kan ikke passe at enten skal de blive hidsige, eller bide, eller skrige, for at få lov til at sætte poten ned, og sige stop smiley !

- Og mine hunde har deres sædvanlige hunde-lege-venner, som er i deres vægtklasse, og der er ingen problemer overhovedet, de kan lege så fint, og de respektere hinanden. Så de får stadig lov til at lege med andre, bare i deres vægtklasse. smiley

Kommentér på:
Stor og lille hund sammen

Annonce