1.327 visninger
|
Oprettet:
Stor og lille hund ?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en stor hund og ønsker en ven til ham. Jeg vil helst have en lille hund ( pga pladsen i huset)... Er der nogen der har erfaringer med store hunde og små hunde sammen.. Mit mål er at de kan bruge hinanden... lege, putte,,.... ja blive rigtige venner og tage lidt over når mor ikke har overskud til den store hunds aktivitetsniveau
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Har feks erfaret at en bulldog / bullmastiff ikke går særlig godt med en tervueren (hyrdehund) De er alt for forskellige og har praktisk talt ingen glæde af hinanden.. de tolererer hinanden og så er det nok også det
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
her hos os, går schæfer og kleinspitz fint sammen, men de er også meget klare i deres signaler til hinanden. der er aldrig problemer, men de ved os lige præcis hvor de har hinanden, men de leger tilgengæld heller ikke sammen, men de hygger sig da ingen tvivl om det.... men tror bestemt det kræver noget ekstra at have en stor og en lille hund sammen
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 726
Vil sige at vores lab klart leger bedst med andre labber, men de får stadig utrolig meget af hinanden herhjemme.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.052
De legede fint sammen.. med den første blandingshung var det yorkien der var überboss, med den næste blanding, der skiftedes de nok lidt afhængig af situationen.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 426
jul 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
sep 2005
Følger: 26 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 146
jul 2009
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 657
Vi har altid kun haft disse to racer, så jeg kan desværre ikke anbefale eller "advare" dig mod nogen lille race. En gravhund er helt vidunderlig, men den vil altid prøve at tage magten - også fra dig! ;o)
Men hvis du finder en race - eller en sød blanding - som har mange af de samme karaktertræk som din store hund, går du nok ikke helt galt i byen :o)
Held og lykke med det - bare det var mig, der skulle have sig en vaps! ;o)
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Jeg kender / har kendt en del mennesker med flere hunde af forskellig type og størrelse. og det jeg mest har set er, at de trives fint sammen, men ikke brugt hinanden særlig meget.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
Har hørt om en der mistede sin Chi, fordi en en større hund kom til at puffe til den i leg. Den faldt og brækkede nakken.
Så man skal altså være meget opmærksom, det syns ejg ihvertfald. Jeg ville være nervøs for om det skete noget mens jeg lige kiggede væk.
jul 2009
Den nye hund skal primært være til Balou...
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
Det skal være for jeres skyld i køber hund nummer to, ikke for Balous skyld.
Stor og lille hund ??