{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

Pernille C
Pernille C
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18

Stor og lille hund ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en stor hund og ønsker en ven til ham. Jeg vil helst have en lille hund ( pga pladsen i huset)... Er der nogen der har erfaringer med store hunde og små hunde sammen.. Mit mål er at de kan bruge hinanden... lege, putte,,.... ja blive rigtige venner og tage lidt over når mor ikke har overskud til den store hunds aktivitetsniveau smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor og lille hund ??
  • #2   28. jul 2009 Det går oftest nemmest hvis man har 2 hunde med nogenlunde samme sprog og legemønster.
    Har feks erfaret at en bulldog / bullmastiff ikke går særlig godt med en tervueren (hyrdehund) De er alt for forskellige og har praktisk talt ingen glæde af hinanden.. de tolererer hinanden og så er det nok også det

• #3   28. jul 2009 det kommer meget an på både race og sind..
    her hos os, går schæfer og kleinspitz fint sammen, men de er også meget klare i deres signaler til hinanden. der er aldrig problemer, men de ved os lige præcis hvor de har hinanden, men de leger tilgengæld heller ikke sammen, men de hygger sig da ingen tvivl om det.... men tror bestemt det kræver noget ekstra at have en stor og en lille hund sammen

• #4   28. jul 2009 Alle vores har stor glæde af hinaden, dog kan den store have svært ved at følge med når de små sætter tempoet op. Kender dog også andre hvor deres ikke leger, de acceptere hinanden, men de opsøger ikke den andens selvskab.
    Vil sige at vores lab klart leger bedst med andre labber, men de får stadig utrolig meget af hinanden herhjemme.

• #5   28. jul 2009 jeg har haft store blandingshunde med en yorkie - ingen problemer der.
    De legede fint sammen.. med den første blandingshung var det yorkien der var überboss, med den næste blanding, der skiftedes de nok lidt afhængig af situationen.

• #6   28. jul 2009 Mine 2 er der ingen problemer med smiley

• #7   28. jul 2009 Vi havde tre rottweilere og en chihuahau, det gik fint og chihuahuaén bestemte.

• Pernille C
    Pernille C Tilmeldt:
    jul 2009

#8   28. jul 2009 Jeg tror min lab vil lege godt med alle slags hunde smiley det er i hvert fald det jeg ser når vi går ture og møder andre hunde... det er mere hvordan de små racer er.... er der nogle små racer som bestemt ikke er gode til store legesyge, meget aktive hunde smiley

• #9   28. jul 2009 Vores amstaff Cody og min gamle chihuahua Safir var de bedste venner. Cody vejede 35kg og Safir 1,8kg og de gik rigtig godt i spænd.

• Pernille C
    Pernille C Tilmeldt:
    jul 2009

#10   28. jul 2009 okay... det lyder som om jeg ikke skal være bekymret for store kontra små hunde smiley Tak for jeres svar... man skal jo tænke sig godt om inden man køber en hund mere... man falder jo for alle hunde man ser er til salg... skal lige finde den der pladser til ens liv smiley

• #11   28. jul 2009 Vi havde en stor schæfertæve på 69 cm og en standard korthåret gravhund, og det gik helt fint. Det var gravhunden, der bestemte, da hun havde været i familien i adskillige år, inden vi fik schæferen (selvom hun helt sikkert ville have bestemt mindst ligeså meget, hvis hun havde været den nyankomne!). Hun var virkelig god til at hjælpe med at opdrage schæferen, da den var hvalp!

Vi har altid kun haft disse to racer, så jeg kan desværre ikke anbefale eller "advare" dig mod nogen lille race. En gravhund er helt vidunderlig, men den vil altid prøve at tage magten - også fra dig! ;o)

Men hvis du finder en race - eller en sød blanding - som har mange af de samme karaktertræk som din store hund, går du nok ikke helt galt i byen :o)

Held og lykke med det - bare det var mig, der skulle have sig en vaps! ;o)

• #12   28. jul 2009 Meget afhænger vel af om det er en hund til dig selv, du vil have, eller en legekammerat til din lab. Jeg har indtryk af, at mange hunde leger bedst med hunde af samme type/samme legemønster.

Jeg kender / har kendt en del mennesker med flere hunde af forskellig type og størrelse. og det jeg mest har set er, at de trives fint sammen, men ikke brugt hinanden særlig meget.

• #13   28. jul 2009 Man skal jo bare huske at være meget opmærksom, at den meget store hund ikke kommer til at ligge på den lille (mens de sover eller lign.), eller kommer til at lege lidt for voldsomt.

Har hørt om en der mistede sin Chi, fordi en en større hund kom til at puffe til den i leg. Den faldt og brækkede nakken.

Så man skal altså være meget opmærksom, det syns ejg ihvertfald. Jeg ville være nervøs for om det skete noget mens jeg lige kiggede væk.

• Pernille C
    Pernille C Tilmeldt:
    jul 2009

#14   28. jul 2009 Jeg ville ikke vælge en lille bitte hund smiley det er balou for stor til smiley Jeg ville gerne have en hund der er lille, men stadig er stor nok til at lege... Jeg ville aldrig tilgive mig selv, hvis den ville brækkede noget i leg smiley
    Den nye hund skal primært være til Balou... smiley

• #15   30. jul 2009 Pernille (skønt navn :o) forresten) Det er så der jeg falder lidt af på den, det med at købe en hund til sin hund har jeg aldrig forstået.
    Det skal være for jeres skyld i køber hund nummer to, ikke for Balous skyld.

Kommentér på:
Stor og lille hund ??

Annonce