{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Stor og lille hund..? {{forumTopicSubject}}

Ikke hvalp og voksen...

Jeg har set, at der er en del der både har en stor og en lille hund, og så blev jeg da lige lidt nysgerrig...

Hvordan er det i praksis..?

F.eks. når de skal være alene hjemme eller leger osv...Er der ikke en risiko for at den store kan gøre skade på den lille..?
Eller lukker man dem hver for sig, når de er selv..?
Hvad med mad..? Her går de indimellem og skifter skål, når de spiser...men det dur jo ikke, hvis der er stor str. forhold på maden..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor og lille hund..?
  • #1   28. okt 2008 med hensyn til mad, kan man bare skille dem ad når de spiser.. for en stor og lille hund skal jo ikke have det samme at spise

• #2   28. okt 2008 Alene hjemme og spisning foregår i hver deres rum. smiley
    Hundene er kun sammen under opsyn

• #3   28. okt 2008 Det funker fint hos os vi har en stor og en lille.. vores hunde for mad på stativ smiley virker fint de tager ikke hinandens mad.

Når de er alene hjemme er de sammen i stuen ingen problemer,vores kan fint enes..

Når vi går tur er der heller ikke noget..

Når de leger er det nogen gange voldsomt men ingen kommer til skade og begge siger fra hvis det bliver for meget.. så vil da sige det er det samme som at have to på samme størrelse smiley

• #4   28. okt 2008 De er sammen hele tiden, både når de spiser, og når de er alene hjemme.
    Hos os er det den lille der bestemmer, det er hende der er ældst.
    De spiser med max en meeters mellemrum, og nogle gange bytter de skål et par gange. det er også ok for os for den eneste forskel der er i deres foder er mængden, de fåe de samme tilskud...

• #5   28. okt 2008 Nu har jeg ikke selv en stor og en lille hund, men når jeg er hos mine forældre (de har en grand danois), har jeg altid Viki med (en Chihuahua) og der er aldrig problemer. De er somme tider også alene sammen, men det kan selvfølgelig kun lade sig gøre fordi jeg, ved at mine forældres hund aldrig kunne finde på at gøre Viki noget smiley
    Så det kan godt lade sig gøre, men det afhænger vel meget af hundenes sind smiley

• #6   28. okt 2008 Her har vi ingen problemer. De to store spiser sammen og Frida spiser for sig selv. De kan sagtens lege sammen uden at nogen kommer til skade.

• #7   28. okt 2008 Ja, jeg skulle lige til at skrive at det vel også afhænger af sindet, hvis de skal være selv...

Tænkte bare, at hvis de tager en "vild leg" når de er selv, så kan det da ende grimt..

Men hvis de er vant til at være sammen - den store og den lille - så har de jo sikkert allerede fundet en rangorden..

• #9   28. okt 2008 jeps.. her hjemme er det den lille som bestemmer,han er lidt ældre smiley vi havde ham først..

så den lille skal bare knurre så stopper den store.

• #10   28. okt 2008 Cairo (GD) og Frida (fransk bulldog) leger rigtig godt når de er i haven sammen, de tumler og hopper og leger bare super godt sammen, uden at der sker noget med dem :o)

• #11   28. okt 2008 Altså. Vores kan i princippet godt være alene sammen, men de er jævnaldrende hanhunde (ballademagere) hvor den lille er meget meget intelligent, og den store er stærk - den kombi har flere gange vist sig som værende en belastning for os ejere fordi sheltien enten dirigerer eller narrer AST'en til at lave ting han ikke må hvilket indtil videre er endt med stjålet mad og tøj samt ødelagt gulvtæpper. De gør til gengæld sjældent noget forkert når de ikke er sammen.

Fodring skal derimod være adskilt fordi den ene barfes og den anden er på tørfoder og der kan opstå konflikt over maden (jævnaldrende hanhunde) og det ender aldrig godt for den lille.

• #12   28. okt 2008 Utrolig gode svar...

Syns' det kan se vildt ud, når mine to små tager en ordentlig lege-vild-løbe-tur...
    Så det er svært lige at forestille sig en stor-lille tage sådan en tur, uden at den lille kommer til skade...

Feks. som christina r. skriver...en gd og en chihuahua...

• #13   28. okt 2008 Havde Simba(lab/pointer) og en ds gårdhund sammen - og en amstaff, alle 3 gik sammen, legede sammen og spiste sammen.
    De rørte kun deres egne skåle, og ventede pænt på at alle var færdige førend de begyndte at slikke skåle rene.

Har aldrig været problemer med fodring, leg, gåture osv....På trods af at der max var et år i mellem dem....

• #14   28. okt 2008 Vores den mindste (Lanka) vejer kun 13 kg. og den største (Qimmit) vejer 35. Men de leger fint sammen, og der har aldrig været problemer. Heller ikke omkring mad eller omkring at være alene hjemme. Selvom der er størrelsesforskel, så har de respekt for hinanden.

• #16   28. okt 2008 Ace- Så overvejer du det samme som mig. :o)

• #17   28. okt 2008 Nu må jeg jo indrømme at Calle (GD) og Viki ikke rigtig leger sammen smiley Viki hopper lidt rundt om og op af Calle og bider ham lidt i ørerne når han ligger ned smiley Han finder sig bare i det hele når det er hende smiley

• #18   28. okt 2008 Men tror nu begge hunde hygger sig, i vert fald Viki smiley

Kommentér på:
Stor og lille hund..?

Annonce