698 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvalp vil ikke spise sin mad Hvalp vil ikke spise sin mad

Vi fik lille Luna hjem i går.. hun er vant til at få olivers hvalpefoder om morgenen og råt kød til frokost og aftensmad. Vi fik en pose råt kød med til frokost i går, da hun ikke havde fået frokost, forståeligt nok ville hun ikke spise det lidt efter vi var kommet hjem, hun var nok overvældet. Hun fik tilbudt det igen om aftenen med ville ikke spise op. Vi har besluttet at gå helt over til tørfoder.

Vi er blevet rådet til at opbløde hendes olivers foder i vand og så mose det, hvilket vi gjorde i morges, men hun spiste minimalt af det. Hun har intet villet spise siden. Hun synes dog at de voksnes mad (royal canin) er enormt spændende og hun fik lov at spise én foderpille, som hun spiste med velbehag.. Hvad skal vi gøre? Vente til hun spiser af sig selv eller købe noget nyt mad af et andet mærke og blande det op med det gamle og så se om hun vil spise det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp vil ikke spise sin mad
  • #1   8. dec 2014 Prøv at blande lidt leverposteg eller tun i hendes foder smiley

• #3   8. dec 2014 Syntes personligt det er en dårlig ide og blande alt muligt i foderet, for så er det ofte de ender med kun og vil spise det på den måde.
    Hvad race er hun siden maden skal både blødes og moses ? Personligt ville jeg give hende tørkosten tør eller evt lade det bløde lidt op med lunken vand, men aldrig mose det.
    Det er måske også fordi hun lige skal falde til, Mocca spiste først helt normalt på dag 3, så ville ikke være nervøs, men bare tilbyde hvalpen foder på de tidspunkter som I normalt ville gøre, og vil hun ikke spise inden for 20 minuter, så fjerne det igen

• #4   8. dec 2014 Okay, vi vil heller ikke blande noget i, da vi også tænker, at det ender med, at hun kun vil spise det, hvis der er noget lækkert blandet i. Vi må bare se tiden an, men hun virker sulten nok og er interesseret i de andres foder, men hun vil ikke spise sit eget smiley

• #6   8. dec 2014 Hun fik det også opblødt og most ude hos opdrætter..

• #7   8. dec 2014 Nå ja, glemte helt at skrive, at hun er en sheltie smiley

• #8   8. dec 2014 Jeg ville bare byde hende og spiser hun ikke, så må hun vente til næste måltid. Hun skal også lige falde på plads og finde ud af det hele, så lav endelig ikke om på maden.

Min gamle nægtede også at spise da hun flyttede ind. Det klarede vi ved at vi håndfodrede hende de første par dage (så hyggede vi os også lidt og lærte hinanden at kende) og så gik hun af sig selv i gang med at spise.

• #9   8. dec 2014 Jeg ville prøve at give hende det tørt, evt. tilbyde både opblødt og tørt i to forskellige skåle. De fleste af de hvalpe jeg har haft, har fået opblødt foder hos opdrætter, men har foretrukket det tørt, efter de er flyttet.

Mine små på knap 7 uger har fra de var 4 uger haft både muligheden for tørt og opblødt foder og det veksler lidt, hvad de vælger.

• #10   8. dec 2014 Okay, hun vil godt have det tørt, som det er.. må vi godt give hende det?

• #11   8. dec 2014 Ja du må gerne give hende det tørt smiley

• #12   8. dec 2014 Ja, det må i gerne smiley

Vær obs. på, at der når hun begynder at skifte tænder om nogle måneder, igen kan komme en periode, hvor hun ikke vil spise, her kan det hjælpe igen at opbløde foderet.

• #13   11. dec 2014 Jeg fik anbefalet i en anden tråd at give hende rå kyllingelår/vinger mener jeg det var, må vi godt give hende det nu?

Kommentér på:
Hvalp vil ikke spise sin mad

Annonce