1.489 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

hvalp vil ikke spise hvalp vil ikke spise

Hej HG.
Okay præsenterer lige min hvalp først.
Fransk bulldog
knap 12 uger gammel
Har været den største hvalp i kuldet indtil nu.
Har taget godt på og haft god appetit.

MEN MEN MEN....
nu vil han ikke spise mere..
vi har meget svært ved at få ham til at spise, og når han spiser, spiser han ikke op..

Vi fodre 2 gange om dagen morgen / aften.
Vi har prøvet at fodre ham med :
Arion puppy (Fik han med fra opdrætter)
Royal Canin Bulldog junior 30
Specific puppy
Essentials puppy
Hills puppy

og INTET af det gider han rigtig at røre.. han småspiser en lille bitte smule, men ikke nok!
Han vil heller ikke have det med leverpostej i eller hamberryg.

Denne adfærd har varet i 2 uger nu cirka.. og han er holdt op med at tage på som han plejer.
Han vejer 5.4 kg målt idag og hans bror som han har fulgtes med vægt mæssigt vejer 6,6 kg idag...

Vi er bekymret, og da vi er førstegang hundeejere, søger vi alt den vejledning og råd vi kan få, vi har også snakket med en sygeplejerske som nævnte orm og vi har en aftale med dyrlægen på mandag.. men jeg tænker at hvis det viser sig der ingenting er, er det så bare vores lille vaps der er godt gammeldags kræsen ? og hvad vil i anbefale? alle råd modtages med kyshånd!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalp vil ikke spise
  • #2   31. maj 2013 altså at vi går over til barf eller bare engang imellem?

• #4   31. maj 2013 Hvis vi giver det ved siden af spiser han vel kun det og ikke pillerne...

• #5   31. maj 2013 Og fordel det på flere små måltider og ikke 2 store ... en hvalp på 12 uger ville jeg fodre 4 gange dagligt ( 3 x kost og evt en gulerod/æble lignende som det 4.) , først omkring 16 uger ville jeg gå på 3, og ved 6 -8 mdr ned på 2 ....

Giver i mange godbidder skal I huske disse også mætter ....

• #6   31. maj 2013 Måske han har brug for at blive fodret på en anden måde, end den, I har valgt.

Det er klart, at han skal tage på - men det kan i bund og grund være, at han får tilbudt for meget mad, hvilket kan få nogle hunde til at bakke helt af.

Så spred det ud over nogle flere gange dagligt og vær kreative med måden han får det på.

• #7   31. maj 2013 Vi giver hans mad som godbidder hovedsagligt. men også andet, men hvis han ikke har spist fra 7 om aftenen til 7-8 om morgenen i weekenderne længerer uden godbidder spiser han heller ikke...
    Vi fodre som opdrætter gjorde.

Men ja vi må prøve over nogle flere måltider.. vi har prøvet at gøre det mere spændende, græsset, sand, fliser osv.. intet hjælper...

• #9   31. maj 2013 Vi er som skrevet i start indlægget første gang hundeejere. og vi fodre som opdrætter gjorde.

• #11   31. maj 2013 Nej hannibal er ikke fra polen?
    og jeg hjælper en veninde der ikke er på hundegalleri, men det er overhovedet ikke relevant???????????

• #12   31. maj 2013 Hvis der går for lang tid mellem måltiderne kan hunden blive så sulten at den mister appetitten. Nogle får kvalme og gylper ligefrem.

12 timer er helt sikkert for lang tid for en hvalp at gå.

• #13   31. maj 2013 Okay CH , det vidste vi jo ikke..
    men vi vil helt sikkert prøve og gøre en indsats for vores lille hund..

• dyreven
    dyreven Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 96
    #14   1. jun 2013 Sukkervand kan oz fremme appetitten igen..... Måske en lille aktivitets bold hvor man kan gemme tør pillerne i -kunne gøre det sjovt at spise igen.... Så skal der arbejdes lidt mere for sagen smiley Har selv en hund der i perioder er småtspisende -så kan jeg oz finde på at blande lidt vådfoder i tørpillerne- olie eller noget andet godt-blot en anelse så tørpillerne bliver mere spændende-og så bliver der ellers spist op.... Og rigtigt som CH skriver-flere små måltider på døgnet skal en hvalp have-og i takt med alderen kan man nedsætte måltiderne til 2 eller 1 om dagen... Håber i finder en god løsning smiley

• #17   1. jun 2013 Vores hunde får vom, www.vomoghundemat.dk og selv vores tæve som ellers altid er småtspisende fråder i det - så jeg ville klart prøve med vom smiley

Ellers mærker som Woflsblut, Taste of the Wild m.fl. - jeg synes de mærker dufter langt mere tiltalende end f.eks. Royal Canin, Hills, Arion osv. - det synes hundene også for de elsker de mærker tørfoder.

Vores hvalpe er blevet fodret gerne 3 gange om dagen med vom og har så haft tørfoder stående ved siden af til fri rådighed.

Så får de også forskellige typer ben, kyllingehalse, lammesider, hesteben, kæmpe okseben osv. - eller noget af de der hule marvben hvor vi kan fylde vom ind i og lige fryse ned smiley

Håber Jeres lille hund får appetitten op igen!

• #18   1. jun 2013 Få også en snak med dyrlægen når han skal revaccineres. Nogle hunde kan gå fra foder grundet orm eller hvis han har ondt et sted.

• #19   1. jun 2013 Tak for alle de gode råd! I er som altid helt fantastiske når man har brug for hjælp! Hannibal's morgenmad blev spist op da jeg blandede leverpostej med varmt vand ( Opdrætters idé) Så nu ser vi hvordan dagen forløber sig! smiley

• #21   1. jun 2013 Stine - rå kødfulde ben? smiley og hvor meget modregner man så i foderet?

• #25   1. jun 2013 okay hvor skal jeg købe det ? smiley

• #27   3. jun 2013 Original barf skulle vist også være godt og nemt, men ja ellers carnibest m.fl. - har set Petworld har fået en variant der skal forestille noget lignende men ville jeg så ikke bruge, den lyder ikke god.

Jeg køber ben m.v. hos Kragborg-forhandlere, vores får okseben, hesteben, lammeben, kyllingehalse m.v. - ligesom Stine siger, så gerne ofte, det er godt for sååå mange ting smiley

• #28   3. jun 2013 han har fået sit første ben i dag og han guffede det helt vildt.. smiley

Kommentér på:
hvalp vil ikke spise

Annonce