Hund knurrer {{forumTopicSubject}}
Jeg har brug for et godt råd. Vi har haft dejlige Mika i en måned (hun er 2 år). Hun er på alle måder en skøn hund, som kræver en smule træning, men ellers bare skøn og meget kærlig. Vi har derudover en kat på 2 år. Sammenføringen mellem de 2 er gået over al forventning, de accepterer hinanden fuldstændig, står snude til snude, og når det bliver for meget for katten løfter han lige poten, så bakker Mika, så alt er som det skal være, katten bestemmer. MEN når Mika ligger med et tyggeben knurrer hun hvis katten går forbi...jeg ved godt at hun bare giver en advarsel, men jeg bliver lidt utryg, for jeg ved ikke helt om katten forstår det signal, og hvad hvis katten ignorerer signalet og bare går hen til hunden...hvad vil der så ske? I går da Mika lå med tyggeben knurrede hun af katten, som lå tæt ved på sofaen, jeg lagde uden at tænke over det min hånd tæt ved (jeg sad lige ved siden af) og så knurrede hun af mig? Skal jeg ignorere det eller træne med det..eller hvad? Jeg har i alle de år jeg haft hund aldrig haft hund der knurrer i madsituationer eller lignende, så jeg er lidt på bar bund. Det skal siges at Mika er bosnisk gadehund, hvor længe hun har levet på gaden vides ikke, men hun har jo nok i en periode af sit liv været nødt til at passe på den mad hun fandt. Hun har været i Danmark i et år, først adopteret af en ung pige, og vi overtog hende for en måned siden da hun ikke kunne have hende længere. Igen bortset fra det med maden/tyggeben er hun verdens skønneste hund.
dec 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 56
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.202
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
Finder man det problematisk, så gør som Maj-Britt skriver.
dec 2014
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
nov 2013
Følger: 22 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 393
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Min den lille var også stærkt vogtende som helt lille hvalp, da jeg fik hende. Hun har lært, at ingen vil tage hendes ting fra hende, at vi alle (incl. den gamle hund) respekterer hendes signaler, og der er bare INTET mere.
Hvis hun har noget (i hendes øjne) ufattelig lækkert, som fx en rådden fugl, så kan jeg uden problemer lave "bytteleg" med hende, så hun får noget andet lækkert (som ikke er fordærvet) i stedet.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Er helt enig med Maj-Britt
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Så ingen af mine hunde har nogensinde set det som en trussel når nogen kommer nær deres mad eller kødben
Men at gå og tage maden/kødbenet fra dem "bare fordi" kunne jeg ikke finde på
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 326
jan 2008
jan 2008
jan 2008
Det er ikke nemt at forklare, kan jeg forstå...
ts... jeg synes du skal give hende tid til at forstå at ingen tager hendes ben, men igen hold øje med at hun ikke bare begynder at knurre for at knurre
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1232 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.838
Men min Casey "knurrede" også af mig en dag hun havde fået noget rigtig lækkert, og jeg har siden da aet hende mens hun spiser, for at vise jeg ikke tager det selvom min hånd er der.. Er det forkert af mig? Bliver helt i tvivl nu hvor der bliver skrevet at man helt skal lade dem være
Kan lige tilføje at hun ikke knurrer af mig længere, nu må jeg gerne røre ved hende når hun ligger med noget..
jan 2008
Pia S: Nikki får også kun ben i kurven, hvor katten ikke er (Nikki har tidligere taget en staldkat der mente de kunne dele foderskål - bliver ikke uddybet)
Nikki har været igennem en svær periode i sit liv de seneste to måneder og vi har valgt at hun får sine tyggeben om morgenen i kurven mens katten får guf et andet sted, netop for at undgå de potentielle farlige situationer der kan opstå.
TS: håber du har fået svar på dit/dine spørgsmål
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
Den knurrer ikke for at overtage lederskabet, eller fordi den vil dominerer dig. At knurrer er en hunds eneste måde at kommunikerer med lyd. Giv din hund ro i mad/ben situationer og byg jeres grundlæggende tillid op, inden du begynder at arbejde med resourceforsvar. Freddy Worm har skrevet en rigtig god bog om hunde og ulves adfærd, der beskriver de uhensigtmæssige adfærdsmønstre rigtig godt, og giver et godt indblik i, hvorfor en hund reagerer som den gør.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 438
Der er allerede kommet mange gode råd i tråden, så jeg har ikke andet at tilføje, da jeg er enig i mange af de ting der er skrevet. Hun skal bare have lov til, at falde helt til, og finde ud af, at i er til at stole på.
Tillykke med jeres nye smukke, dejlige hund!
dec 2014
I går lagde katten sig for øvrigt i hundens kurv og sov! Det må da være en accept fra kattens side der vil noget :-).
dec 2014
jun 2013
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 438
jun 2013
dec 2014
jun 2013
om morgenen er det ikke sjældent, at kong Harald ligger på midten af en af ulvenes madrasser, mens den arme hund må nøjes med et hjørne til hovedet..
Hund knurrer