{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.701 visninger | Oprettet:

Knurre min hund :´( ? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley ..

Jeg sidder her til aften og bladre mine billeder på telefonen igennem, og jeg falder med det samme over dette billede - taget i går!

Jeg synes nemlig at det ligner at min hund knurre af min datter :´(

Jeg synes at Meladie (japansk spids, 4år) Har ændret adfærd - har haft kontakt med dyrlæge som siger at alt er fint. MEN hun har dog ALDRIG været aggrasiv før hverken overfor mennesker eller dyr

Jeg har en kæmpe knude i maven, og er total forvirret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knurre min hund :´( ?
  • #1   13. nov 2014 Jeg ser en hund der tydeligt siger: "lad mig være"

Det er DIN opgave at sørge for at hundens grænser ikke bliver overskredet, din datter kan ikke selv læse hunden. Så du skal gøre det for hende.

• #2   13. nov 2014 Om den knurrer ved jeg ikke - men hun sender afstandssøgende signaler.

Hun siger at barnet er FOR tæt på.

Så sørg for at barnet lader hunden være. Den skal ikke sættes i så presset en situation - så bliver den til sidst nødt til at sige fra.

• #3   13. nov 2014 Ja selvf! .. der har aldrig været noget før, og jeg er altid til stede - ellers ligger jeg nemlig min datter i kravlegården..

Ingen tvivl om at det er mit ansvar.

Men der har aldrig været noget før, og selvf. skal meladie (hunden) have lov til at sige fra smiley Men bestemt ikke rart at se billedet smiley

• #4   13. nov 2014 Hahahaaa nej billedet kunne da godt have været pænere smiley

• #5   13. nov 2014 Skal lige siges at baby lå der først og derefter valgte meladie så at hoppe op i sofaen.

- Men selvf. ingen tvivl om at det er MIT ansvar både som hundeejer og mor smiley

Men håber virkelig ikke at det kan blive et problem smiley

• #6   13. nov 2014 Nej, jeg kan godt forestille mig at det er et chok, hvis du ikke har fanget signalerne før.

Men du siger at hunden har forandret sig - mon ikke hun har forsøgt at fortælle dig det før?

I en anden tråd er der en opsamlende artikel, som jeg lige lægger til dig i tilfælde af, du ikke har set den før.
    Der er det her omtalt.

http://www.pressefolden.dk/knurrende-hunde-er-ikke-farlige/

• #7   13. nov 2014 Hmm..

Det forandrer situationen - eller ihvertfald måden jeg ville vælge at handle på det.

Men det kan godt være det er en god ide at se, hvor meget hunden i det daglige bliver presset af barnet - i det hele taget tjekke kommunikationen fra hunden ud.

Enten skal den hjælpes eller også skal den opdrages smiley

• #8   13. nov 2014 Jeg er bare dybt i chok o.O Meladie har fungeret som dagplejerhund i 2 år og har altid været glad for børn, det er første gang nogen sinde...

• #9   13. nov 2014 Kan hun have ondt?

• #10   13. nov 2014 Hun forandrede sig allerede i min graviditet, hun har altid været en meget nervøs hund. som i virkelig nervøs... Men aldrig aggressiv ...

Og netop for at tage hensyn til meladie har vi fra nyfødt ( altså mit barn smiley ) brugt kravlegård og gjort hvad jeg kunne for at det kunne være meladie der opsøgte baby og ikke baby der kom til hund.. Men i går ( Line sophie er trods alt et halvt år så de kender da hinanden lidt) tænkte jeg ikke videre over det fordi det netop er hund der kommer til baby, men ikke sikkert at meladie lige havde regnet med at den der baby kunne finde på at dreje sig hen til en smiley smiley ..

Men kan godt mærke at det på virker mig helt vildt.

• #11   13. nov 2014 alexandoria . det var jo min aller første tanke fordi hun har ændret adfærd FØR Line Sophie blev født.. Men dyrlægen siger at der ikke er noget galt -.-

• #12   13. nov 2014 Jeg ville undersøge det dybere, bare for at være sikker... Man kan altså ikke altid se med det blotte øje, om hunden har ondt et sted o.o

• #14   13. nov 2014 Prøv en osteopat. Dyrlæger ved nada om ting, der sidder i klemme på hunden.
    Magtor ved Århus eller Rie Ravn ved Haderslev kan begge anbefales.

• #15   13. nov 2014 ja det der er ihvertfald en hund der siger "gå væk" ..

• #16   13. nov 2014 Hvad ved Rie Ravn om ting, der sidder i klemme på hunden??

• #17   13. nov 2014 tak smiley

• #18   14. nov 2014 Rie Ravn har netop færdiggjort en flerårig uddannelse som osteopat. Hun underviser nu andre. Til sammenligning har flere andre, der kalder sig osteopater, et weekendkursus eller to.
    Hun er super dygtig.

Dyrlæge er ikke vejen at gå ved adfærdsændring. I hvert fald ikke som hovedregel.

• #19   14. nov 2014 Synes nu I lægger mange ting i et helt tilfældigt billedet !
    Du sad ved siden af da du tog - billedet - du må da vide om den knurrede????
    Man ser mange mærkelige billeder med mange mærkelige udtryk i hovedet på hundene uden det betyder noget
    Men hold da lige øje med dem når de er sammen - så kan du da hurtig "spotte" det hvis der er noget galt smiley

• #20   14. nov 2014 Quote: *Jeg er bare dybt i chok o.O Meladie har fungeret som dagplejerhund i 2 år og har altid været glad for børn, det er første gang nogen sinde... *

Quote: *Hun forandrede sig allerede i min graviditet, hun har altid været en meget nervøs hund. som i virkelig nervøs... Men aldrig aggressiv ...*

De her 2 quotes studser jeg noget over...

Hvorfor i alverden har en meget nervøs hund været dagpleje hund??

Jeg tænker hun simpelthen er der hvor hun har fået nok af børn. Og nu gider hun dem bare ikke mere..

Hvis hun altid har været nervøs, er det jo at overskride hendes grænser voldsomt at lade hende være dagpleje hund. Men de børn gik da trods alt hjem hver dag så hun fik en pause fra dem.
    Det her barn er der HELE tiden. Så jeg tror din hund har fået nok. Og det viser den da med al ønskelig tydelighed på det der billede....

Og jeg bliver altså ret nervøs når du siger du først så det da du kiggede på billedet. For næste skridt er jo at hunden hapser, da dens signaler jo bliver "overset" i situationen..

• #21   14. nov 2014 Du skal virkelig være obs på din hund og ikke mindst dit barn . Min søn er godt nok større nu . Men han blev hapset af min rottweiler fordi han overskred hundens grænser med karatehug . Det kostede ham 7 sting . Så husk at lær barnet respekt for hunde . Min dreng havde ikke respekt for hunde da han ikke har været en del af hunde i sin opvækst så da han blev bidt fik han rigtig meget respekt og ved hvordan man skal være overfor hunde nu og han har lært at læse hundens signaler .

• #22   14. nov 2014 De andre har vist sagt det, der skal siges om din hunds afstandssøgende signaler.

Men jeg kan ikke lade være med at blive lidt bekymret over at visse folk rask væk siger, at dyrlægen er ikke der man skal gå hen, hvis man mistænker smerter, men i stedet anbefaler at man forsøger sig med en osteopat - som vel at mærke giver en behandling, som der ikke er noget som helst bevis for virker (i hvert fald ved mennesker, ved hunde har jeg slet ikke kunnet finde noget ordenligt forskning). Jeg ved godt at flere har gode erfaringer med det og hundene synes sikkert det er dejligt, men osteopati helbreder ingenting - til gengæld kan det sagtens være, at man gør skade ved at anbefale folk ikke at tage hunden til dyrlæge! (og hvis der er nogen der kan præsentere noget ordenligt forskning, der viser at det virker, så tager jeg imod med kyshånd).

Kommentér på:
Knurre min hund :´( ?

Annonce