{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

Alene hjemme problem (FRÆK) {{forumTopicSubject}}

Hej håber der en hunde klog der kan give mig nogle råd

Jeg har den dejligste bichon havanise pige på 18måneder som er begyndt og være lidt fræk når hun er alene hjemme. Vores rutiner er meget rolig og indebære går ture og hjernegymnastik inden hun skal være alene, Men nu er hun begyndt og lave ballade hun tage vores sko og bider i og hente ting fra vindueskarmene og tygger i. Hun ødelægger ikke møbler og sådan nået . Jeg har prøvet og stå og holde øje gennem vinduet. og det ser fuldstændig ud som om det er med fuld overlæg hun ligger lige på sofaen par min efter vi er gået og lade som om hun sover kikke så op og tjecke vi er gået så tager hun en runde under spisebord efter krummer ( hvor hun ikke må være ) så tager hun en runde i køkkenet (hvor hun ikke må være ) og hun er der aldrig når vi er hjemme ,så suser hun ned og hente en sko eller nået andet hun kan tygge i . ( Skal siges det er ikke hver gang der er dage hvor hun ligger på sofaen indtil vi kommer hjem så der er ikke en jævnt mønster og det har ingen ændring på hvor lang tid vi er væk .
Hvad pokker gør jeg er der nogle med lidt fif til hvordan jeg. kan får hende på rette vej igen . Der er ingen tegn på angst hun hverken hyler eller gør .Det virke fuldstændig som om så nu er jeg endelig alene nu skal jeg dælme hygge mig hun spasere stille og rolig rundt og meget målrette . Når vi går hjemme ligge hun stort set altid på sofaen eller i sin kurv og et er selv om vi går ude i haven heledagen og der lave hun ingen ballade.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme problem (FRÆK)
  • #1   28. okt 2014 Hvad du gør?

Du sørger for at hunden ikke kan komme i de rum den ikke må, og give den nogle tyggeting smiley

• #2   28. okt 2014 Og du fjerner sko og andet den ikke må bide i. smiley

• #3   28. okt 2014 Tja, pakker skoene væk og efterlader noget lækkert hun gerne må tygge i. F.eks. en Kong med fyld e.l.

Det lyder ikke som om det skyldes at den er helt vild utryg ved at være alene, så jeg ville betragte det som kedsomhed, så hvis i har sørget for at den er aktiveret inden i går, så ville jeg ganske enkelt give den lidt at lave mens den er alene.

Bare sørg for ikke at give den noget der opfordrer til vild aktivitet -foderbolde kan f.eks. godt være mere stressende end beroligende når de er alene.

• #4   29. okt 2014 Som de andre skriver, pakket de forbudte fristende ting udenfor hundene rækkevidde, sørger for der er noget tyggeguf til rådighed, evt noget af hendes med i en aktivitetsdims, eller noget lækkert i et tomt marvben, gerne efter en tur i fryseren - så holder det længere..
    En tom mælkekarton, eller anden tom pap emballage med et par guffer i er også fin beskæftigelse smiley

• #5   29. okt 2014 Tror nemlig også det er fordi den kede sig . Hun startede med kun at være i et rum men fik angst anfaæd og hylede hele tiden så fik hun lov til at være i hele huset hvor hun går til dagligt og så gik det væk. Og det har været uden problemer i 6 mdr . Nu hun så bare begyndt og gå på opdagelse . Tænkte bare der måske var en måde og lære hende hva hun ikke må istedet for jeg skal fjerne det hun ikke må

• #6   29. okt 2014 Hun er midt i den psykiske modning, og så ændrermange ting sig. Læs op på hundens livsfaser

• #7   29. okt 2014 Det er så godt som umuligt at rette adfærden, når i ikke er hjemme til at korrigere den. Det er garanteret blot en face hunden skal over. Så afled med noget hun godt må destruere og spise, og fjern hvad hun ikke må.

• #8   29. okt 2014 Skal jo siges hun for en kong med godbide i og et frisk kødben . hvergang vi går . Men hund tygger kun i kødbenet når vi kommer. hjem . Og igen det er ikke hvergang vi går der er gange hvor hun ligger lige så fint og ingen ballade har lavet. . Ja MLA det er der problemet jo ligger lidt jeg kan ikke rette hende når jeg ikke er hjem. Havde tænkt lidt på at sætte nogle kamera op i huset med højtaler så jeg kan lave en lyd eller sig fy olign, når hun gjorde nået ikke ikke må. ( har tilgang til sådan nået teknik) Måske man bare skal se tiden an. Vil bare helst tage det i opløbet så der ikke bliver være .

• #9   29. okt 2014 Prøv dog med overvågningen, lyder da til at være et spændende projekt!

• #10   29. okt 2014 Er bare bange for det måske kunne forvirre hende , vil helst gøre det rigtige for min lille prinsesse

• #11   29. okt 2014 Jeg tænker at hun gør det hun har haft succes med ( finder krummer under bordet.. Og har hun måske også fundet noget lækkert i køkkenet engang ?)
    Når en hund først har haft succes med noget vil den prøve igen, og der skal temmelig mange gange uden succes til før den helt lader være.

Hvis der slet ikke er noget for hende at komme efter, så tror jeg helt hun holder op.

Du giver hende "madting" når hun skal være alene, men hvad med feks et stykke legetøj ? Evt have 3-4 stykker legetøj at skifte imellem, så det er mere nyt og spændende end skoene.

Alt i alt synes jeg det lyder som en dejlig hund du har smiley

• #13   29. okt 2014 hehe .Det er jo lidt sjovt at de kan være udspekuleret frække ,

• #15   29. okt 2014 Hvis Zantos nedstirrer noget han ikke må tage, så får han et stille og roligt "nej", og så rører han det ikke og han lader være med at stirre mere på det.

Hvis man inderst inde synes det er lidt sjovt og kært at hunden snupper ting, den ikke må, så vil den fortsætte med det.
    Jeg tror at det helt utilsigtet kan gå hen og blive en legal leg

• #16   29. okt 2014 Når nu din hund ikke er interesseret i en fyldt kong og kødben når den er alene hjemme, men gerne vil tygge i en sko, hvorfor giver du den så ikke en gammel sko ?

Det allerførste legetøj mine hvalpe får når de flytter ind er en gammel sko eller støvle.
    Dette har gjort, at jeg altid har haft mine egne sko i fred, for hunden kan sagtens kende forskel på min sko og dens sko.

• #17   29. okt 2014 Hehehe god ide

• #18   29. okt 2014 Ib det handle jo ikke om det er en leg hvor den for lov . Det jo bare sjovt når man tænke over det bag efter hvor frække og udspekuleret de kan være

• #19   29. okt 2014 Dannie: Min kommentar var også mere rettet til Isabelle.

Og ja nogle hunde kan være virkelig udspekulerede smiley

• #21   29. okt 2014 Vores den unge har da også et par "lovlige" sko, eller rettere de her clogs-træsko, ved ikke lige hvad der er med lige dem, for både den voksne ulv og den unge har været meeeeeget glade for at negle netop disse.
    Det har da gjort tricket her.

profilbillede
  • #22   29. okt 2014 hehe dejligt

Kommentér på:
Alene hjemme problem (FRÆK)

Annonce