Udstilling (toller) Udstilling (toller)
Hej alle udstillingsmennesker!
Jeg skal udstille min toller og vil gerne vide lidt om hvordan man skal forholde sig.
Nogle dommere kan lide længere ben, andre kortere ben osv osv. Den ene dag kan hunden klare sig super, den næste ikke så super.
Troede ellers det var ud fra racestandarden dommere skulle vurdere. Fik at vide at svenske dommere kunne lide tollere med lange ben, mens nogle andre lande foretrak kortere ben. Og andre ting osv osv
Hvor mange gange skal man have udstillet sin hund før man kan få et godt indblik i, hvilke bedømmelser der er rigtige?
Synes også der er meget snobberi og konkurrence indenfor racerne - man ser kun kritisk på hinandens hunde og andre racer osv selvom man måske ikke har verdens bedste hund selv.
Ja ved ikke, har I nogle gode råd indenfor udstilling (både af tollere, men også bare generelt alle racer)?? Fx hvor ofte man bør udstille og hvad kan man opleve af negative samt positive ting? Vil gerne høre jeres erfaringer
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.759
Vurdér din hund ud fra racens standard, og vær så ligeglad med hvad andre tænker.
Det er da fint med et par dommervurderinger, men en erfaren hundeejer ved reelt godt selv hvad hundens stærke og svage sider er.
og ja - nogle dommere er til det ene, mens andre er til det andet. Ligesom med alt andet i verden.
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 560
Vi skal til et skue i Køge, hun er desværre for ung til Herning. Men tænker også i fremtiden når hun er større og skal udstilles, så vil folk måske have travlt med at sige at "hende der hendes hun er alt for et eller andet"
Hvordan er dine udstillinger gået med din røde Golden?
nov 2009
Noget jeg undrer mig over: hvordan kan en dommer dømme forskellige racer altså kan de virkelig have helt styr på så mange? Og nogle gange dømmer de noget forkert i fohold til race standarden som de vejer negativt selvom det ikke er negativt i forhold til race standarden, hvorfor gør de det?
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 768
nov 2009
Cecilie - men hvordan kan dommere virkelig dømme så mange racer? Det virker uoverskueligt at skulle kende alle racernes standarder
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 768
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 273
Jeg har udstillet min egen 2 gange og en venindes en enkelt gang, derudover har jeg været tilskuer til et utal efterhånden. Og jeg mangler stadig det store overblik!
Der vil altid være lidt snobberi og jantelov, men jeg må indrømme jeg er blevet meget positiv over min races åbenhed. Det er SÅ hyggeligt at være afsted nu..
Ofte er folk langt mere åbne, når man har hund med end når man ikke har. Og det gør det endnu nemmere hvis du alliere dig med din opdrætter
Jeg elsker at udstille, ikke pga. resultaterne, dem springer jeg op og ned på..
Men for sammenholdet og for samarbejdet med min hund! Det er noget vi gør sammen, og er ikke noget han skal tvinges igennem..
nov 2009
Men ja jeg elsker udstillinger og jeg vil rigtig gerne komme langt med min hvalp så jeg forhåbentligt kan tage opdrætteruddannelsen hos DKK og blive opdrætter
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 273
Og selvom de bedømmer ud fra standarden, læser de den måske også forskelligt, øjenene ser forskelligt.
Forestil dig at vi læser den samme bog, forfatteren har haft en ting i tankerne, jeg forstår det på en anden måde, og du på en tredje
Og det kan man ikke lave om på, det er hjernen der arbejder sådan.
Jeg kan også komme med en trøje og sige den SKAL være pæn og SKAL se sådan ud, men du behøver ikke at være enig.
nov 2009
nov 2009
nov 2009
nov 2009
Udstilling (toller)