2.694 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Cocio
Cocio
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402

Toller Toller

Hej,

Da min kommende mand og jeg gerne vil have hund i fermtiden, er vi i gang med at undersøge, hvilken/hvilke race(r) der kunne være de(n) perfekte for os.

Vi har god tid, da det tidligst er om 1-2 år, vi regner med skaffe os en hvalp, men det giver os jo samtidig oceaner af tid til at se os om efter den helt rette race til os....

Dét vi ønsker er en god familiehund, der har en fornuftig størrelse (hvilket i vores optik er max. labradorstørrelse). Vi vil til den tid bo i hus, men det bliver ikke en "haveluftningshund" - den vil få både motion samt udfordringer i form af f.eks. lydighed og spor (evt. agility). Dog skal den ikke fungere som jagthund.

Vi har indtil nu haft kig på cockeren, men er begyndt også at fatte interesse for tolleren.
Hundeleksikon og Tollerklubbens hjemmeside er naturligvis besøgt for at indsamle mere viden, ligesom jeg har lånt Dansk Kennelklubs bog om Tolleren.

I bogen kunne jeg læse, at nogle Tollere har et gennemtrængende skrig de f.eks. udstøder, når de bliver ophidsede (bl.a. hvis de ser en anden hund apportere). Er der nogle Toller-ejere herinde, der kan fortælle mig om omfanget af dette skrig? Sker det tit og er det virkelig så højt, at det bliver en decideret gene?

Derudover vil jeg naturligvis gerne høre alt, hvad I herinde ved om denne race, så vi måske kan blive lidt klogere på, om det kunne være den rette for os.

Mvh. Line.

P.S. Jeg har set, at der er triple udstilling på sjælland i maj. Er det OK at møde op til udstillinger uden at have hund, men bare for at kigge? (undskyld, min uvidenhed her)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toller
  • #1   14. mar 2009 Jeg er vild med tollerens farver, men udover det aner jeg intet om den.

Men ja, selvfølgelig kommer I da på udstilling og kigger..... Alle er velkomne:-)

• #2   14. mar 2009 Og så iøvrigt klapsalver til jer, fordi I gør så stort et arbejde for at finde frem til rette race og for at vente til der er tid til en bette vaps:-))

• #3   14. mar 2009 Hvis alle der skulle have hund da bare gjorde som jer smiley

• #4   14. mar 2009 Stor ros til jer fordi i lægger sjæl i at finde den rette hund. Held og lykke med det;O)

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

#5   14. mar 2009 Tak for de mange venlige ord.

En hund er jo ens følgesvend gennem mange år, så derfor synes vi, at man skylder både den og en selv at undersøge tingene til bunds, inden man beslutter sig, og så er det jo samtidig både hyggeligt og lærerigt at undersøge de forskellige racer og deres individuelle egenskaber/særheder smiley

• #6   14. mar 2009 Line M:

NETOP..........Det kunne mange lære RIGTIG meget af:-))

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

#8   15. mar 2009 Louise H >

Tak for dit svar. Der stod faktisk også i bogen, at det kunne trænes væk - jeg var bare lidt interesseret i at høre, hvor voldsomt det rent faktisk var, for umiddelbart ville jeg måske ikke mene, at det var det allernemmeste at træne noget væk, som ligger til racen?

Hvordan er dine erfaringer i øvrigt med at træne racen? Er det nemt/svært?

Kan du evt. anbefale nogle gode kenneler (den skal som nævnt ikke bruges til jagt) og hvor "svært" er det at få fat i en Toller - er det en, man står på venteliste til i flere år eller...?

• #9   15. mar 2009 Jeg har for nyligt set en ganske god side om tolleren og dens egenskaber. Jeg finder den lige til dig...

:o)

• #10   15. mar 2009 Nå, den er nede.. måske du selv kan finde den.

Det er en kærlig oplistning af ti gode grunde til ikke at købe en toller.

Den lyder som en herlig hund, men også en, man skal arbejde med :o)

• #11   15. mar 2009 Her er hvalpeanviseren fra DKK:

Nova scotia duck tolling retriever
    32 52 73 70
    Lisbeth Mortensen
    hvalpeanvisning@toller-klub.dk

Opdrættere på opdrættervejviseren:

Nova Scotia Duck Tolling Retriever
    Kennelnavn : Løvmosen's
    Website :
    E-mail : Send e-mail til opdrætter

Opdrætter : Søren Schmidt Telefon : 22369235
    : Nr. Forumvej 20
    : 6715 Esbjerg N

Kennelnavn : Bol Tol
    Website :

Opdrætter : Lars Hago Møller Telefon : 22920411
    : Frydensdalsvej 6 75298486
    : 6800 Varde

Kennelnavn : Boltol
    Website :

Opdrætter : Lars Hago Møller Telefon : 22920411
    : Frydendalsvej 6, Nordenskov 75298486
    : 6800 Varde

Kennelnavn : Toller´s Delight
    Website : www.tollers-delight.dk

Opdrætter : Gea Bos & Lars Møller Telefon : 75674444
    : Fløjstrupvej 34, Fløjstrup 40286919
    : 7100 Vejle

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

#13   15. mar 2009 Endnu engang tak for Jeres svar allesammen. Det hjæler altsammen til at give et større indtryk af Tolleren og dens egenskaber.

Jeg vil fortsætte med at samle information, besøge Toller tripple-udstillingen i maj måned samt evt. DKK udstillingen i Brøndby senere på året, så jeg kan blive lidt mere sikker i min sag om hvorvidt Tolleren er den rette hund for os, og så må vi se, om det bliver sådan en, vi skal have om 1-2 år smiley

Men tak for de søde og venlige svar smiley

Kommentér på:
Toller

Annonce