{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Træne kontakt med sin hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min hvalp gider ikke rigtig reagere hvis hun er helt ivrig og vil lege med en anden hund når vi er fx på stranden. Hvordan lærer jeg hende at hun skal komme til mig når jeg beder hende om det? Hun er kun 9 uger så self kan hun ikke en masse endnu, men hvordan øver jeg bedst at hun altså skal komme over til mig når jeg kalder?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træne kontakt med sin hvalp
  • #3   27. okt 2014 Jeg har selv netop fået en tollerhvalp for en uge siden, det er en skøn race!

Du skal være opmærksom på at den ikke vil høre efter hvis den ikke får lov til at være aktiv samt at det er vigtigt at det altid er fantastisk at komme hen til dig. Hav altid godbidder på dig og når den af sig selv søger kontakt, så udstrål glæde og giv den en belønning. Jeg bruge selv hvalpens fuldfoder og "sælger" situationen som noget helt fantastisk.

Derudover så start noget decideret indkaldstræning og brug ekstra gode godbidder til dette. Samtidig skal du være meget opmærksom på at når du har et stærkt i indkald der gør, at du kan kalde din hund væk fra leg, så skal du langt de fleste gange lade den komme tilbage til legen, da den ellers hurtigt finder ud af, at når du kalder den væk fra leg med andre hunde, så er det fordi at den ikke skal lege mere, og så gider den hurtigt ikke komme hen til dig længere.

Men alfa og omega er bare, at din hund mener at du er fantastisk og at et er dig der kan tilbyde alt godt i verdenen.

• #4   27. okt 2014 Jeg starter til hvalpetræning i november - men vil gerne øve lidt inden også smiley

Og ok må jeg prøve - tak for jeres råd smiley må sørge for nogle ekstremt gode godbidder så smiley måske noget ovntørret lever

• #6   27. okt 2014 Ja den øvelse er vi også i gang med, den må vi jo bare fortsætte med så smiley hun er allerede god til det, men ikke hvis der er apændende hvalpe eller lignende når vi er ude

• #8   27. okt 2014 Pia ja håber jeg kan vække hendes opmærksomhed på den måde så smiley

Kommentér på:
Træne kontakt med sin hvalp

Annonce