Ikke renlig 1 år {{forumTopicSubject}}
Hej.
Vi har en dejlig tæve på et år, hun er en blanning af chihuahua og dværgpincher. Vi har haft hende siden hun var 11 uger, og har i al den tid arbejdet med at gøre hende renlig, vi fik dog at vide fra hvor hun kommer fra at hun stort set var renlig, det mener vi ikke.
Vi har en ide om at hun godt ved hvor tis og prut skal foregår, for man kan tit se på hende hvis hun har lavet noget indenfor, og kommer hen til os. Hun har en dag (desværre) været alene 13 timer, og hun havde ikke lavet noget, men andre dage kan vi lufte hende, hvor hun intet laver også komme ind og 5 min efter har hun gjort på gulvet. Det skal lige siges hun siger til, ved at pive, som vi reagere på, men ofte sker det hun intet vil lave udenfor, vi har ikke have så vi går altid ud med hende, og fortæller hvad hun skal, når hun så gør noget udenfor får hun ros.
Vi vil meget gerne have råd til hvad vi kan gøre, for det at hun er "utæt" går os snart meget på nerverne.
Tak på forhånd.
Melissa, Morten og lille Nova.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.596
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
Jeg kender godt til problemet, da min Border Collie ikke var renlig indtil hun var 1½ år. Det er rigtig træls. Vi synes at det gjorde en forskel at hun fik mindre plads at gå på, når hun har alene. Dog vil jeg sige at hun i samme periode blev steriliseret og jeg ved ikke om det har betydning.
feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Ja vi skælder ud når hun gør det indenfor, men sådan har vi altid gjort i vores familie, og vi har altid haft renlige hunde.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.596
Nu er hunde ikke ens .... og det man opnår med nogle hunde når man skælder dem ud når de tisser inde er at de tror de får skæld ud for at tisse, de kender ikke til ude eller inde på den måde, men føler det er "gerningen" der udløser den ubehagelige skælden ud ...
Dette medfører så at hunden holder sig så længe den overhovedet kan, så når den så ikke kan holde sig mere så kommer det uanset hvor den er ....
Det er en umoderne og upædagogisk måde at renlighedstræne på, I har jo ligesom også erfaret at I ikke har nået jeres mål...
Hvis I for at prøve at få den renlighed er villige til at indse dette, så prøv for jeres og ikke mindst hundens skyld at komme ud af den dårlige "ring"...
Når I er ude og den gør hvad den skal så skamros den til I nærmest selv bliver flove, giv de lækreste godbidder og så for guds skyld når der er uheld inde IGNORER det ....
Hvis hunden ikke har fysiske problemer (som fx en blærebetændelse, hvilket det ikke lyder til) så er jeg sikker på det kan give pote i løbet af kort tid !
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
feb 2013
Følger: 17 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 385
Ikke renlig 1 år