{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.064 visninger | Oprettet:

1 år stadig ikke renlig {{forumTopicSubject}}

Vores Franske Bulldog Else på 1 år er stadig ikke renlig om natte, og det er uanset om de er 5 timer eller 7 timer, det er efterhånde et stort problem, vores gulv er ødelagt, det lugter at tis selv om vi har prøvet at afvaske dem med alt mellem himmel og jord ..... hvad gør vi ???? vi har også Herman (også Fransk bulldog) på 2 år så hun er ikke alene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 år stadig ikke renlig
  • #1   19. aug 2014 Start med at få den tjekket hos dyrlægen. Der kan måske være en fysiologisk problem som gør at den ikke kan holde sig.

• #2   19. aug 2014 men hun kan holde sig om dagen ....??

• #3   19. aug 2014 Kan hun føle sig utryg om natten ? Sover hun sammen med jer, eller ligger hun for sig selv ?

• #4   19. aug 2014 hun sover med Herman vores anden hund, og det har hun altid gjort, har min mand eller jeg af en ellers anden grund sovet på sofaen i stuen hvor de er kan hun finde på at tisse alligevel .............

• #5   19. aug 2014 Tror du at det kan være blevet en vane at hun gør det ? Har du prøvet at stå op med hende om natten, og så lade hende komme ud for at tisse Ellers ved jeg ikke ,hvad du skal gøre Det kan også være, fordi hun kan lugte, at hun har tisset der før, og så gør det igen Men så skulle hun jo også gøre det om dagen smiley

• #6   19. aug 2014 Morgan har haft et lignende problem. Det var dog ikke om natten (hvor han heldigvis sover som en sten) men når vi tog afsted og efterlod ham alene hjemme. Han var ikke utryg, tydeligvis. Han hverken pev eller noget, og der har aldrig været tegn, på at han var utryg ved at være alene.
    Til gengæld opdagede jeg en dag, ved et tilfælde, at hvis han fik sin morgenluftetur for hurtigt, efter han havde spist sin morgenmad, så var det 100% sikkert, at han havde tisset når jeg kom hjem. Det er mystisk, ja, men det er bare sådan Morgan fungerer..

Måske er der noget lignende med Else?

Mht afvask, er der så tæpper hvor hun sover? For det ville jeg da nok starte med at sørge for der ikke var, så man bedre kan vaske lugten væk. Hunde og katte tisser jo gerne samme sted flere gange, hvis de kan lugte de har tisset der før. Rodalon og Klor er en stor hjælp (især Klor, som selvfølgelig ikke bare skal bruges på tæpper, uden afprøvning først) til at fjerne lugt, eller som minimum holde hunden væk derfra. Vasker vi med Klor, vil Morgan ikke engang snuse i nærheden af stedet smiley

• #7   19. aug 2014 har overvejet at det skulle være en vane , det er oftes også det samme sted .. selv om vi har brugt rodalon, klor, ja alle slags midler ... her lugter af pis og det driver mig til vanvid ...

• #8   19. aug 2014 Trine Det med lugten ,forstår jeg godt du bliver tosset over Hvis det er tæpper i har, så af med det ,og så få noget gulv på, smiley der kan vaskes Så kan det også godt være den holder op med at tisse inde

• #9   19. aug 2014 vi har trægulve .... jeg vil ikke få dem lavet, slebet og lakeret , hvis hun så bare tisser videre og ødelægge de nye gulve

• #10   19. aug 2014 Hvad slags trægulve? Dem med riller imellem, der kun lige er slebet nok til ikke at give splinter, eller snakker vi mere fint og pænt? o.o Og hvilken slags træ?

• #11   19. aug 2014 Trine det er da bare øv for dig Håber der er en, der ved hvad du skal gøre

• #12   19. aug 2014 åh er ikke med, der er et helt alm. pænt træ gulv, med riller imellem som er lakeret 2 gange.

• #13   19. aug 2014 Bum, bum... Så er problemet jo nok, at der er kommet tis ned mellem rillerne. Ved ikke helt, hvad man så kan gøre, medmindre man skal ned og hælde Klor/Rodalon mellem rillerne, og så lade det være nogle timer. Men det kræver jo unægteligt noget mere arbejde at tørre op igen.

• #14   19. aug 2014 det er vel ikke hvilket slags gulv vi har der gør at hun tisser

• #15   19. aug 2014 jeg har lige præsis kravlet rundt og hældt rodalon direkte ned i alle rillerne

• #16   19. aug 2014 Nej, men hvilket slags gulv I har, gør jo meget i forhold til hvordan lugten sætter sig. Og især træ bliver simpelthen så klamt, også selvom det måske bare er almindeligt vand, der har ligget for længe i rillerne. Det var mere derfor jeg spurgte ^^

• #17   19. aug 2014 Hvad tid bliver hun luftet, sidste gang, inden nat ? Ja her tænker jeg, hvor mange timer hun skal sove, inden hun kommer ud igen

• #18   19. aug 2014 Hejsa smiley
    Jeg har stået i samme problem, og var ved at blive SKØR tilsidst. Jeg er imod at mine hunde skal være i bur, men tilsidst overgav jeg mig og hun kom i bur om natten. (selvfølgelig med bur tilvænning). Vi købte et lidt stort bur, så begge hunde kunne ligge sammen om natten i buret.

Og vupti var problemet løst.

Efter 6-7 mrd tænkte jeg at hun måtte have lært at holde sig om natten og jeg lod hende være fri igen.
    Problemet var allerede tilbage, første nat hvor hun var fri. Så hun kom i bur igen og selvom jeg har det træls med at hun skal sove i bur, fungere det for hende.

Så hvis jeg var dig, ville jeg prøve med et bur.

• #19   19. aug 2014 Hej Trine.
    For at fjerne lugten der hvor Else har tisset,kan du bruge et plejemiddel der hedder Wash and get off...det fjerner lugten og hun tisser så ikke der mere,og jeg ville nok også gå en tur til dyrlæge med hende,måske hun har en blærebetændelse og så derfor småtisser.
    Da jeg skulle gøre min hund Sally renlig om natten,stillede jeg vækkeuret 2 timer frem hele natten,gik i haven med hende og sagde tis Sally tis et par gange,hun var godt nok hvalp dengang,men det virkede, det gjorde jeg ca 2 mdr og hun har aldrig tisset indenfor om natten...og hvis jeg kommer i tanke om flere råd,skriver jeg igen.

• #20   19. aug 2014 Du må ikke bruge klor eller midler med salmiak i, det får hunden til at tisse der igen. Rodalon eller noget der hedder Urine off. Det sidste bruger jeg selv, da min hanhund også havde fået en ide om, at tisse inde. Og Urine off tager lugten her

• #21   19. aug 2014 Annette Jeg har også lært mine ordet tisse Så når jeg er ude med mine, hvor det godt må gå lidt hurtigt ,siger jeg også tisse til mine, og de gør det smiley

• #22   19. aug 2014 Ih hvor jeg kender det. Nessie var 1.5 år inden hun blev renlig. Mht lugten så har vi brugt urinOff. Nogle gange skal man bruge det mere end en gang, men jeg synes det tager lugten meget godt. Hvis der ikke er noget fysisk galt med hende, så ville jeg også tro at det er blevet en dårlig vane.

• #23   19. aug 2014 Inger,du kan tro jeg blev drillet af mine naboer,jeg stod i nattøj og bulder mørke og sagde tis tis smiley men ja det virker når man gerne vil sove smiley

• #24   19. aug 2014 He he Annette Jeg tror ikke, at der er nogen der har hørt ,at jeg siger, kan i så tisse for mor smiley

• #25   19. aug 2014 Jeg ville - hvis hunden ikke fejler noget fysisk - kigge på jeres hverdag. Jeg havde samme problem med Nova da hun var ung. Vi kæmpede med hun ødelagede (ALT) og var urenlig. Jeg flyttede fra min kæreste og vupti- siden da har hun ikke været urenlig og ikke ødelagt. Så det var simpelthen fordi stemningen mellem os var dårlig.

• #26   19. aug 2014 Tag hunden med i soveværelset

• #27   19. aug 2014 Sarah ... jeg kan næppe smide min mand og 3 børn ud ... smiley mit soveværelse er hunde frit ... som eneste værelse i huset også det eneste med gulvtæppe. vedr. hvorlang tid hun skal holde sig om natte er det max 7 timer. Jeg vil prøve at bruge nogle af de produkter i nævner ... syntes ikke det burde være nødvendigt at skulle gå ud med hende hver 2 time hele natten, hun er 1 år. det er heller ikke noget kæmpe tår der ligger ,så man tænker at hun ikke har kunne holde sig.

• #28   19. aug 2014 Trine: ha ha det var nu heller ikke det jeg mente. Jeg mente om der måske var noget der kunne stresse hende. F.eks noget udenfor, manglende struktur eller lign.

• #29   19. aug 2014 Trine Jeg mener Prøv at gå ud med hende efter ca 4 timers søvn Ja det er bare et forslag Min datters hund er 8 år ,og hun er nogen gang ude om natten ,med hendes hund endnu Men det er jeg så bare glad for, at jeg ikke skal med mine Hvorfor min datters hund, stadigvæk skal ud om natten ,ved jeg ikke

• #32   19. aug 2014 Mht. lugten, har du prøvet urine off der kan købes ved fx dyrlægen ? Vi havde en kat der var urenlig der havde tisset på ubehandlede trægulve, det tog faktisk lugten efter 2 behandlinger ( fulgte anvisningen og havde læst det skulle tildækkes med plastik imens det skulle trække )
    Det er dette produkt http://urine-off.dk/produkter/urine-off-hund
    Har dog kun prøvet katteudgaven men mon ikke denne virker lige så fint.

• #33   19. aug 2014 Ingeborg blev pludselig sær og kunne ikke lide børn, hun bed efter dem og fik nappe fætter Magne i kinden .... så vi var bange for at det ville gå rigtig galt ... smiley Ingeborg bor idag hos et dejligt par der desværre er barnløse. Arne som var født døv, viste sig også at være multi allergisk ... vi prøvet længe at få skik på det men forgæves, Han ligger nu begravet i vores have !! vi prøvet at være uden hund men der manglet noget i vores familie, derfor fik vi Herman og året efter fik vi Else Hermans lillesøster.
    Else små tisser ikke rundt omkring, kun et sted men ikke nogen stor tår .. så derfor virker det ikke som om hun ikke har kunne holde sig. Mon hun "hygge" tisser

• #34   19. aug 2014 vil lige tilføje at Else ikke er meget alene da jeg kun arbejder 3 timer 4 dage om ugen

• #35   19. aug 2014 Else og Herman selvfølgelig smiley

• #36   19. aug 2014 Jeg ville altså også prøve et bur i en overgang. Det virkede for min den yngste som også var lang tid om at være renlig. Han har et stort bur som han også står i om dagen. Om natten hvis han virkelig var tissetrængende, så måtte han pive indtil jeg vågnede. Så stod jeg op og luftede ham. Der gik et par uger og nu er han renlig om natten og sådan set også om dagen, og der har kun været et par enkelte uheld i buret

• #37   19. aug 2014 Først udelukkes sygdom - urinvejsinfektion, dårlige lukkemuskelfunktion m.m.
    Findes noget behandles hun selvføgllig for det ud over adfærdsarbejdet.

Afskærm det område hvor hun urinerer, og sørg for hun er luftet ordentligt af inden nat.
    giv evt. mindre plads til natten, så hun ikke forstyrres i søvnen.

Hvis du vurderer det skyldes usikkerhed, ville jeg prøve at tage dem ind til jer om natten.

• #38   19. aug 2014 Jeg har det så svært med et bur ...,, syntes det er så synt for dem, men måske må jeg overveje det alligevel

• #40   19. aug 2014 Jeg havde det med bur som dig, men efter at have set effekten af det vil jeg gerne bruge det. Min kæreste var også meget imod da vi prøvede med bur.

Nogle hunde har svært ved alt det plads og stresser over det.

• #41   19. aug 2014 Jeg har heller ikke været fan af bur, men som Kathrine skriver så kan det stresse at de har meget plads. Min tidligere hund havde et stort bur at sove i om natten, men alligevel pissede han i det hver nat. Den daværende kæreste var ved at smide ham af porten, men vi prøvede derefter at give ham en lille transportkasse (alt for lille hvis det stod til mig). Vi stillede det store og lille transportkasse frem til ham om natten og hver gang valgte han det lille og holdt sig hele natten. Jeg har ingen ide om hvorfor, men det lille fungerede for ham og når han vil sove væk fra de andre, så går han den dag idag selv i det lille.
    De tre jeg har nu, kan næsten komme op og slås om at sove i det store bur. Hver morgen når jeg går på arbejde, så ligger den yngste allerede i buret og venter på sit kødben eller godbid. Buret er slet ikke noget farligt herhjemme.

• #42   19. aug 2014 Vi brugte ikke bur, men det hjalp meget da vi gav vores mindre plads. Jeg er heller ikke fan af bur, men jeg vil sige at hvis alt andet er prøvet, så giv buret en chance.

• #43   19. aug 2014 alle mine hunde har været i bur om natten og alle min har været renlig om natten..
    nogen hunde tisser i protest over de ikke kan være sammen med jer. men ville for tjekke for en blærebetændelse alligevel

• #44   19. aug 2014 Kender godt til problemet desværre.. - bedste løsning her har været at ændre foder tiderne, så de spiser sidste måltid kl. 16 og så har det også haft en effekt at skifte foder til noget for sensibel mave - det lyder måske mærkeligt de to ting kan have noget at gøre med urin, men foder indeholder jo også meget væske, og ved os har de 2 ting sammen været det eneste der giver godt resultat - bur har vi dog ikke prøvet da hunden er angst og derfor sover med i sengen, men meget andet er afprøvet.

• #45   20. aug 2014 Vores Berta er også en fransk bulldog og hold da op hun var længe om at blive renlig. Om natten brugte vi da hun var hvalp en papkasse med meget høje sider. Kassen stod ved siden af vores seng. Når hun så skulle tisse kradsede hun på kassen og pev, og så gik vi ud med hende.
    Prøv også at tage en urinprøve med til dyrlægen. Hun kan have blærebetændelse. Vores Berta var også begyndt at tisse på gulvet igen og det blev langsomt mere og mere. Det viste sig at hun havde blæresten så hun måtte opereres.
    Prøv først en tur til dyrlægen bare for en sikkerheds skyld.

Kommentér på:
1 år stadig ikke renlig

Annonce