{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Størrelse på labrador og golden {{forumTopicSubject}}

Godaften.

Har lige været med min veninde ude og hente en lille vaps.
Moren var golden retriver og labrador.. Faren var Formel 1 labrador.

Hvad størrelse vil i ca skyde på at hun ca bliver?

Lige nu er hun ... meget tynd..
Og tænker lidt.. Så skal man vel også passe på at man ikke fokuserer for meget på at hun skal fedes op, så hun ikke får ondt i maven?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse på labrador og golden
  • #1   6. okt 2014 tja -kig sådan cirka standard størrelse for begge racer er en mulighed. Hvis i har set begge forældre, skulle det give en god ide om hvad i kan forvente.

Og så er det ganske usadnsynligt at faren er en F1 -mere sandsynligt er han enten "bare" en labrador eller han er en labradorblanding (der derfor ikke er helt racetypisk og derfor kaldes F1)

Når du skriver tynd, hvor tynd er det så? Er den helt udmarvet ville jeg få dyrlægen med på råd, hvis den bare er lidt vel slank, er det bare at øge foderrationen en smule, så skal kg'erne nok komme lige så stille.
    Bare vær obs på at særligt en hvalp/unghund IKKE må være overvægtig, man risikerer vækstforstyrrelser, og øget belastning af led osv er bare aldrig en god ide.
    Så slank er kun godt, men self skal den ikke være underernæret

• #2   7. okt 2014 Michelle - Jeg vil sige. Hun er tynd. smiley Men vi triller til dyrlægen i morgen og får ham med på råd.. og så kan hun også lige få ormekur.

Du har nok ret i at det næppe er en F1.
    Så kun moren.

• #3   7. okt 2014 Lyder som om den ikke ligefrem kommer fra de bedste forhold?

I så fald er en ormekur med sikkerhed ikke en dårlig ide -det burde den sådan set have fået nogen gange hos opdrætter.

Men der er ingen grund til at "fede den op" i den forstand -hvis bare den får fornuftigt foder i passende mængde, så kommer vægten jo af sig selv smiley

• #4   7. okt 2014 Lige et billede.

profilbillede
  • #5   7. okt 2014 Årrh stakkels vaps da -hvad er det dog for et sted hun har købt den?

• #6   7. okt 2014 Nok desværre et helt galt sted...
    Omlring børkop .

Det var egentlig bare en sød tanke..
    Min veninde er blevet smidt ud af hendes eks som havde været utro i nogle måneder..
    Alt var så fint i starten. Han lovede deres hund ville komme i hendes navn, for han har aldrig haft interesse i den.. plus den anden tøs er flyttet ind og vil ikke have hunden er der..
    Så hunden er blevet passet ved en af deres fælles venner siden hun blev smidt ud.. for hun har boet ved mig til nu.. og frem til d. 1.
    Så igår gik det op for ham at hun flytter væk for real.. så knækkede filmen..
    Han nægtede at skrive hunden i hendes navn medmindre hun gav ham 20.000 kr.. og hvis ikke så ville han sælge hunden. Suk.

Hun er uden job og måtte opgive hunden.

Besluttede at jeg ville give hende en hund.
    Vi fandt en og kørte så over efter den.
    Damen kom ud med den og ville ikke have os ind.. men min veninde var solgt og ville have hvalpen.

Damen ville bare gerne vi kørte så var der virkelig kort.

Først på hjemvejen mærkede vi hvor tynd hun er..

Og må erkende at jeg blev virkelig forskrækket da jeg så hende i lyset her hjemme.

Tynd... og total levende af lopper.

Hun har fået noget mad. Og loppekur og bad i loppeshampoo.

• #7   7. okt 2014 Øv... Nu er hunden jo købt, så der er ikke så meget at gøre nu... men for pokker, sådan et sted skal man altså forlade uden hund... Det er næsten at bede om problemer, både helbreds- og adfærdsmæssigt, og når problemerne kommer, er der jo ingen hjælp at hente hos opdrætter smiley

Og når man så har været sådan et sted, burde det første man gør, være at melde stedet... hvalpen ser jo tydeligt underernæret ud, og hvis i ikke måtte komme ind, kan jeg da godt frygte hvilke forhold hundene går under.

Har i tjekket at det loppemiddel i har brugt må bruges på hvalpe?

• #8   7. okt 2014 Ringer lige og tager en snak med politiet i morgen.
    Synes hun sagde det var den sidste hvalp. Men er jo ikke sikkert at det passer.

Håber på det bedste. Mit krav til min veninde for at give hende hund var at hun skal gå til hundetræning. Så håber at vi måske kan tage adfærds problemer i opløbet.

Ang. Loppemiddel.. så har jeg brugt advantage. Det anbefalede min dyrlæge da mine hvalpe var 6 uger smiley

Og det loppeshampoo er noget natur halløj. Tvivler på det virker .. men hun trængte meget til bad og tænkte at det i al fald ikke skadet det sæbe.. og tog det nogle lopper var det bare bonus.

• #9   7. okt 2014 Få i hvert fald taget nogen gode billeder af hvalpen der tydeligt viser dens tilstand -Det er langt fra altid de kan kigge på den slags med det samme, så der kan jo gå lang tid og så er beviserne jo ligesom væk.

Noget andet er så at i skal være bevidste om at i lige har smidt penge i lommen på en, i bedste fald, dårlig hundeejer, men måske endda en hundehandler/hvalpefabrik.. og i tilfælde af sidstnævnte betyder det jo at i er medvirkende til at endnu flere hvalpe lider samme skæbne.

I forhold til evt adfærdsproblemer, så er det self super at være obs på det fra start, komme afsted til træning osv. Men mangelfuld prægning i de første uger af dens liv, kan faktisk være rigtigt svært at rette op på -nogen hunde er mere "robuste" end andre, og kommer sig over selv årelang dårlig behandling, mens andre er livsvarigt skadet "bare" pga en dårlig start...

Jeg kan sagtens følge din tanke med at give hende en hvalp. Det ER en sød tanke. Bliver bare så trist når sådanne køb ikke er mere velovervejede end jeres har været her.

Men uanset så håber jeg det bedste for både jer og vapsen. Opdater endelig når i har været forbi dyrlægen og fået ormekur, vacc og et grundigt sundhedstjek smiley

• #11   7. okt 2014 Stakkels lille hvalp, det kunne bestemt godt tyde på han kommer fra en hvalpefabrik. Han er sikkert heller ikke blevet chippet.
    Ida: jeg vil give dig ret i at man burde aflevere den tilbage netop for ikke at støtte sådanne steder, men nu er hvalpen jo hos dem, og man bliver meget hurtigt glad for den. Hvis jeg først stod med en misrøgtet hvalp i hænderne, tror jeg ikke at jeg kunne levere den tilbage.

Jeg synes det er rigtig sødt at dig, at give din veninde en hund. Men hunde (og andre dyr) skal ikke gives som gave, det skal være et gennemtænkt køb.

• #13   7. okt 2014 Jeg har det sådan lidt.. Det er min venindes valg om hun vil beholde den. Det er hendes.
    Og hun er jo allerede glad for den.

Hun vejer sølle 4 kg og er 9 uger. smiley
    Min egen hvalp, Tikka, er 8 uger og vejer altså 8,6 kg......

Jeg vil sige.. Virkede ikke som en hvalpefabrik. Nærmere et ups'er kuld som hun var rigtig træt af og have rendende.
    - Men jeg ved det jo ikke.
    De er jo snedige folk der kan skjule meget smiley

• #14   7. okt 2014 Ida -hånden på hjertet, kunne du levere en hvalp tilbage til et sted du ved den ikke får det godt. Ikke bare en eller anden hvalp, men en hvalp du har haft hjemme og lært at kende?

Et er at gå derfra uden hvalp og så melde stedet bagefter. Noget andet er at levere en hvalp man holder af retur, velvidende at den kommer til at leve et kummerligt liv.

jeg kunne ikke... og det er der ikke ret mange der kan. Og så er det i øvrigt usandsynligt at sælger vil tage den retur sådan et sted -det er jo ikke noget hun har pligt til

• #16   7. okt 2014 Ida -for de kommende hvalpes skyld, skal man jo helt lade være at købe der. Men at aflevere en hund jeg holder af. MIN hund. Til et sted hvor jeg ved den ikke får det godt, det kunne jeg altså ikke.

Og som sagt: sælger er ikke forpligtet til at tage den retur. Så tror du virkeligt hun ville gøre det?

• #18   7. okt 2014 Ida, der er ikke almindelig returret herhjemme.
    Forretninger er heller ikke forpligtet til at tage en vare retur, hvis ikke der er fejl ved den, men mange anser det for god kundepleje, som gerne skulle komme forretningen til gode i det lange løb, og derfor tror mange, at det er en ret, de har.

Kommentér på:
Størrelse på labrador og golden

Annonce