{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PRA
  • #1   28. sep 2014 Nej, det betyder at den ene forældre er bære. Så denne skal parres med en der er clear/ fri.

  • #2   28. sep 2014 Nej det betyder blot at hunden bærer et gen for prcd/PRA og dermed SKAL parres sammen med en FRI.. Havde der stået affected så havde hunden to gener for prcd/PRA og kunne i teorien stadig bruges sammen med en FRI, men det er ikke tilladt at bruge affekterede hunde i avlen..

    Vi har én pensioneret avlshund der er bærer af prcd/PRA og to fremtidige avlshunde der er bærer..


  • #3   28. sep 2014 Tænkte nok det ikke gjorde noget, når der er tale om at den er parret med en der ikke er carrier. Ellers giver det jo ingen mening at lave sådan en parring.
    Fandt denne opdrætter ret interessant, og man kan jo altid lære nye ting smiley


  • #4   28. sep 2014 Super at du spørger -mange lader sig afskrække fordi folk har en opfattelse af at når en sygdom er konstateret så bliver hunden syg... og sætter sig så ikke videre ind i at der faktisk er forskel på at være syg og på at bære genet for sygdommen (alt efter hvordan sygdommen nedarves self)

    Det er ærgerligt, for på den måde kan man jo gå glip af rigtigt gode kuld



  • #5   28. sep 2014 Hat stødt på det før og tænkte, at denne opdrætter lyder super god, og som et sted jeg bestemt godt kunne se mig selv købe hund fra. Derfor tænkte jeg, at nu må jeg hellere finde ud af hvordan tingene hænger sammen smiley

Kommentér på:
PRA

Annonce