{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.505 visninger | Oprettet:

Rejse med hund til Wien {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Mig og Rotte skal flytte til Wien, og jeg er virkelig meget i tvivl om, hvordan jeg nemmest får ham transporteret.

Jeg vil super gerne undgå at flyve med ham, da jeg virkelig ikke kan lide tanken om at han skal være alene i et lastrum. Jeg har ikke nogen bil. Hvilke muligheder er der så? Findes der firmaer der tilbyder transport af hunde indenfor Europa? (har googlet men uden held)

Håber at nogle af jer har nogle bedre idéer end jeg har!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rejse med hund til Wien
  • #3   18. sep 2014
    Du kan kontakte Waldemar Oldak (på facebook)
    han transportere hunde + sørger for papirerne er i orden smiley

pøj pøj med det hele smiley

• #6   18. sep 2014 Venges, det er der så absolut flere meninger om. Jeg kender personligt et par stykker med meget blandede erfaringer omkring hunde, der bliver transporteret som bagage med fly.

• #8   18. sep 2014 Tusind tak for hjælpen alle sammen!!!

*Mike/Vegas mor - mener du det???! Altså jeg har selv kørekort og skulle i så fald bare finde en der kunne køre turen tilbage smiley

Jamen, det gik hverken værre eller bedre, end at jeg i sommers mødte kærligheden... Han kommer så fra Wien, og eftersom at jeg fjernstuderer og sådan set kan være hvor som helst, og han arbejder fast, er det oplagt at det er mig der kommer til ham og ikke omvendt.
    Jeg er her nu uden hund pt., fordi jeg har trukket første "flyttelæs" (blaffede herned med 3 giga tasker xD). Så tager jeg tilbage i næste uge, og så er idéen at næste "flyttelæs" bliver Rotte og evt. lidt mere tingeltangel.... smiley

Det bliver godt nok mærkeligt at bo i byen igen, men jeg vil sige at Wien nok er den mest hundevenlige storby jeg nogensinde har set. Der er rigtig rigtig mange med hunde (vildt mange flere end i København fx), og så er der ikke ret langt til skoven og indhegnede steder til at løbe.
    Til gengæld skal hunde have mundkurv på overalt i offentlig transport smiley øv øv smiley

Men altså, mon ikke det går - mynder er heldigvis ret rolige indenfor, så vi overlever nok at blive lejlighedshund (og planen er selvfølgelig stadig med lidt kvindelist at få ham overtalt til at flytte på landet indenfor ikke alt for voldsomt lang tid :P), men det med at få ham herned synes jeg altså er lidt besværligt.

Jeg har også overvejet toget - men det kommer nok til at tage over 12 timer og det går jo ikke, hvis der ikke er pauser? Er der indlagt en halvtimespause i ny og næ på sådan en tur?

Venges - vil du ikke fortælle lidt om hvordan det foregår så? smiley - er bare ikke super vild med tanken om at han skal stå i et bur i et lastrum, alene?

• #10   18. sep 2014 Tog du så nattoget?

• #13   18. sep 2014 point taken...

• #14   18. sep 2014 så! blev der bestilt togbilletter, det blev 2279 i alt med mig, hund og cykel + sovekupé fra hamburg hvilket er mindre end hvad brændstof+færge ville koste med bil tror jeg. så skal vi på togtur! smiley

• #16   18. sep 2014 har også bestilt på db smiley

• #18   18. sep 2014 Held og lykke - hvor lyder det bare spændende!

Og så vil jeg give dig helt ret. Jeg har aldrig oplevet en så hundevenlig storby. Vi oplevede blandt andet hunde et par hunde, der lystigt legede med hinanden på pladsen i museumskvarteret.

Hunde über alles. Forskellige racer. Løse og i snor - og ingen problemer. Ingen støj. Ingen lorte. Fantastisk syn smiley

• #20   18. sep 2014 Jytte: 2. distrikt, Taborstrasse smiley lige ved siden af Augarten og Prater som er 2 af de største parker smiley

Danielle: lige præcis! fandt også lige tidligere i dag et "Hundezone" område i en helt almindelig park (3 min herfra), som simpelthen er et lille indhegnet område, småt men stort nok til at selv min kan få fart på, indrettet med bænke - SÅ genialt.. så kan folk sidde og snakke eller læse, mens hundene får ræset af smiley det ville jeg altså have manglet i kbh!

• #21   18. sep 2014 (det eksisterer nu også i Kbh - i fælledparken smiley )

Men det lyder super spændende! Held og lykke med det hele smiley

Kommentér på:
Rejse med hund til Wien

Annonce