1.093 visninger
|
Oprettet:
rejse med hund. {{forumTopicSubject}}
Hej alle. Jeg skal i sommerferien ud og rejse med min hvalp Balou, han har alle vaccinationer i orden, og er blevet vaccineret mod rabies og har fået EU pas. Er der noget jeg har glemt? eller evt nogen der har nogle råd jeg skal tage med på vejen?
Ville være super dejligt hvis der er nogen der har lidt erfaring
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 34
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 21
feb 2006
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 34
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 75 Hunde: 2 Emner: 341 Svar: 6.059
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 398
feb 2006
Mit første spørgsmål går på, hvor du skal slæbe hunden med hen, da der er stor forskel på at have den med til Tyskland eller England, og jeg ved rigtig meget om England. Og mit andet svar går på, at manden fortæller noget usandt.
I dit andet indlæg... tja. Men jeg er bare rigtig træt af at se, at især unge piger smider deres hunde ud, når hunden ikke længere lige passer ind i planerne- og det kan godt ske, at det ikke var det, du egentlig mente, men det var det, du skrev i dit startindlæg. At hvis du ikke kunne blive kosmetolog/make-upartist, eller hvad det nu var, så var den yderste konsekvens, at du ikke havde råd til din hund.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 75 Hunde: 2 Emner: 341 Svar: 6.059
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.616
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 21
Hvis jeg lige retter min information lidt til og i steder for "hele EU" så skriver "hele EU på det Europæiske fastland", ja så har jeg ret, og det er jo egentlig det der er interessant for trådstarter, og ikke at der gælder særregler for Irland, Malta, Sverige og UK når hun spørger til Spanien. Men du har ret, jeg tog fejl.
Jeg har sakset lidt fra udenrigsministeriets hjemmeside.
"Rejse med hunde og katte i EU og udenfor EU
For de fleste EU-lande gælder fælles EU-regler i forhold til ind- og udførsel af hunde og katte (Irland, Malta, Sverige og UK har egne indførelseskrav)."
Hvorvidt man BØR beskytte mod andre sygdomme/parasitter skal jeg ikke kunne udtale mig om, men det er ikke noget krav. Det skal lige siges, at vi rejser flere måneder hvert år på det Europæiske fastland, og vi har vores hund med, og det er helt problemløst hvis man har de krævede vaccinationer i orden.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.616
Vi har også rejst med hunde de sidste 3 år, Kroatien, Østrig og Frankrig ...
I Sydfrankrig er der bl.a. en speciel hjerte/lungeorm ... som vi blev anbefalet at give en pipette Advocate imod .... I Østrig blev vi anbefalet at sørge for at de lige var givet beskyttelse mod Flåter da vi skulle vandre og der er mange Flåter de i naturen, og en større del af dem bærer fx TBE ... så udover det lovpligtige så er det altid en god idé at orientere sig lokalt ....
Oplevede også engang ved læsning omkring nogle ting at man kan finde lande der ikke kræver det samme som DK, men at man så jo kan risikere at hunden ikke kan komme med tilbage til DK uden isolation, hvis ikke de danske regler er fulgt ....
Så vidt jeg husker er det de samme regler som der er gældende ved import af hunde fra udlandet der gælder hvis hunden har været med i udlandet og jo selvfølgelig skal med hjem igen
rejse med hund.