720 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hollaender
Hollaender
Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63

Meget overbeskyttende? Meget overbeskyttende?

I fredags mistede hesten fodfæste på en galopstræk, hvilket resulterede i en tur på traume og intensiv, så nu laller jeg i sengen med brækket arm, nogle grimme sår og en helvedes til hjernerystelse (jeg må faktisk ikke læse eller skrive, upsi!). Men siden jeg er kommet hjem, er den lille dut på 4 ben blevet meget .. Hvad siger man - vaks? Hun FARER op og hyler og skriger ved bare den mindste lyd! Er det fordi hun godt ved, jeg er en grøntsag eller hva'?
Hun har altid været lidt halv-hys når det banker på døren, men det er blevet virkelig slemt - hun galer og knurrer som en rigtig vildhund, hvis bare der kommer en forkert lyd i tv'et ...
Kan det passe, at "mors hund" alligevel kan lide mig i sådan en grad, at hun ofrer liv og lemmer for at beskytte mig fra det livsfarlige postbud? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget overbeskyttende?
  • #1   17. sep 2014 Jeg tror da sagtens det kan have noget med din tilstand at gøre. Lidt fedt at vide at ens hund, trods alt, passer på en hvis det er nødvendigt smiley
    Og så må du lige huske at tv, mobil, PC, bøger og ALT andet der kan anstrenge øjne og hjerne er strengt forbudt når man har hjernerystelse. Du kan ende med kronisk hovedpine og det der er værre smiley
    Rigtig god bedring og godt det "kun" er blevet til hjernerystelse og brækkede lemmer.

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#2   17. sep 2014 Fubert, kedeligt men sandt - med tv-iphone-og så videre. "Heldigvis" klarer jeg kun op til 1-2 minutter ad gangen, så falder jeg nærmest død om af morfin-udmattelse smiley
    Men tak - nu trænger jeg til endnu en lur smiley

• #3   17. sep 2014 jeg har haft Kighoste i 7 uger nu...dvs 7 uger med hoste hvor jeg gipser og raller efter vejret og kaster op
    CeCe er helt oppe på tæerne over det, og farer op konstant

så jeg er ikke i tvivl, de er lidt mere på dupperne fordi de kan mærke man ikke selv er på toppen...

god bedring smiley

• #5   17. sep 2014 Ja det er super kedeligt. Men det er bare SÅ dumt at ignorere det. Så godt du kun kan holde til meget lidt smiley
    Igen. God bedring smiley

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#6   18. sep 2014 Tusind tak smiley

I dag kom hundens lillebror på besøg - blot han nærmede sig sofaen, hvorpå jeg lå, var hun spændt som en flitsbue smiley

• #7   19. sep 2014 Du er ekstremt sårbar i en hunds øjne, når du ligger ned. Er du så til og med syg eller skadet, så er det jo kun mere essentielt at din vovse passer på dig, i hundens øjne.

Der er stor forskel på om du står, ligger og sidder i forhold til hvor vagtsom din hund behøver at være.

Vær obs. på hendes adfærd da hun lyder til at stresse, i sit forsøg på at beskytte dig, og hun derfor vil kunne reagere mere "aggressivt" = bruge de mere markante afstandssøgende signaler til at holde andre mennesker og dyr væk, så de ikke kan skade dig.

Du kan evt. overveje at lukke hende væk hvis det bliver for meget.

Det er set herinde, at hunde har bidt både andre dyr eller mennesker (inkl. børn) i sådanne tilfælde. Fx når nogen har villet give knus til ejeren mens denne var i en sårbar placering.
    Det kunne være undgået hvis de, ligesom du er, havde været obs. på deres hunds adfærd.

Kia er meget beskyttende. Jeg er kronisk syg. På de gode dage er hun ikke vildt beskyttende, hvorimod hun på de dårlige dage er meget vagtsom. Hun placerer sig så ingen mennesker eller dyr kommer imellem hende og mig. Ikke på en truende måde, men hun holder placeringen (især hvis jeg sidder eller ligger) medmindre jeg lukker hende væk. Hun er skarpere de dage. Jeg tror ikke hun vil skade nogen, men det er mit ansvar at forebygge at det skulle ske.

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#9   19. sep 2014 Sanne M: Godt du siger det - vi er nemlig også utrolig opmærksomme på, om hun går hen og bliver aggressiv, men indtil videre er det "kun", at hun gør meget skrapt og følger fremmede i r*ven med den der skingre terrier-gøen.

Dog falder hun hurtigt ned, da fremmede jo ikke gør mig noget. Alligevel er det jo helt klart, at hun farer op i en spids når folk smiler, krammer og gør alle mulige sære ting, der i hendes øjne ikke er positive ting. smiley

Og tak! Det går fremad .. Eller, et skridt frem, to tilbage. Bare hesten har det godt er jeg glad smiley

Kommentér på:
Meget overbeskyttende?

Annonce