Meget overbeskyttende? Meget overbeskyttende?
I fredags mistede hesten fodfæste på en galopstræk, hvilket resulterede i en tur på traume og intensiv, så nu laller jeg i sengen med brækket arm, nogle grimme sår og en helvedes til hjernerystelse (jeg må faktisk ikke læse eller skrive, upsi!). Men siden jeg er kommet hjem, er den lille dut på 4 ben blevet meget .. Hvad siger man - vaks? Hun FARER op og hyler og skriger ved bare den mindste lyd! Er det fordi hun godt ved, jeg er en grøntsag eller hva'?
Hun har altid været lidt halv-hys når det banker på døren, men det er blevet virkelig slemt - hun galer og knurrer som en rigtig vildhund, hvis bare der kommer en forkert lyd i tv'et ...
Kan det passe, at "mors hund" alligevel kan lide mig i sådan en grad, at hun ofrer liv og lemmer for at beskytte mig fra det livsfarlige postbud?
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.346
Og så må du lige huske at tv, mobil, PC, bøger og ALT andet der kan anstrenge øjne og hjerne er strengt forbudt når man har hjernerystelse. Du kan ende med kronisk hovedpine og det der er værre
Rigtig god bedring og godt det "kun" er blevet til hjernerystelse og brækkede lemmer.
jul 2014
Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63
Men tak - nu trænger jeg til endnu en lur
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
CeCe er helt oppe på tæerne over det, og farer op konstant
så jeg er ikke i tvivl, de er lidt mere på dupperne fordi de kan mærke man ikke selv er på toppen...
god bedring
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.346
Igen. God bedring
jul 2014
I dag kom hundens lillebror på besøg - blot han nærmede sig sofaen, hvorpå jeg lå, var hun spændt som en flitsbue
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.309
Der er stor forskel på om du står, ligger og sidder i forhold til hvor vagtsom din hund behøver at være.
Vær obs. på hendes adfærd da hun lyder til at stresse, i sit forsøg på at beskytte dig, og hun derfor vil kunne reagere mere "aggressivt" = bruge de mere markante afstandssøgende signaler til at holde andre mennesker og dyr væk, så de ikke kan skade dig.
Du kan evt. overveje at lukke hende væk hvis det bliver for meget.
Det er set herinde, at hunde har bidt både andre dyr eller mennesker (inkl. børn) i sådanne tilfælde. Fx når nogen har villet give knus til ejeren mens denne var i en sårbar placering.
Det kunne være undgået hvis de, ligesom du er, havde været obs. på deres hunds adfærd.
Kia er meget beskyttende. Jeg er kronisk syg. På de gode dage er hun ikke vildt beskyttende, hvorimod hun på de dårlige dage er meget vagtsom. Hun placerer sig så ingen mennesker eller dyr kommer imellem hende og mig. Ikke på en truende måde, men hun holder placeringen (især hvis jeg sidder eller ligger) medmindre jeg lukker hende væk. Hun er skarpere de dage. Jeg tror ikke hun vil skade nogen, men det er mit ansvar at forebygge at det skulle ske.
jul 2014
Dog falder hun hurtigt ned, da fremmede jo ikke gør mig noget. Alligevel er det jo helt klart, at hun farer op i en spids når folk smiler, krammer og gør alle mulige sære ting, der i hendes øjne ikke er positive ting.
Og tak! Det går fremad .. Eller, et skridt frem, to tilbage. Bare hesten har det godt er jeg glad
Meget overbeskyttende?