1.716 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

jvind
jvind
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 51

hold da op... hold da op...

ja der er godt nok mange gange man tænker hold da op når man læser denne artikel: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article4985071.ece

- skulle det være en labrador retriever? (på det indscannede papir fra dyrlægen står godt nok labrador blanding, har dog svært ved at se labradoren ud fra de billeder)...

- højde som kriterie for om en hund er farlig?

Bizzaro....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hold da op...
  • #1   28. aug 2014 Højden havde nok mere noget at gøre med hvor store hunde der må holdes netop det sted smiley - Det kriterier er jeg faldet over før.

Men jeg tænkte også mit om racen, som så længere nede blev kaldt en blanding. Ellers en dygtig dyrlæge der kan sige præcis hvad blanding den er.
    Lad mig sige det sådan - jeg forstår godt Lejerbo tvivler smiley

• #2   28. aug 2014 Jeg syntes den ligner en Bullmastiff blanding. Hvorfor skal alt absolut gøres til noget ulovligt?

• #3   28. aug 2014 Det handler for mig ikke om at alt skal gøres ulovligt. Jeg vil vende den om og sige, hvorfor skal alting gøres lovligt ved at tørre hunden af på andre racer?

• #4   28. aug 2014 Det som undre mig mest er at de skriver fra boligselskabet at højden er sat på for at holde de bidske hunde ude og de blide inde.. Mig bekendt er det ikke højden som styre en hunds aggressivitet.

"- Vil I ændre reglerne efter denne sag?

- Hvis der er nogen, der foreslår en bedre måde, at gøre det på - så man undgår de bidske hunde og tillader de blide - så er jeg meget lydhør, siger Uffe Kjems til Ekstra Bladet."

• #5   28. aug 2014 Det er helt sikkert en kamphund - bare den ikke bider et lille barn.

• #7   28. aug 2014 den ligner min venindes gamle lab, som var en bl af formel 1 og en gl.dags lab.. bare den her er gul.. der var papir på forældre..

• #8   28. aug 2014 Hun har åbenbart en dyrlæge, der er god til kunde pleje.
    Man må håbe at medie opmærksomheden ikke får politiet involveret

• #9   28. aug 2014 Det er ikke en ren lab, og den er også noget mindre en lab normalt er.
    Så mit bud er der er en mindre hund blandet ind. Det kunne være staff, eller lignende. Lovlig som ulovlig. Men svær at bevise..

Jeg fatter også hat af boligselskabets argumentation. Bidske hunde og størrelse.. De har da fattet hat - ellers har journalisten smiley

• #10   28. aug 2014 Ja men når du nu er hendes hund Hvad den er og ligner Og deres regler om højde Ork, ja der kan da laves splid om alt smiley

• #11   28. aug 2014 Ja house - det ville også være min frygt. Et er at boligselskabets skal bevise hunden ikke må være i boligen. Men i forhold til hundeloven, der er det hende der har bevisbyrden.. Og der er konsekvensen langt værre end at blive sat på gaden..

• #12   28. aug 2014 Jeg vil gerne vide hvilket værktøj dyrlægen har brugt til at måle med, der kan måle med millimeter nøjagtighed smiley

• #14   28. aug 2014 Nu står der jo længere nede i artiklen at dyrlægen har lavet papir på at det er en labrador-blanding. ALtså opfatter jeg det som journalistens manglende hunde-viden når der andre steder står den er labrador.

jeg undrer mig dog, ligesom Maiken, over at man anskaffer sig en race/blanding som må forventes at overskride den tilladte højde -en labbe er jo gerne omkring 50-55 cm, så hvis vi antager at racen er korrekt, så er det da lidt af at sats at tage på hundens vejne

• #15   28. aug 2014 Det hoved har aldrig i min verden lignet en lab ELLER golden....at de så har målt den forkert, det er en anden side af sagen. smiley men folk nu til dags....går den så går den..

• #16   28. aug 2014 Må også sige, at de ører er helt hen i skoven...

• #17   29. aug 2014 Tænk at der er højdekrav på hundene i boligselskaber! De er simpelthen for langt ude..

• #18   29. aug 2014 Det med max højde synes jeg er fint. En stor hund fylder mere, larmer mere, når den bevæger sig som i at være tung. Et boligselskab har mange mennesker til at bo tæt på en begrænset plads. Er man ikke enig i boligselskabets reglement, så kan man flytte - længere er den vist ikke.

• #19   29. aug 2014 Det hænder jo at en hund med stambog falder udenfor standarten og bliver for høj..
    Pænt ærgeligt at vælge lige den hvalp i kuldet, som bliver 3 cm højere ned tilladt for racen... Og en cm højere end boligselskabet tillader...

Jeg er bare lykkelig over at jeg ikke er tvunget til at bo i en lejlighed, hvor andre dikterer hvad jeg må og ikke må i eget hjem

Kommentér på:
hold da op...

Annonce