Foreslå en race :) {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Min rottweiler-pige nærmer sig de 7 år og det kan jeg lige så stille begynde at mærke på hende.
Derfor går jeg lidt og tænker på den næste hund. Der er forhåbentligt en del år til, men vil gerne vide mest muligt om en race før jeg anskaffer mig den, så masser af tid til at undersøge er fint med mig
Kan bare ikke komme på nogen racer og derfor håber jeg at I vil foreslå nogen hvis jeg kommer med lidt info
(Ved godt at meget af det har med opdragelse at gøre, men nu får I bare lige grund-info)
- Gåture varer ca. 4 gange i ugen mellem 2-5 timer (skov, strand, marker, byture, alt). Resten af dagene mellem 45 minutter og halvanden time cirka.
Derudover morgen- og aftenture + det der lige er tid til
- Jeg er væk fra 7.45 - 16.15.
Er på kontor og har somme tider hunden med på job, hvor den gerne må gå rundt men den skal ikke "løbe på væggene"
- Den skal være god ved børn (og børnene skal selvfølgelig være god ved den)
- Den skal kunne sige VOV når der kommer nogen og mene det. Men den skal også kunne forstå at andre mennesker end kun jeg er velkomne i mit hjem når jeg giver lov
- Jeg går meget op i at træne mine hunde så den må gerne være lærenem / klog
- Udseendet er ikke vigtigt men skal jeg sige noget, så kan jeg godt lide en majestætisk holdning (f.eks. Golden Retriverens) og et muskuløst udseende (f.eks. som Amerikansk Bulldog) - så der er jeg ikke så kræsen
- Jeg har haft 4 rottweilere og vil nok gerne "prøve noget nyt". Men er vant til selvstændige hunde som har deres egen mening
Er det info nok til at kunne foreslå et par racer?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Jeg ved dog ikke helt hvor ivrig den er efter at træne.
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
http://www.danskbeauceronklub.dk/
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 180
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 33
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
.
Skt. Bernhard er nu ikke en hund du "bare" slæber med på job
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.936
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 489
Den er loyal, elsker børn,kan sig VOV med vov på så vibrationerne kan mærkes i møblerne - men accepterer uden problemer gæster i hjemmet. Den har i den grad en majestætisk holdning/udstråling, og er muskuløs.
En Broholmer kravler ikke på væggene, og kan sagtens være kontorhund - det er mine med mellemrum.
Broholmeren er en vogtende gårdhund, men nok den mildeste af de store vogtere, den har ikke den skarphed som fx. en Skt. Bernhard kan have, men vogter alene med sin størrelse og stemme.
Klog, tja, måske ikke den klogeste hund i bogen, træningsvillig, nja ...de fleste ikke på samme niveau som Rottweiler, men kender alligevel flere Broholmere, der trænes på højt niveau, og også nogle, der løber agility.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Ikke lige så massiv som rotten, men har stadigvæk flere ting til fælles i sind med den i forhold til nogle af de andre racer der nævnes. Nok lidt mere pleasende end rotten men ikke så langt fra jo.
Dette er den atletiske fætter til rotten jo
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 793
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 224
Jeg skriver dem alle ned og vil læse mere om hver enkelt..
Umiddelbart lyder Broholmer og Bullmastif meget spændende, men det er nok fordi det er dem jeg kender mindst til.
Nej 7 år for en rottweiler er ikke meget og efter jeg havde skrevet denne tråd i går var jeg ved dyrlægen for det har i nogle uger undret mig at hun virkede lidt gammel.
Det viste sig så i går at hun har spondylose
Jeg aner intet om den sygdom, så nu skal jeg til at Google min r*v i laser.
Vil gerne den bedste behandling til hende og skåne hende mest muligt for smerter.
Hvis nogen kender til sygdommen og hvad man kan gøre, er I velkomne til at komme med input
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
feb 2012
Min pige har haltet lidt på det sidste når hun rejser sig og på gåturene er hun blevet meget langsommere end normalt, så hun mærker det desværre.
Ved du om det også er laser de fleste boxere bliver behandlet med?
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
Kender ikke nogen boxer der er i behandling for deres spondylose - men det kan der sikkert godt være.
Vi opdager det ved at vi tjekker hundene inden avl.
feb 2012
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 489
Hvis du engang får lyst til at høre om broholmeren, er du velkommen her. Vi fortæller gerne og hundene ligger gerne krop til klap og nus.
feb 2012
Foreslå en race :)