{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring at få hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej, min kæreste og jeg flytter højst sandsynligt ned til min far og hans kone, som har hus med have. Derved kan vi få et af vores højeste ønsker opfyldt, nemlig at få vores egen hund.

Men jeg har lige nogle bekymringer/spørgsmål:

De har i forvejen to bichon havanais tæver (vi vil også have en tæve), den ene er lidt forsigtig og gider ikke rigtig andre hunde, den anden er der fuld fart fremad og hun elsker alle hunde, dog er hun lidt betænksom overfor store hunde hun ikke kender. Ville vi kunne sætte en collie hvalp sammen med dem, og ville det kunne gå? Og hvordan gør vi det nemmest muligt for dem?

Vi har desuden en sø i haven. De andre hunde har ikke haft problemer med søen, men jeg er så bange for at den lille hvalp ville kunne falde i søen. Skal vi indhegne søen eller bare være sammen med den i haven hver gang den er derude?

Den ene af hundene gør rimelig meget, men vi ønsker at prøve at få vores hund til at gø så lidt som muligt, er det overhovedet muligt at få den til det?

De andre hunde må være i sofaen da de er små og fælder minimalt, kan det lade sig gøre at vænne vores hund til ikke at færdes i sofaen eller ligge på et bestemt tæppe hver gang, så sofaen ikke er fyldt med hundehår?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring at få hvalp
  • #2   23. aug 2014 Jamen det er det vores overvejelser også går ud på lige nu, vi starter med en prøveperiode, hvor vi ser om det går godt hernede smiley Jeg er skrevet op til en masse boliger, hvor man må have hund, og jeg tror ikke det bliver et problem, vi kan bo hos min far så længe vi vil smiley

    Den ene hund er 2 år og den anden hund er 5 år. Søen er 90 cm dyb smiley


  • #4   24. aug 2014 Jeg kan ikke lade være med at tænke på om din kæreste og dig har været sammen længe nok/har det godt nok i forholdet til at få en hund sammen smiley det er jo som et lille barn. En god ide er at blive enige om hvad der skal ske med den hvis nu det skulle gå galt imellem jer - ville være forfærdeligt hvis hvalpen endte som endnu en "skilsmisse" hund som søger nyt hjem.

    Som udgangspunkt, som svar på dine spørgsmål, så er det meste muligt mht træning - alle skal bare være enige om måden hvorpå det gøres og om hvad målet er.
    Og mht søen så skal en hvalp være under stort set konstant opsyn, så ja, I skal være i haven med den smiley
    Og lige en kort tilføjelse - jeg ville godt nok ikke kunne holde ud at bo hos min far og hans kone, men det er da dejligt hvis I kan smiley


  • #6   24. aug 2014 Mange tak for jeres svar, min kæreste og jeg har været sammen i 3½ år og vi har før næsten boet sammen i en lang periode, så det tror jeg nok skal gå. Vi bor hjemme i forvejen, jeg bor hos min mor, han bor hos sine forældre, så på den måde er det ikke en stor omvæltning, vi har også boet hernede før for nogle år siden. Men ja, vi tager stadig en prøveperiode for at se hvordan det går smiley

  • #7   24. aug 2014 Jeg ved godt det ikke er svar på dine spørgsmål. MEN. Har du/i fået grønt lys af din far og hans kone til at i må få en hund når i bor der? Det er jo ikke sikkert de synes det er en god ide bare fordi de selv har to hunde.
    Bare lige så der er tænkt på ALT inden du/i drømmer videre smiley


  • #8   24. aug 2014 Ja vi har fået lov til at få en hund. Vi har snakket rigtig meget om det og tænkt på alt det vi kan komme i tanke om ned til mindste detalje smiley

  • #9   24. aug 2014 Jamen så er DET jo på plads. Super.

  • #10   24. aug 2014 Jeg vil ikke tage stilling til jeres sociale arrangementer, jeg kan ikke gennemskue om det er velovervejet at få en hund på den måde, jeg vil kun forholde mig til dine spørgsmål.

    I kan godt sætte en colliehvalp sammen med din fars hunde, men I må jo sørge for, at alle tre hunde får et fornuftigt forhold til hinanden, det er jeres ansvar at det komme til at forløbe godt. Hvalpen skal have gode oplevelser med de ældre hunde, og de ældre hunde skal have mulighed for at få fred for hvalpen. Ingen kan jo sige om I magter at opfylde alle hundes behov, men rent teoretisk kan det sagtens lade sig gøre.

    Ang søen så tror jeg ikke der er grund til bekymring, collier kan for det meste ikke lidt vand og går gerne udenom vandpytterne - men nogle kan, jeg har collier der gerne svømmer, men sådan er hovedparten ikke.
    Jeg synes dog ikke, at en lille hvalp skal gå alene i haven, den skal være under opsyn den første lange tid.

    Nogle collier har tendens til at gø, men der er store individuelle forskelle, jeg synes ikke mine gøer ret meget, men jeg har mødt dem der gøer af alt og i alle situationer.

    Ang hund i møblerne, så kan I sagtens vænne en colliehvalp til ikke at være i møblerne, vores hunde er hverken i møbler eller senge, det er et spørgsmål om opdragelse fra første færd.

    Hvis I overvejer collie, så kig efter hvalpe af mentalt stærke linjer, køb kun hvalp der er øjenlyst inden salg, og køb frem for alt en collie med DKK stamtavle - det er min eråd smiley


Kommentér på:
Spørgsmål omkring at få hvalp

Annonce