{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp gives væk
  • #1   9. aug 2014 Du har oprettet en tråd i et debatforum, gider du ikke diskutere så opret en annonce i markedet.

I øvrigt, så sæt dig nu lige lidt ind der der med hunde, ik.

Har du ikke råd til at købe en hund, så har du heller ikke råd til at holde hund. Indkøbsprisen er kun en dråbe i havet.

• #3   9. aug 2014 smiley

• #4   9. aug 2014 hvis jeg nu kunne spare de 10.000 så er der jo mere i længden.

har ikke kræsen vil bare gerne have en lille ven smiley

• #8   9. aug 2014 Lav et opslag, hvor du tilbyder hundeluftning oh -pasning mod betaling. Gem pengene og køb en hund på internatet. De er ikke så dyre. smiley

• #9   9. aug 2014 Har du overvejet at adoptere en hund fra et internat el.lign?

• #10   9. aug 2014 Vores sidste hvalp fik 3 x blærebetændelse på det første halve år, lidt senere rev hun en negl af som hun skulle have opereret ... tror hun det første år kostede os mindst 4000 i dyrlæge regninger bare det første år .... Hvordan vil du evt. få råd til det .... som minimum vil jeg anbefale at du ikke får hund før du har råd til en sygeforsikring på hunden, og stadig er der en selvbetaling hver gang, samt vaccinationer ...

• #11   9. aug 2014 Må erkende at jeg slet ikke synes 16 årige skal have deres egen hund.
    Og at du slet ikke vil betale for den giver mig egentlig bare mere grund til at synes det er en dårlig ide.

Pas nogle hunde fra området istedet.
    Hunde kræver meget.
    Du kan ikke bare bruge hele weekender på druk når du har en hund.

Hvad kan du tilbyde hunden?
    Det er ikke nok at du bare vil have en gratis. Tænk over hvad for en der vil passe ind i din hverdag.
    Det hjælper jo ikke du får en schæfer med masser af energi og så er du i skole fra 8-16 og så lige nogle timer ved nogle venner?!

• #12   9. aug 2014 Håber du har dine forældre inde over så de hjælper med ansvaret, så der ikke ender med at være endnu en hund der bare sidder hjemme og glor, som bliver en "problemhund" der tygger ting i stykker for så at du bare sender den videre i ny familie som en eller anden vandrepokal fordi det går op for dig at hunden forhindre dig i mange "ungdomsting".. og når ja.. Den har jo bare været gratis.. afsted med den

• #13   9. aug 2014 Spar nu bare op! Som sagt før, er prisen for hunden det billigste, det er alt det andet der koster.

profilbillede
  • #14   9. aug 2014 Rolig nu!
    Fordi man ikke har 10000 til en hund, kan man da godt være ansvarlig.

• #15   9. aug 2014 Søren - Det kan man sagtens. Det er mere den del hvor man slet ikke er villig til at give noget som helst og man er ligeglad med hvilken hund man får. smiley

• #17   9. aug 2014 Det er fint du gerne vil have hund og tør tage ansvaret, de er jo så forbistrede søde de hunde. Men du er ung og det skal du nyde. Spar sammen til en ferie eller et kørekort du har så mange ting du kan endnu, du behøver ikke "låse" dig fast med en hund smiley Det er trods alt en stor opgave.

• #24   10. aug 2014 Vi fik en rottweiler gratis.. -Han virkede sund nok de første to uger, men så fandt vi kræftknuden.. -Herefter opdagede vi allergi, eksem, øremider, og at han manglede noget i kroppen, så ALT helingsproces gik i slowmotion. -Han led også af pelstab, og havde altid lopper.
    I de 4 mdr. vi havde ham, kostede han os godt og vel 18.000 kr. -Og så lige de sidste 500 på en aflivning, da Paco pludselig om natten kastede blod op, og dyrlægen ikke mente at vi skulle blive ved.

-Så man bør vel overveje, om det er vigtigst at få en sund hund, eller en billig hund?

• #25   10. aug 2014 Vores nye hund . hun koster 5,500 smiley
    og man kan nok godt finde andre billig hunde som er lige så søde som alle andre er

men som snak tilhører denne her under marked og ikke forum

• #26   10. aug 2014 Selvfølgelig kan man finde en sød og billig hund.
    Men har er jo tale om at hun vil have en hund forærende!

• #27   10. aug 2014 Første måned med hund (ca)
    Foder 300-700,-
    Tilbehør 100-500,-
    Forsikring 500-2500,-
    Dyrlæge 500-1000,-

Så er der er der sikkert en masse andre ting jeg ikke lige kan huske.

• #28   10. aug 2014 jeg er sådan set ligeglad med om man søger og køber/ får en billig eller gratis hund, men er årsagen at man generelt ikke har penge til at købe hund, så kan man hurtigt komme til at stå i en træls situation for både sig selv og ikke mindst for hunden hvis den bliver syg og man ikke har råd til dyrlæge/behandling .... det er da ikke en situation man ønsker at stå i, for man er jo helt sikkert kommet til at holde af hunden, og ender det så med man må aflive den fordi det er det eneste man kan få råd til, så er det da virkelig trist...

Det gør bestemt ikke en til en dårlig hundeejer at man ikke svømmer i penge, slet ikke, men man er nødt til at indse at man ikke kun køber hund, men også får et ansvar...

• #29   11. aug 2014 Min moster har aldrig givet en rød reje for sine hunde. Og hun har haft lidt af hvert af forskellige slags. Enten gennem bekendte/venner eller fra familier som ikke kunne komme af med den sidste eller havde fået et uønsket kuld.

Så der er da rig mulighed for at få sig en firbenet ven derude hvis man kender de rigtige mennesker eller lige står med heldet i ryggen og nogen forærer en væk pga. omstændigheder. - Det var ikke langt tilbage at jeg så 2 søde Labrador hvalpe blev givet gratis væk, den ene havde dog en hjertefejl som den kunne leve med i 6 måneder eller 10 år og den anden fejlede intet. Så det er da bare at kigge rundt omkring.

En hurtig tur på Den Blå Avis og De Gule Sider gav også resultater. De fleste vil dog gerne have dyrlæge omkostninger dækket, men vi er stadig under 2-3.000,- uanset smiley

• #30   11. aug 2014 jeg er flyttet hjemme fra. har 14000 om måneden at arbejde med, efter alt er betalt. jeg ved at have hun er et stort ansvar og koster meget. men jeg vil gerne have en gratis ELLER KNAPT SÅ DYR hund. da har jeg flere penge til alle udgifterne. jeg er ikke interreseret i at gå i byen kun at jeg har fri de næste 3 måneder til at være sammen med min hund 24-7 og at da efter har arbejde fra 8-14 mandag til torsdag. så når der er styr på alt dette - er der så nogle der har et råd til hvor jeg kan find en billigere hvalp. desuden kender jeg flere mennesker der har fået en hvalp gratis. på baggrund af en person der ikke har avlet men ved det uheld har fået hvalpe. og alle de hvalpe har det lige så godt, hvis ikke bedere, som de dyre hvalpe.

• #34   11. aug 2014 Hvad er det de hvalpe, som er lavet ved et "uheld" skulle være bedre til? Jeg kan ikke lige se det, ud over at de tit er bedre til at blive syge og få adfærdsproblemer....

• #37   11. aug 2014 Jeg tror sgu aldrig jeg har mødt en 16 årig der havde 14000 efter alt er betalt... bom.

• #39   11. aug 2014 ja det er faktisk mere end vi (en familie på 3) har..

• #41   11. aug 2014 Isabelle: ja det tænker jeg også.. gal jeg kunne have meget sjov for det. Og vil da gerne vide hvad hun laver, nu jeg står i en omskoling anyway..

• #42   11. aug 2014 Tag dog 500 - 1000 og læg til side hver måned også være tålmodig. så om et par måneder har du råd til at købe en hund med sundheden iorden

• #43   11. aug 2014 Jeg tror faktisk at vi har omkring 14.000 kr når alt er betalt. Men det skyldes nu at jeg ikke betaler skat resten af i år, fordi jeg betalte alt for meget i skat de første 6 måneder. smiley

• #47   11. aug 2014 Mon ikke der er kommet et 0 for meget med i rådighedsbeløbet smiley Det lyder mere realistisk med 1400,-

• #50   11. aug 2014 Da jeg var 16 fik tæsk og kold te uden te smiley

PS tak til monty p

• #52   11. aug 2014 i glemmer den 10 meter høje sne i gik til arbejde igennem.. i bare tæer!

• #54   11. aug 2014 Sarah sådan havde vi det også - om sommeren. Når vinteren kom, var det værre.

• #55   11. aug 2014 Minion send pb, hvis du har rumtobak. Jeg vil prøve, om det hjælper på hovedpine. Seriøst. smiley

• #56   11. aug 2014 Med den økonomi kan jeg ikke se behovet for billig hvalp og slet ikke gratis. Du kan jo med det samme smide pengene på bordet for en hvalp i den billige ende, og stadig have rigeligt tilovers.

Det det bliver argumenteret for er, at du skal allerførst kigge efter en type hund efter dit behov og hvad du kan tilbyde, og ikke bare første og bedste gratis.
    Sekundært er det klogt at få sikret dig at vapsen ikke bærer på alt muligt som koster dyrlægeknapper - der er altså ingen grund til at bruge flere dyrlægekroner end hvad man er nødt til.
    Ved de gratis og billige hunde, der skal du ikke forvente at forældredyrene er tjekket for noget, og så kan du risikere at samtlige af racens/racernes skavanker er repræsenteret i din hvalp.
    Selvfølgelig kan du være heldig, men det er jo godt nok ærgerligt hvis du ikke er - ikke sandt smiley

• #59   11. aug 2014 Jeg tør så godt tilføje at jeg selv et par gange har handlet med hovedet under armen - og været heldig.
    Men i lyset af historier herindefra, så tør jeg ikke fortsætte stilen og satse på held igen. Både pga økonomi, men osse fordi det er hårdt for følelserne.

• #60   11. aug 2014 http://www.hundegalleri.dk/marked/hund/104085-blanding-af-racer-a

De hvalpe er da noget billige..
    Overvej da dem..

Hvis ups-hvalpe er sundere end planlagte hvalpe, så må mine godt nok blive sunde og raske.. For de er meget ups! smiley

• #62   11. aug 2014 En 16 årig der har 14000 efter alt er betalt ? Wow med 3 måneders fri og et job hvor du kun arbejder mandag-torsdag 8-14??

Hvad er det for et job, for medmindre det er på et gadehjørne, så vil jeg da gerne ansættes der, når man kan arbejde så lidt, have så meget fri og tjene så nemme penge (:

• #64   11. aug 2014 Søren - hold da op en voksen kommentar lige der smiley Jeg kan ikke se hvor mit udseende har noget med sagen at gøre.

• #65   11. aug 2014 14000 dkr/måned er givetvis slåfejl, men det er naturligvis helt i hg-stilen at fortolke videre derpå. smiley

• #67   11. aug 2014 Det handler ikke om hvor meget den koster det handle om at have alle tingerne i orden før man køber en hund ikke alt muligt andet smiley

• #69   11. aug 2014 Søren - nej lige der har jeg ikke humor, da det er en ting jeg er blevet mobbet med hele mit liv, så der har du nok mere ramt mit ømme punkt smiley men tak for forklaringen, vil jeg have i baghovedet en anden gang xD

I øvrigt så vil jeg godt vide hvad der får mange af jer til at tro det er en tastefejl, hvis man kun har 1400 kr om måneden når alt er betalt har jeg seriøst svært ved at se hvordan man skulle have råd til at leve og have kæledyr smiley

• #74   12. aug 2014 #70 Klart og utvetydigt formuleret.
    Her er lidt inspiration til dit næste indlæg smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=pR18JX7awfQ

• #75   12. aug 2014 Maiken - hvis noget virker fuldstændigt i skoven, foretrækker jeg at spørge ind til det eller undlade at kommentere. Jeg gider ikke, at komme med idéer og forslag til en præmis, jeg finder usandsynlig.
    Om det almindelig teenageadfærd ved jeg ikke. Måske - måske ikke. Jeg synes næsten, det er værre med de holdningsløse teenagetøser, der blot skriver det, de ved, at de store flertal vil høre. smiley

• #76   12. aug 2014 14000? Det er også mere end vi, på 5, med to arbejdende forældre har.. -Så mon ikke, om det er muligt at ligge bare 500-1000 til side hver måned, og spare sammen til en hund fra en ordentlig og erfaren avler?

• #77   13. aug 2014 Så gik hønsegården igang igen og en 16 årig pige bliver straks svinet til. Hvor er det hyggeligt herinde når alle de voksne mennesker kan vise sig fra sin "bedste" side smiley

• #79   13. aug 2014 Hun bliver da i hvert fald noget så grusomt overfuset af personer der eftersigende skulle være mere voksne og modne end hende - I hvert fald når det kommer til at have hund. Det er bare så ærgerligt når det viser sig anderledes i almindelig kommunikation med andre mennesker smiley

• #81   13. aug 2014 Vi kender ikke til hendes omstændigheder, vi ved heller ikke om der er kommet et nul for meget på. Derfor synes jeg det er noget så barnligt at begynde at belære en ung pige på 16 om ens egen økonomi og hvor meget man har til sig selv om måneden - Uden at tage in mente at man nok har helt andre udgifter.

Pengene kunne også sagtens være af sort (eller som nogen ynder at kalde det, jydsk) herkomst. Det kan vi jo ikke vide noget om. Derfor synes jeg bare man skal lade det være i stedet for at koge suppe på det som en flok hekse om en kedel.

Det ville klæde alle bedst. Det er bare min mening smiley

Kommentér på:
Hvalp gives væk

Annonce