1.396 visninger
|
Oprettet:
Border Collie {{forumTopicSubject}}
Hej
Min lille søster og jeg har længe plaget vores mor og hendes kæreste om hund og nu er de ved at overgive sig.
Der blev foreslået at vi skulle læse en masse om det at have hund og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med
1. Hvor meget koster det at gå til træning med en Border Collie?
2. Hvad ligger en typisk dyrlæge regning på?
3. Er det typsik for en Border Collie at ødelægge sofaer, gardiner osv.?
Jeg håber meget på noget hjælp
V.H
Birgitte
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
Regningen kommer jo an på hvad der er galt.
Min åd vævet på væggene.
aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Vi er en maget aktiv familie, som både løber, cykler og går lange ture. Vi tænkte først på en Labrador eller en Golden Retriever, men da vi også har båd og vi viste af Border Collier også går sig godt på både virkede det som en fantastisk hund til os.
nov 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 108
Er det dig og din lille søster som skal stå med regningerne?
En border collie kræver urolig meget og nu hvor du/i gerne vil forberede jer, så synes jeg du skal gå ind og læse hvor meget racen kræver
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
aug 2014
Okay, mange tak
Jeg ved at den også har brug for hjernegymnastik.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
2. Går an på hvad man skal afsted med... Jeg har haft dyrlægeregninger på alt fra 500 og til 30.000
3. Alle hunde kan finde på at smadre ting, når de er hvalpe og igen i lømmelalderen. Nogen værre end andre
Dine forældre skal ikke overgive sig - De skal selv have lyst til hunden. Ellers går det galt. Det et er levende dyr, som I har de næste 10-15 år.
aug 2014
Min mors kæreste har haft flere hunde og han vil gerne have hund igen, men han vil også gerne have min søster og mig så meget ind over som muligt. Det er ikke mig og min søster der skal stå for regningerne, nej.
Min mor ved ikke så meget om hunde, så den her opgave var en ting som kunne give min søster og mig lidt mere indblik på hvor stort et arbejde det er at have hund og samtidig vise min mor hvad hun går ind til.
aug 2014
Mange tak
Kan se at jeg nok har formuleret mig lidt forkert ved at skrive overgive sig, som sagt vil min mors kæreste gerne have hund igen, min mor har været lidt imod at få hund mens hun var alene med os, men nu er hun ved at kunne se at det nok kunne blive meget fint med en familie hund.
nov 2013
Jeg ville nok foreslå i skulle se på en anden race
aug 2014
nov 2013
Lige pt tænker jeg dværg pinsher, som er en aktiv lille hund.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.337
Hvis i primært skal have en hund der vil elske at være aktiv sammen med jer på lange gå/løbeture og som vil trives med at der ikke står bunkevis af træning på programmet, men som bestemt heller ikke siger nej tak hvis muligheden byder sig og som er ret nem at have med rundt, så vil jeg foreslå jer er at kigge lidt på de store terrierracer: Irsk Terrier, Soft Coated Wheathen Terrier, Airedale Terrier, Kerry Blue Terrier. Ikke ubetinget nemme hunde, men heller ikke helt dumme 'begynderhunde' hvis man passer til den slags hund.
aug 2014
Vi har passet flere af vores venners hunde som har været både Bomuldshunde, Airedale Terrier, Shih Tzu osv. men vi er stadig mere til typisk dansk familie hund som Labrador, Golden Retriever og sådan.
Men tak.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.420
jun 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 500
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.337
okt 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 320
Jeg tænker den kunne være god aktiv familiehund, samt en god størrelse at tage med nogen steder
Border Collie