{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

christian E
christian E
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Min bedste ven ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hunde ejere, min navn er Christian jeg bor alene i hus på Møn, øst fra stege by. Har gået arbejds løs i et godt stykke tid nu, elsker at gå lange turer ved vandet og i skoven men savner en at dele oplevelserne med, har masser af energi og kunne godt bruge en ven til at hjælpe mig med at bruge noget af den så jeg kunne gå træt i seng om aften, da jeg desværre ikke er millionær har jeg ikke råd til at købe en hund, håber jeg at der er nogle som står i den situation at de skal af med deres bedste ven, af div. årsager og at vi ville kunne hjælpe hinanden, i ville værre mere end velkommen til at kigge forbi, men kører også gerne selv.

Mvh Christian
Tlf: 22467659

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min bedste ven ?
  • #1   30. jul 2014 Annoncer høre til i markedet.
    Men hvis du ikke har de 2000kr en hund fra et internat koster. Hvad så hvis hunden bliver syg, har du så til dyrlægeregninger ?

• #3   30. jul 2014 hvad med at annoncere på www.hundesitter.dk efter en dele hund eller en hund der gerne vil passes i dagtimerne i dit område? eller evt flere hunde der gerne vil luftes til dagligt og passes i ferierne?

det er den eneste måde du kan have hund på uden at have penge.

jeg har labrador og bruger 500 kr om måneder på foder til en hund, 1600 kr om året på forsikringer,

og så er der alt det valgfrie som træning, godbidder mv

for ikka at tale om at en frosikring kræver at du selv lægger ud for evt dyrlægeregninger - og her er vaccinationer mv ikke inkluderet - 600 kr for vaccination

får hunde diarre er det også 600 kr + evt medicin, og slår den sig og skal i røntgen er det næsten helt sikkert omrking 2000 kr hvis du medregner smertestillende - og en normal selvrisiko ligger mellem 900 kr og 2000 kr afhøngig af havd du vælger

jeg har selv luftet manges hunde før jeg selv kunne forpligte mig og før jeg havde råd.... det er selvfølgelig ikke det samme - men man får et forhold til dem - og er det en ejer der har dårligt tid - kan det være i kan finde en løsning med at du deler hunden eller passer den ofte smiley

• christian E
    christian E Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   30. jul 2014 jeg har lidt penge sparet op som var til hund men hvis jeg kunne undgå at betale en høj købs pris ville jeg have penge til div hunde regninger. birgitte jeg er igang med at spare op da jeg selv har tænkt tanken og bort set for det syntes jeg ikke jeg har brug for at bevise noget over for nogle, har alt tid haft hund i familien men bor alene nu. min hund ville altid komme i først række.

• #5   30. jul 2014 For 1800 kan du få en internathund smiley

• #6   30. jul 2014 Fint du har sparet op, der kan altid komme uforudsete udgifter. Hvis du leder godt efter, tror jeg sagtens du kan finde en hund til billige penge.
    Nu ved jeg ikke hvad du har arbejdet med, men hvordan ser din dag ud hvis du kommer i arbejde? Er der så stadig tid til hunden?

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.461
    #8   1. aug 2014 Som de andre siger, så er indkøbsprisen jo latterlig lille i forhold til efterfølgende udgifter. Mit det seneste hundeindkøb har, udover indkøbsprisen (ikke billig - hun er i DKK og fra gennemtestede forældre), kostet omkring 15.000 kr. i dyrlægeregninger. En brækket pote og en masse cyster i underlivet. Så bare her der første år, har jeg smidt min. 25.000 kr. på hunden - dertil kommer så vacciner, hundepas, mad, godbidder, ben, div. udstyr.
    Man behøver ikke være millionær bare for at købe en hund, men er man allerede ude i at indkøbsprisen er et problem, så skal man simpelthen ikke kaste sig ud i at købe en hund.
    En anden ting, jeg studser lidt over. Du skriver du er arbejdsløs og derfor mangler en at bruge tiden sammen med. Hvad så når du forhåbentlig får et job? Har du så tid? Alt efter hvilken str. hund du søger, så har du jo hunden de næste 10-15 år.

Det er ikke for at snakke dig fra at anskaffe dig hund, men der bliver hvert år aflivet og videresolgt hunde, der er købt af mennesker, der ikke har gennemtænkt købet før anskaffelse.

Kommentér på:
Min bedste ven ?

Annonce