Min bedste ven ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle hunde ejere, min navn er Christian jeg bor alene i hus på Møn, øst fra stege by. Har gået arbejds løs i et godt stykke tid nu, elsker at gå lange turer ved vandet og i skoven men savner en at dele oplevelserne med, har masser af energi og kunne godt bruge en ven til at hjælpe mig med at bruge noget af den så jeg kunne gå træt i seng om aften, da jeg desværre ikke er millionær har jeg ikke råd til at købe en hund, håber jeg at der er nogle som står i den situation at de skal af med deres bedste ven, af div. årsager og at vi ville kunne hjælpe hinanden, i ville værre mere end velkommen til at kigge forbi, men kører også gerne selv.
Mvh Christian
Tlf: 22467659
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
Men hvis du ikke har de 2000kr en hund fra et internat koster. Hvad så hvis hunden bliver syg, har du så til dyrlægeregninger ?
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.627
det er den eneste måde du kan have hund på uden at have penge.
jeg har labrador og bruger 500 kr om måneder på foder til en hund, 1600 kr om året på forsikringer,
og så er der alt det valgfrie som træning, godbidder mv
for ikka at tale om at en frosikring kræver at du selv lægger ud for evt dyrlægeregninger - og her er vaccinationer mv ikke inkluderet - 600 kr for vaccination
får hunde diarre er det også 600 kr + evt medicin, og slår den sig og skal i røntgen er det næsten helt sikkert omrking 2000 kr hvis du medregner smertestillende - og en normal selvrisiko ligger mellem 900 kr og 2000 kr afhøngig af havd du vælger
jeg har selv luftet manges hunde før jeg selv kunne forpligte mig og før jeg havde råd.... det er selvfølgelig ikke det samme - men man får et forhold til dem - og er det en ejer der har dårligt tid - kan det være i kan finde en løsning med at du deler hunden eller passer den ofte
jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
Nu ved jeg ikke hvad du har arbejdet med, men hvordan ser din dag ud hvis du kommer i arbejde? Er der så stadig tid til hunden?
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.461
Man behøver ikke være millionær bare for at købe en hund, men er man allerede ude i at indkøbsprisen er et problem, så skal man simpelthen ikke kaste sig ud i at købe en hund.
En anden ting, jeg studser lidt over. Du skriver du er arbejdsløs og derfor mangler en at bruge tiden sammen med. Hvad så når du forhåbentlig får et job? Har du så tid? Alt efter hvilken str. hund du søger, så har du jo hunden de næste 10-15 år.
Det er ikke for at snakke dig fra at anskaffe dig hund, men der bliver hvert år aflivet og videresolgt hunde, der er købt af mennesker, der ikke har gennemtænkt købet før anskaffelse.
Min bedste ven ?