2.264 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Udspilet bug Udspilet bug

Ja, så søger man igen igen lidt erfaringer og jo nok mest af alt ro i sjælen...

Min Hund fik et hot spot for ca. to uger siden, det har hun været i behandling for siden sidste lørdags med penicilin og binyrebarkhormon.

De sidste måske fire dage har hendes bughule været rimeligt udspilet. Jeg tænkte, det måske var pga binyrebarkhormonet, som jo fik hende til at drikke en hel del, derfor tænkte jeg, det ville blive mindre her henover weekenden, da hun sluttede sin kur i fredags. Det er dog ikke helt tilfældet, det er måske blevet en smule mindre udtalt, men bugen er stadig udspilet, som om hun var drægtig (det er hun ikke!)

Hun fungerer HELT normalt ellers! Spiser, drikker også næsten normalt igen (det er jo trods alt varmt), leger, er opmærksom, rolig når jeg er rolig, lydig osv. Det eneste er, at hun her idag har halset en hel del, men jeg syntes også, lejligheden har været varmere idag, end ellers, så ved ikke, om det er derfor...
Hun har dog nok ondt i maven, for hun stønner let, når man mærker på den. Jeg stikker self lige hovedet ind ved dyrlægen imorgen tidlig, ingen tvivl der!

Men ja, mon der er nogen, som kan berolige en nervøs hundemor en sen aften smiley (eller det modsatte, hvis behovet er der self!)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udspilet bug
  • #1   27. jul 2014 Jeg ville nok lige ringe til dyrlægen for en sikkerheds skyld, ikke for at male fanden på væggen, men når folk siger pludselig udspilet bug, så kan jeg ikke lade være med at tænke på mavevending.

• #2   27. jul 2014 Sigurt bliver også altid helt tønneformet, når han er på prednisolon. Mener det plejer at gå væk i løbet af en uges tid efter endt behandling.

• #3   27. jul 2014 Er det mavedrejning, så har hunden vilde smerter og den dør i løbet af et par timer, hvis der ikke gøres noget.
    Så jeg tror altså ikke det er det.

• #4   27. jul 2014 M.I.: Det er en lille 7kg's hund, så lige netop mavedrejning tror jeg nu ikke, det er. Også fordi hun er simpelthen frisk som en havørn, lige pt leger vi "apport" her i stuen smiley

Anne Julie F: Ok, ja se det vidste jeg slet ikke kunne ske. Det giver jo lidt ro smiley Men vil nu nok snakke med dyrlægen imorgen alligevel.

• #5   27. jul 2014 Ah, okay, var ikke inde og kigge på din profil og synes det lignede en forholdsvis stor hund på dit profilbillede. smiley

Så ville jeg nok også tage det mere roligt.

• #6   27. jul 2014 Hehe, det er bare et billede taget RIGTIG tæt på så hendes snude så ENORM ud smiley Bare fordi smiley

• #7   27. jul 2014 Jeg ville også sige mavedrejning, men ikke hvis det har stået på over flere dage.

• #9   27. jul 2014 Nu som: Nej men det har i hvert fald stået på i fire dage, men nok lidt længere, så det tror jeg nu heller ikke smiley

Loppen: Tak, jeg vidste slet ikke det kunne være det, men nu har jeg surfet lidt rundt og læst (den smule) der var om det, så kan godt se, det nok er en ophobning af binyrebarkhomenet, som skabet udspilningen.

Vil dog sige, at uanset hvad taler med dylle imorgen smiley

• #11   28. jul 2014 En lille update: Dylle mente også det var pga prednisolon behandlingen og at der kan gå "et godt stykke tid" inden hævelsen er forsvundet..
    Men at jeg jo self skal holde øje med at det 1) trods alt bliver mindre 2) at hunden ikke ændrer adfærd ellers smiley

• #12   28. jul 2014 Jeg prøvede det sidste år med min ene hund. Der var det milten der var vokset et kg og så havde han 1,5 l væske i mavesækken.

Han fik fjernet milten.
    Han hæver dog stadig op når han har været i havvand eller sømand, men aftager hurtigt igen.

• #13   28. jul 2014 Hullubullu: Var det efter en prednisolon behandling, det skete? Hvordan, udover den udspilede bug, opdagede I det? (nedstemthed el.lign.?)

• #14   21. aug 2014 Nej ingen medicinsk behandling inden da.
    Det blev opdaget ved at handle begyndte at stå og ryste. Derfor de troede det var mavedrejning.

Nu efter han har fået fjernet milten, bliver bugen udspilet hver gang han har været i havet eller søen og det kan godt løbe ud af ham med lort. Når det stopper, er han heller ikke udspilet mere.

• #15   21. aug 2014 Nå for den! Sikke da noget..

Coco's mave blev god igen, det tog mere end en uge, så det vil jeg da lige tænke over næste gang, for er ret sikker på, hun ikke var ugeneret af det.. Men det forsvandt til sidst, så det var godt smiley

• #16   21. aug 2014 Jeg ville nok også lige holde øje med temperaturen - altså hendes.

• #17   21. aug 2014 Hvis, Ginne? Min Coco's?

Kommentér på:
Udspilet bug

Annonce