768 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Diskrimination af min hund? Diskrimination af min hund?

Jeg har lige haft den mærkeligste oplevelse smiley

Kørte med bus 4A med min 5 kg hund i sin taske. Da vi skulle af går vi ud foran (som man gør i 4A bussen) men så råber chaufføren "du der! Gå ud bagi"
Den gamle dame foran mig som også skal af siger "Hvem mig?"
"Nej hende den anden" han sagde lidt mere jeg forstod det ikke.

Eftersom han var af mellemøstlig udseende kan jeg ikke lade være med at tænke om det var af religiøs årsag mig og hunden ikke måtte gå ud ved chaufføren foran når alle andre måtte?

Jeg burde nok have brokket mig over hans tone og spurgt hvorfor, men der er langt til den bagerste udgang, så jeg fik lidt travlt.

Jeg har oplevet lign på Nørrebro, men det var af privat personer, og de var hunderæde så jeg holdt selvfølgelig afstand. Chaufføren kan selvfølgelig også have haft galoperende hunde allergi smiley Men jeg synes stadig det er meget mærkeligt...

Nogen der har oplevet lignende?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diskrimination af min hund?
  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #1   18. jul 2014 I bus 4a er der udgang bagerst og forrest - og indgang i midten. Det er vist et forsøg de kører. Jeg har fået samme besked som dig, helt uden hund. smiley

• #2   18. jul 2014 Jeps, det var en gammel dame som sagde "Du skal ikke kommer herned med den køter", da vi gik ind i bussen og jeg ville gå helt ned bagi sådan folk ikke skulle gå forbi hunden hvis de ikke var trygge ved det (man gik ind foran ved chafføren og gik ud ved døren i midten).

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#3   18. jul 2014 (link fjernet)

• #4   18. jul 2014 Jeg ved godt at indgang er i midten og udgang er foran eller bagi, men jeg og hunden var jo netop på vej ud af bussen i den forreste ende, ligesom reglerne er for den buslinje.

Sikken en sur dame M.I. Hvorfor bruger folk ikke en pænere tone? smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#5   18. jul 2014 Oh den overså jeg sorry. Men en anden (tåbelig) regel omkring hund i busser er, at man skal være i den bagerste del af bussen, så mon ikke det var det det handlede om?

• #7   18. jul 2014 Ja det kan selvfølelig tænkes smiley Men vi sad jo også bagerst i bussen og gik ud forrest.

• #8   18. jul 2014 Nej, jeg fatter heller ikke hvorfor folk skal være så grimme i munden.

• #9   18. jul 2014 Jeg kører tit med hunden i offentlige transportmidler og jeg har heldigvis aldrig mødt noget brok.

Men jeg kan lige love dig for at de kunne tage en taxa eller gå selv hvis ikke de kunne omgås de regler der nu er for alle i et ret offentligt rum!

• #11   18. jul 2014 I A busserne skal man ifølge movias hjemmeside sidde så langt bagud i bussen som muligt når man har hund med, så det kan måske være derfor han har ville sende dig ud bagerst i bussen smiley ?
    Jeg har aldrig haft problemer med at have min tykke lille vaps med i bussen (i taske) - hverken når han har skabt sig i tasken eller når han har siddet med hovedet oppe af tasken smiley

Kommentér på:
Diskrimination af min hund?

Annonce