Min hund er begyndt at tisse indendørs mens vi er her {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har nogen bud på, hvorfor min hund er begyndt at tisse indenfor?
Det er sket 3 gange, da vi var på besøg hos min far, selvom hun frit kunne rende ud som det passer hende. Ligeledes gjorde hun det 2 gange hjemme ved min svigermor, selvom hun havde været ude hele dagen, tisset i deres have, men da vi så pludselig går indenfor, sætter hun sig ned og tisser igen.
Her til aften, gik jeg med hende for 1,5 time siden, hvor hun tissede 3 gange, og nu satte hun sig ned i badeværelset og tissede, selvom jeg stod lige ved siden af hende.
De gange vi har opdaget det, har hun naturligvis fået skældud og 'smidt' udenfor.. Hun er en glad hund normalt, leger og er aktiv.. Ligeledes spiser hund og drikker uden problemer.. Hun synes ikke at være en der er i smerte eller på nogen anden måde utryg ved at være hos os. Vi fik hende for halvanden måned siden, og indtil da, har hun angiveligt været et gadekryds fra Bosnien, selvom hendes tillid til mennesker, ikke virker til at hun altid har boet på gaden.
Vi har ferie nu, men hun er normalt alene i 8 timer, uden der er nogen problemer.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Jeg ville starte med at få hende undersøgt for blærebetændelse og andre urinvejsinfektioner, og er alt ok så start helt forfra med renlighedstræningen.
Og lad vær med at skælde hende ud... En hund kan ikke forstå at du skælder ud for at tisse inde - Den vil tro at du skælder ud over selve handlingen at tisse, og du kan på sigt få en hund som gemmer sig hver gang den skal tisse.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.954
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Det er fuldstændig "forbudt" at skælde ud mv. Husk at hun sagtens kan have en masse ar på sjælen, som det nu er jeres pligt at rette op på. Og at hun tisser kan sagtens være tegn på enten sygdom, utryghed eller blot at hun bare ikke har forstået endnu, at det skal foregå udendørs.
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Hun har i en del måneder været vant til at være inde om natten og hun har som sagt aldrig gjort det før nu.. Tager hende til dyrlæge, så må vi se..
sep 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Køb nogle Potty pads hos fx maxi zoo, læg en pad hvor den ynder at tisse fx toilettet. Hvis den tisser på den af sig fint ellers må den hjælpes lidt...
Den næste gang den tisser inde så tør op først med en pad, lad den suge. Læg så denne pad på fx toilettet. Ros hunden mens den lugter til pad'en der nu lugter sf tis, prøv m nogle guffer. Fortæl den hvor dygtig den er. Det kan tage tid men jeg har brugt tricket med held på 4 hunde nu.
PS jeg er ikke dyrlæge så check med din dyrlæge om der er noget fysisk i vejen.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Så hvis hunden opholder sig mest i haven og sjældent inde, vil det være naturligt for den at tisse, når den kommer ind.
Et klokkeklart eksempel er, at man vil undgå, at hunden tisser i stuen, og derfor har den i en gang eller bryggers og kun lukker den ind i stuen, når man selv er der. Den tisser ikke i gangen, men venter til den kommer ind, hvor den normalt ikke opholder sig.
PS: Hvis din hund tisser så meget, og det måske også er større søer, ville jeg ud over blærebetændelse også få den undersøgt for sukkersyge.
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Vi har kun skældt ud i øjeblikket som hun har gjort det.. Der har ikke været noget endnu med hende, men har tid i morgen ved dyrlægen.. Vi synes også at hun døjer med tør hoste, som også lige skal tjekkes..
Nej, det er ganske lidt hun tisser, det virker ofte som om hun afmærker territorie, men det gør hunhunde vel ikke? (Hun har haft 3 hvalpe før hun kom herhjem, hvis det sku gøre svaret til et andet)
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Og det hjalp da også på tisseriet, da hunden kom indenfor at bo.
Min hund er begyndt at tisse indendørs mens vi er her