{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Det med Hund og børn.. {{forumTopicSubject}}

Det er længe siden jeg har været her sidst, men nu har jeg brug for lidt input fra andre hundeejere smiley

Jeg har Jasmina på 2.5 år.. (schæfer)

Problemet er at jeg aldrig har lært hende at omgåes børn, af den simple grund at jeg ikke kendte nogen børn og at det ikke var en prioritet.. jeg er udemærket klar over at det skulle jeg have husket, men jeg er ikke perfekt smiley
Min kærestes søster har 2 børn, 11 og 15 år, dem er der ingen problemer med..
hans bror har 6 børn, fra 2-14 år.. og det er de 3 mindste hun er usikker omkring.. hun knurrer ikke, eller er agressiv, men hun gør meget usikkert helt op i hovedet på dem..

Det vil jeg naturligvis ikke have, og hun har også kun fået lov at møde dem den ene gang, fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal tackle det. Jeg tror ikke hun har haft dårlige oplevelser med børn. hun ved simpelthen bare ikke hvad det er for noget, også bliver hun usikker.. Samtidig er ungerne også bange for hende, og det er jo klart når hun gør dem op i ansigtet og er så stor..

Er det bedste at udstyre børnene med godbidder, også få dem til at sætte sig, også må hun komme til dem?

Bliver så frygtelig ked af det, for det er jo mig der har fejlet.. og jeg vil jo også gerne selv have børn en dag…

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det med Hund og børn..
  • #1   11. jul 2014 Der er nogle hunde der ikke kan med små børn, jeg tror det er fordi at de bruger hurtigt bevægelser, og så er de i hundes højde,jeg tror når du selv får børn bliver der ikke noget,den skal bare været med hele tiden. smiley

• #2   11. jul 2014 Men ville du så bare lukke hende væk hver gang de kom?
    Vi har overtaget kærestens fars gård, som er et fristed for hele familien .. dvs. at børnene tit kommer ud og leger derude :)..

• #4   11. jul 2014 Okay. De behøver ikke være venner for min skyld, begge parter skal bare kunne slappe af.

God ide med børnegitteret, så kan hun være med, uden at de skal være sammen..
    det har jeg slet ikke tænkt på, men det er jo en kanon løsning - så slipper forældrene for at være bekymrede for deres børn, og jeg slipper for at lukke hende ud smiley

• #6   11. jul 2014 Jeg kan kun være enig.. Det er vanskeligt og belastende at forklare forældre at deres børn overskrider hundens grænser.. "Man skal jo bare slappe af, for det skal nok gå" ....

Indtil videre har jeg ikke turde invitere folk, fordi jeg har synes det var trist hun skulle sidde ude i laden mens der var gæster .. Hun er en lejlighedshund og er bestemt ikke van til at være adskilt, så det er optimalt at hun kan være lidt med, uden at jeg skal sidde på nåle ..

• #7   11. jul 2014 Lulu havde heller ikke boet eller omgået små børn. Men hun trådte ind af døren og opførte sig som hun ikke havde lavet andet?? så nogle gange skal man bare tage det stille og roligt smiley

• #8   11. jul 2014 Dog skal de lade hende være og vide hun skal komme til dem.

• Tine R
    Tine R Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 3 Emner: 3 Svar: 8
    #9   24. maj 2016 Jeg synes også det er vigtigt, at man lærer børn at omgåes med hunde så de ved hvad de må og ikke må. Det er nok rigtig godt for alle at du starter med at være i nærheden indtil din hund er blevet vant til børnene. Jeg så den her Quiz, den kan du måske vise http://www.myvet.dk/sadan-laerer-du-dine-born-at-omgas-med-hunde/

Kommentér på:
Det med Hund og børn..

Annonce