{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Hund med diarre {{forumTopicSubject}}

Gode råd søges, hvad kan jeg prøve nu? Zita har haft bøvl med maven siden i mandags, jeg ved godt hvorfor, hun fik ganske mange kyllingepølser fordi vi trænede noget hun syntes var mega svært, men jeg kan simpelthen ikke få ro på den mave, hun har fået RC gastro siden mandag, kogt kylling som godbidder og canicur, det plejer at hjælpe ret hurtigt, men det ser ikke ud til at have nogen effekt, hun er frisk og glad, har bare kraftig diarre og når ikke ud det halve af tiden, jeg er så træt af at gøre rent, hjælp!! Zita er blevet løveklippet så hun ikke skal i bad konstant, det er da en fordel ved racen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund med diarre
  • #2   26. mar 2023 ja udover den kogte ris, der jo koges med dobbelt så meget vand som normalt og i dobbelt så lang tid så ved jeg det ikke, MEN jeg ville måske nok putte nogle grøntsager i og stoppe med kylling en tid ... evt give lidt oksekød som jo har ry for at give hård mave ..men jeg ville nok droppe kød nogle dage ..

• #4   26. mar 2023 Her hjælper kogt græskar/butternut squash og kylling/kalkun, ca halvt af hver.

• #6   26. mar 2023 Jep, svinekød giver normalt hård mave;) men jeg har ikke turde at give hende det, græskar, hvor får man det nu? Har de det i supermarkeder? Eller?

• #7   26. mar 2023 Isabella: Aner det ikke, men man kan som regel ikke købe græskar forår/sommer - butternut squash kan som regel købes hele året.

Jeg har selv en med dårlig mave og købte butternut squash i Lidl i går.

• #8   26. mar 2023 Søde kartoffel er rigtig fint til dårlig mave. Det brugte jeg i mange måneder efter Giardia.

• #9   26. mar 2023 Sam har lige været igennem det i sidste uge, jeg plejer altid at give kogt kylling og ris, men det er dyrt at fodre ham på i længden, så jeg hældte kogt vand over hans tørfoder i en bøtte, så fik han kun det 3 gange om dagen, det hjalp simpelthen smiley

• #10   26. mar 2023 Er hun tjekket for parvo som er meget i omløb fortiden evt giardia, hvis hun siden mandag har diarre og der ikke er set lidt bedring.

Ellers ville jeg prokolin istedet og så kun ris og kylling og intet andet

• #11   26. mar 2023 Hun er ikke syg;) hun har bare diarre, spiser, leger og styrter rundt som hun plejer, hvis det var en smitsom sygdom ville nogle af de andre nok også vise symptomer smiley
    Jeg tror jeg ringer til dyrlægen i morgen;) det er ved at være træls, mest for mig, Zita er ikke påvirket overhovedet;) men jeg tror også jeg vil prøve at få fat i græskar eller squash, det er da et forsøg vær, det må kunne opbevares i fryseren til en anden gang.
    Ris virker ikke, havregrød samler det lidt, men ikke meget;) RC og canicur tabletter plejer at virke, men ikke denne gang, øv

• #12   26. mar 2023 Har Zita haft bøvl med maven før?

• #13   26. mar 2023 Lidt, men kun 1-2 dage, RC og canicur så plejer det at være ovre smiley

• #14   26. mar 2023 Ok, det var fordi jeg tænkte, om RC og canicur var det rigtige til hende - på nogle hunde er der bare andre ting, der virker bedre. Men når det har virket før, er det jo ikke dét smiley

God bedring med hende smiley

• #16   26. mar 2023 Jeg har gjort gode erfaringer med havregrød kogt på vand og hvide fisk

• #17   26. mar 2023 Jeg plejer at starte med at faste hunden et døgn med mindre selvfølgelig at problemet er knyttet til tom mave. Det lyder barsk, men det giver maven ro. Derefter starter jeg op med diætfoder, og jeg synes havregrød fungerer bedre end ris og så ellers kylling eller torskerogn eller lign. og dertil noget probiotika.

Jeg har nu lige været en grim omgang i gennem med Sunshine, som startede med voldsomme rygsmerter på et niveau, så ikke selv kunne lægge sig ned, og en ellers madglad hund ikke ville spise. Til gengæld fik hun i samråd med dyrlægen dobbelt op på loxicom desværre på en tom mave. Efter et par dage med stadig problemer med ryggen fik hun også ordineret gabapentin. Der kom hun i gang med at spise, men så kom diarreen også, og jeg havde rigtig svært ved at få styr på det igen, og jeg turde ikke de i de dage give hende det smertestillende, hun stadig skulle have. Så det var faktisk noget af et problem.
    Det der så ud til at hjælpe her, var at jeg skiftede zoolac ud med prokolin. Måske skiftede jeg bare på det rigtige tidspunkt, men det er da et forsøg værd.

Den sidste uge er gået med lige så stille og roligt at introducere først gabapentin igen, og det er gået fint, så i dag forsøger jeg mig også med loxicom.

• #18   26. mar 2023 Jeg synes også at havregrød er bedre end ris

• #19   26. mar 2023 Dyrlægen anbefaler at få tjekket hunden ved diarré ud over nogle dage. Dette fordi giardia, kryptosporidier mv. kan vise sig på mange måder - også uden hunden virker syg med andet end maven - og skal behandles hurtigt for ikke at give varige skader i systemet.
    Der er super nemt at samle afføring og aflevere til dyrlægen for undersøgelse.

• #20   31. mar 2023 Zita er helt frisk igen, jeg nåede ikke at kontakte dyrlæge, men maven er fin og jeg har noteret kyllingepølse på “no go” listen smiley
    Tak for alle de gode råd.

Kommentér på:
Hund med diarre

Annonce