1.040 visninger
|
Oprettet:
Jer der har flere hunde - alene hjemme {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en hvalp på 15 uger som har det helt fint med at være alene hjemme. Men helt alene hjemme er han jo reelt ikke, for vi har en anden hund. Ligenu piver han lidt når vi prøver at alenehjemme-træne ham helt uden støttepædagogen, men det er absolut ikke noget slemt.
Mit spørgsmål går egentlig til jer med flere hunde - hvor meget gør I ud af at træne den til, at være alene uden den anden hund?
VH Line
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Men jeg var godt nok lidt nervøs for hvordan hun ville tage det at være helt alene hjemme efter han blev aflivet i november sidste år..
Der var så ingen grund til bekymring for hun klarer det helt fint..
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
Når han er alene hjemme uden hende (jeg bliver på overetagen uden han ved det, mens min kæreste tager væk hjemmefra med tæven), kan jeg høre at han ligger og tygger i kødben og piver/brokker sig meget diskret.
Han er i hvert fald ikke afhængig af hende, for han kan sagtens fungere uden hende. Vi har fx. gjort meget ud af at han skal lære at gå tur uden hende og at han skal lære at køre bil uden hende, hvilket begge dele går fint
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.917
Når jeg går siger jeg altid Mor kommer om lidt (måske onsvagt ) Den lille af mine gør, til den ikke kan se mig mere ,så holder hun op Det er fordi hun vil med
maj 2004
Og selvom jeg pt. kun har 5 timers arbejdsdage, kan han stadig have et uheld i ny og næ. Men der er ikke så meget at gøre ved det, når man har et arbejde der skal passes.
Hugin har heller ingen problemer med at være alene hvis det er ham der bliver fjernet fra den store - det jeg overvejer om vi skal øve mere er, at fjerne den store fra ham? Har du gjort det med dine?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.061
Derudover er det rart at kunne tage en med hjemmefra f.eks. til træning, til dyrlægen osv, uden at skulle være bange for at den anden æder hele hytten eller bare er forfærdeligt ulykkelig mens vi er væk.
Må så sige at det har været nemmere for Gaia end for Reiki -sjovt nok, for Reiki har været alenehund før, mens Gaia altid har boet med andre.
Men han har altså vænnet sig til at hun er her. Han kan dog fint være helt alene, så længe vi bare følger de faste rutiner.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.955
I det daglige har jeg intet reelt behov for, at de kan være enkeltvis alene og bur bruges kun, når vi kører bil, men man ved aldrig, hvad der sker fremadrettet.
Buret kan blive nødvendigt, hvis hunden bliver skadet og jeg har en gang, for mange år siden, stået i den situation, at jeg mistede to af mine hunde indenfor en måned, og stod tilbage med en, der aldrig havde været alene.
Hun var ulykkelig, når vi forlod hende og løsningen blev, at vi fandt en person, der passede hende, når vi var på arbejde indtil der flyttede en ny hvalp ind.
Problemet var løst da hun igen fik selskab.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.675
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
For han brækkede benet lige som jeg skulle med jobbet til bornholm
Og for at holde ham i ro måtte han være hos mine svigerforældre så han ikke var sammen med de andre
Det har forøvrigt aldrig været et problem
maj 2004
Min kæreste blev hjemme ovenpå, og han kunne høre at han sang en lille klagesang (han "ulvehyler" meget behersket. Lyder mest af alt som brok og ikke angst), men samtidig lå han bare og tyggede i sit legetøj. Så nu overvejer jeg helt, om jeg bør splitte deres eftermiddagstur op så jeg først går med den lille alene, og dernæst den store.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.193
Dog har jeg ofte en enkelt med mig i bilen, som så også er blevet trænet i at være alene i bilen, eller alene på tur, til træning osv, det har aldrig været noget problem.
Jeg tvivler stærkt på, at nogen af dem vil have et problem med at være alene hvis det dilemma nogensinde skulle komme på tale.
maj 2004
Til gengæld, så fik vi vores ældste hund da hun var 2 år gammel - hun havde hele sit liv gået sammen med sine forældre, og blev først enehund da vi fik hende, og der har ALDRIG været nogen problemer.
Så det kan også være det kommer naturligt med vores hvalp, i takt med at han bliver ældre? Tror nu alligevel jeg vil prøve at gå lidt med den store alene
jun 2013
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.376
Og træningen var godt givet ud, da jeg måtte sende Cody over til mine forældre i 5 uger, da vores elevator gik i stykker
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.156
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.061
-så det synes jeg da er en god ide, det behøver jo ikke være dagligt, men mon ikke hundene vil nyde at have lidt alenetid med dig engang imellem
jun 2013
jeg synes det er vigtigt med den kvalitetstid det er, at have hundene med en af gangen, det giver også et tættere forhold til den enkelte, når der nu er mere en en.
jun 2013
Det er vigtigt, så de ikke ender med ikke at kunne fungere udenfor flokken
maj 2004
Vores ældste tæve havde aldrig været vandt til at tage stilling til noget som helst, da hun altid bare havde afventet hendes mors og fars reaktion (som hun boede sammen med, indtil vi fik hende som 2½ års). Hun havde svært ved at skulle stå på egne ben, men har i dag en helt anden selvtillid
Jer der har flere hunde - alene hjemme