{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Jer der har flere hunde - alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en hvalp på 15 uger som har det helt fint med at være alene hjemme. Men helt alene hjemme er han jo reelt ikke, for vi har en anden hund. Ligenu piver han lidt når vi prøver at alenehjemme-træne ham helt uden støttepædagogen, men det er absolut ikke noget slemt.

Mit spørgsmål går egentlig til jer med flere hunde - hvor meget gør I ud af at træne den til, at være alene uden den anden hund?

VH Line

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der har flere hunde - alene hjemme
  • #1   9. jul 2014 Jeg gjorde intet ud af at lære Afrodithe at være alene hjemme uden Kato..

Men jeg var godt nok lidt nervøs for hvordan hun ville tage det at være helt alene hjemme efter han blev aflivet i november sidste år..

Der var så ingen grund til bekymring for hun klarer det helt fint.. smiley

• #3   9. jul 2014 Carina - jeg har nemlig også på fornemmelsen at det ikke bliver noget stort problem.

Når han er alene hjemme uden hende (jeg bliver på overetagen uden han ved det, mens min kæreste tager væk hjemmefra med tæven), kan jeg høre at han ligger og tygger i kødben og piver/brokker sig meget diskret.

Han er i hvert fald ikke afhængig af hende, for han kan sagtens fungere uden hende. Vi har fx. gjort meget ud af at han skal lære at gå tur uden hende og at han skal lære at køre bil uden hende, hvilket begge dele går fint

• #4   9. jul 2014 Mine hunde er så aldrig i samme rum når de er alene Det er den hund s,om ikke har lært at være alene ,du skal træne alenehjemme
    Når jeg går siger jeg altid Mor kommer om lidt (måske onsvagt ) Den lille af mine gør, til den ikke kan se mig mere ,så holder hun op Det er fordi hun vil med smiley

• #5   9. jul 2014 Maiken - Fedt at du har mulighed for at tage din hvalp med på arbejde! smiley Det har jeg desværre ikke, da jeg arbejder i en steril fabrik.
    Og selvom jeg pt. kun har 5 timers arbejdsdage, kan han stadig have et uheld i ny og næ. Men der er ikke så meget at gøre ved det, når man har et arbejde der skal passes.

Hugin har heller ingen problemer med at være alene hvis det er ham der bliver fjernet fra den store - det jeg overvejer om vi skal øve mere er, at fjerne den store fra ham? Har du gjort det med dine? smiley

• #7   9. jul 2014 Det er noget jeg har trænet, fordi jeg gerne vil kunne give dem "alene-tid" sammen med mig, og det kræver jo at den anden er alene hjemme.
    Derudover er det rart at kunne tage en med hjemmefra f.eks. til træning, til dyrlægen osv, uden at skulle være bange for at den anden æder hele hytten eller bare er forfærdeligt ulykkelig mens vi er væk.

Må så sige at det har været nemmere for Gaia end for Reiki -sjovt nok, for Reiki har været alenehund før, mens Gaia altid har boet med andre.
    Men han har altså vænnet sig til at hun er her. Han kan dog fint være helt alene, så længe vi bare følger de faste rutiner.

• #8   9. jul 2014 Jeg gør meget ud af at alene-hjemme træne mine enkeltvis og de bliver også trænet til at være i bur.

I det daglige har jeg intet reelt behov for, at de kan være enkeltvis alene og bur bruges kun, når vi kører bil, men man ved aldrig, hvad der sker fremadrettet.

Buret kan blive nødvendigt, hvis hunden bliver skadet og jeg har en gang, for mange år siden, stået i den situation, at jeg mistede to af mine hunde indenfor en måned, og stod tilbage med en, der aldrig havde været alene.

Hun var ulykkelig, når vi forlod hende og løsningen blev, at vi fandt en person, der passede hende, når vi var på arbejde indtil der flyttede en ny hvalp ind.

Problemet var løst da hun igen fik selskab.

• #9   9. jul 2014 Jeg har ikke trænet det da jeg havde Kleo og Alfen;( det har jeg da i den grad fortrudt, Alfen har aldrig rigtig lært at være alene og stresser ret meget når det sker, derfor har jeg gjort rigtig meget ud af at træne Pjevs i at være alene smiley

• #10   9. jul 2014 Vi har ikke nået at gøre noget ud af det
    For han brækkede benet lige som jeg skulle med jobbet til bornholm
    Og for at holde ham i ro måtte han være hos mine svigerforældre så han ikke var sammen med de andre
    Det har forøvrigt aldrig været et problem

• #11   9. jul 2014 På baggrund af det nogle af jer skriver skyndte jeg mig ud og gå en tur med den store - better safe than sorry smiley

Min kæreste blev hjemme ovenpå, og han kunne høre at han sang en lille klagesang (han "ulvehyler" meget behersket. Lyder mest af alt som brok og ikke angst), men samtidig lå han bare og tyggede i sit legetøj. Så nu overvejer jeg helt, om jeg bør splitte deres eftermiddagstur op så jeg først går med den lille alene, og dernæst den store.

• #13   9. jul 2014 hmm.. jeg erkender blankt, at jeg aldrig har gjort noget ud af at træne alene hjemme som sådan, jeg har 4 hunde, så der er aldrig nogen der er helt alene hjemme.
    Dog har jeg ofte en enkelt med mig i bilen, som så også er blevet trænet i at være alene i bilen, eller alene på tur, til træning osv, det har aldrig været noget problem.
    Jeg tvivler stærkt på, at nogen af dem vil have et problem med at være alene hvis det dilemma nogensinde skulle komme på tale.

• #14   9. jul 2014 MLA - det samme gør sig lidt gældende her smiley Hvalpen har intet problem i at blive taget alene med ud til træning, dyrlæge eller blot på tur. Men vi har ikke trænet ret meget i at lade ham være helt alene, uden en anden hund.

Til gengæld, så fik vi vores ældste hund da hun var 2 år gammel - hun havde hele sit liv gået sammen med sine forældre, og blev først enehund da vi fik hende, og der har ALDRIG været nogen problemer.
    Så det kan også være det kommer naturligt med vores hvalp, i takt med at han bliver ældre? Tror nu alligevel jeg vil prøve at gå lidt med den store alene smiley

• #15   9. jul 2014 Hvis der "kun" er to hunde, så ville jeg bestemt også gøre mere ud af det, klart bedst at de kan fungere uden makkeren.

• #17   9. jul 2014 Jeg har trænet alene hjemme med Viktor på præcis samme måde, som Cody har lært det. Og Viktor har også skullet lære at være alene uden Cody. Indimellem tager jeg mig jo den frihed at tage noget kvalitetstid alene med Cody, og her skal Viktor kunne være alene.
    Og træningen var godt givet ud, da jeg måtte sende Cody over til mine forældre i 5 uger, da vores elevator gik i stykker smiley

• #18   9. jul 2014 Det er ikke noget jeg bruger. Enten kører hundene med eller os er de hjemme.

• #21   9. jul 2014 Line -jeg gør det så vidt muligt dagligt med mine, det med at gå hver for sig. Det er den "alene-tur" der bruges til træning og andet hvor det er nemmest at have dem hver for sig + at reiki simpelthen nyder at have mig for sig selv (han er aldrig rigtig blevet den store fan af ikke at være alene-hund længere) smiley

-så det synes jeg da er en god ide, det behøver jo ikke være dagligt, men mon ikke hundene vil nyde at have lidt alenetid med dig engang imellem

• #22   9. jul 2014 Michelle; netop.
    jeg synes det er vigtigt med den kvalitetstid det er, at have hundene med en af gangen, det giver også et tættere forhold til den enkelte, når der nu er mere en en.

• #25   10. jul 2014 Korrekt, Gandalf her er en forsigtig fyr i den store nye verden, han vil helst gå i slipvinden af en af de andre, han er hver eneste dag alene afsted, selv om jeg så må gå flere ture. Med i byen, med i bilen, med i friløbsområdet osv.
    Det er vigtigt, så de ikke ender med ikke at kunne fungere udenfor flokken

• #29   11. jul 2014 Allergisk: Helt enig!

Vores ældste tæve havde aldrig været vandt til at tage stilling til noget som helst, da hun altid bare havde afventet hendes mors og fars reaktion (som hun boede sammen med, indtil vi fik hende som 2½ års). Hun havde svært ved at skulle stå på egne ben, men har i dag en helt anden selvtillid smiley

Kommentér på:
Jer der har flere hunde - alene hjemme

Annonce