{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Jer der har mistet :´( {{forumTopicSubject}}

Hvordan kom i bedst igennem perioden efter i havde sagt farvel til jeres hund?
Hvornår begyndte i kigge efter en ny hund?
Jeg måtte sige farvel til min elskede hund i fredags pga mavesår (se profil) og jeg savner hende helt frygteligt. Nu er det hele også sket mens jeg er på ferie i usa hos min far, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre når jeg kommer hjem og realiteterne går rigtig op for mig. Alle de ting vi plejede at gøre sammen, jeg kende hende ind og ud selvom vi kun fik 5 år sammen. Hendes vaner, mine vaner, vi passede bare så godt sammen :´( Jeg ved at ingen i familien kan holde stilheden ud ret længe så der skal nok komme en ny hund. Men hvor tidligt kan man "tillade" sig den kommer? Den vil jo ikke kunne erstatte den man mistede smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der har mistet :´(
  • #1   9. jul 2008 Meget forskelligt - nogle får en ny hund lige efter, andre vælger at vente længere tid.

Jeg mistede selv min skønne hvalp tilbage i marts måned og det første stykke tid kunne jeg slet ikke forholde mig til en evt. ny hvalp. Det var slet ikke aktuelt for mig i den periode.
    Men nu - nu er jeg ved at gå ud at mit gode skind, kan slet ikke vente til min nye bullerhvalp bliver født, og der går, desværre, en del tid endnu, men sådan må det jo så være.

Men igen - det er altså meget forskelligt, og det ene er ikke mere rigtigt end det andet!

• #2   9. jul 2008 Jeg begyndte at kigge efter ny hund ret hurtigt, ½ uges tid efter. Havde regnet med det ville tage længe at finde den helt rigtige hvalp, men det tog dog kun en weekend.

Dog var hvalpen kun 4 uger, så alt i alt gik der en måned fra Morgan gik ud af døren for sidste gang til Yoda gik ind af den for første gang.

Men sorg er forskellig. Med Morgan havde vi også godt haft en mistanke om hun ville blive aflivet (se min profil) så det ramte på en måde ikke lige så hårdt.

• #3   9. jul 2008 Det vil ALDRIG blive det samme.
    Da vi fik aflivet vores buster , havde vi en anden på det tidspunkt og der gik ikke 1 mdr så havde jeg Luna også.
    Selvfølgelig skal man gøre det man har det bedst med om det er 1 uge eller 1 år , nogen kommer "nemmere" over savnet ved at få en ny lille hund

• #4   9. jul 2008 Allerførst: Det gør mig ondt, det er så hårdt at miste...
    Du spørger hvornår man kan "tillade" sig at få en ny hund. Jeg ville mene, at når man selv er klar til det. Mener også at på nogle vil det jo hjælpe på sorgen at få en lille ny en.
    Nogle er klar med det samme, mens andre har brug for en rum tid. Jeg tror den dag Rico er væk ville jeg nok også være klar til at få en ny ret hurtigt efter.

• #5   9. jul 2008 Det eneste jeg lige tænker er, at det er vigtigt der går længe nok (hvad end det tidsrum er) til at man får en NY HUND og ikke en erstatning for den gamle. Det er for tidligt hvis man hele tiden tænker over dem gamle og sammenligner dem - det synd for den nyankomne.

En ny hund skal ikke tage den anden hunds plads, men sin egen... Håber I forstår hvad jeg mener smiley

• #6   9. jul 2008 Tak for jeres indputs.
    Jeg tror også jeg begynder at kigge efter en ny hund relativt hurtigt efter jeg er kommet hjem den 21 juli. Den tomhed der vil være i huset vil jeg simpelthen ikke kunne klare. Men i det mindste føler jeg at vi i familien gjorde det rigtige for Mollie. det var ikke en værdig tilværelse for hende længere. Jeg håber bare hun kigger ned deroppe fra og forstår vores beslutning. Men jeg er bare bange for at man ikke kommer til at holde lige så meget af den nye hvalp fordi den "bare" vil være en erstatning for den man elskede?
    Men sådan tænker man sikkert ikke når man står med den nye...

• #7   9. jul 2008 Jeg fik en ny hund samme dag min Mick var aflivet. Jeg ville have en hvalp af de samme linjer som han var af. Jeg havde kigget rundt p hvalpe, da jeg næsten var sikker på hvor det bar hen, men håbede da til det sidste, at dyrlægen kunne hjælpe ham.
    Men sådan er vi så forskellige.
    Og selv om min nye hund er i familie med Mick, så er de så forskellige som nat og dag. Nogle træk går igen, men det var jo også meningen.
    Men han er ikke en erstatning for Mick, han er en værdig afløser, og det er noget helt andet

• #8   9. jul 2008 lidt som det jeg skrev om før...

Ud og find en hvalp som du kan besøge nogle gange før den skal med hjem så du kan glæde dig til den - og netop den.

Jeg var også nervøs for det, men Yoda har da bare taget mig med storm. Han er slet ikke som Morgan var - men han er dejlig på sin helt egen måde smiley

• #9   9. jul 2008 Fantasibarnet -
    Det er også sådan jeg håber det kommer til at ske. Selv i nat drømte jeg om Mollie smiley Jeg drømte om den måde hun plejer at komme op i sengen, lige så stille og kravle helt ind til mig og lille sit hovede på mit bryst. det var så virkeligt at da jeg vågnede kiggede jeg efter hende og begyndte at græde da det jo bare var en drøm smiley

• #10   9. jul 2008 Drømte om Morgan et stykke tid efter også. Og gør det stadig en gang i mellem. Men begyndte stille og roligt at drømme om Yoda.

Forskellen i drømmene var, at når jeg drømte om Morgan var det sørgelige drømme, fyldt af angst, nervøsitet og sorg.
    Når jeg drømmer om Yoda er de fulde af håb og glæde i stedet.

• #11   9. jul 2008 Hej Miv,

Har skrevet til Mollie og dig på hendes profil smiley

Jeg kan fortælle så meget at det er en HELT normal reaktion du har: "kommer jeg mon nogen sinde til at holde ligeså meget af den nye".... Det gør man - bare på en anden måde.

Sådan har jeg tænkt ved hvert eneste dyr, og faktisk kunne jeg heller ikke forestille mig at jeg kunne "dele" min kærlighed jeg havde til min datter, men da min søn så kom, så kunne det jo sagtens lade sig gøre smiley Det er helt normalt at tænke sådan, og viser bare at du har et godt hjerte og er i stand til at elske.

Knus og trøstekram fra mig

• #12   9. jul 2008 Tag din tid til det... lad være med at gøre noget forhastet... jeg var først klar i marts i år. Jeg mistede min gamle hund i november sidste år - og selvom jeg har fået en ny savner jeg ham da stadigvæk. Den nye hjælper dog en hel del på sorgen - og han er også gået hen og blevet yndlingen.

Men tag dig tid til at komme over sorgen - og snak om det. Det er meget forskelligt hvornår folk er klar til en ny hund efter den gamle er gået bort.

• #13   9. jul 2008 Vi aflivede Aslan i mandags og i går hentede vi Ferdinand. Vi ledte slet ikke efter hvalp, men blev kontaktet sidste mandag, om vi var interesseret.. Nu var Aslan alvorlig syg og vi har vist " længe" at han skulle aflives. Ferdinand erstatter slet ikke Aslan, da Aslan ikke kan erstattes, men han hjælper os alle gennem sorgen... Især vores 10 årige datter ingen tvivl om dette.... Men som skrevet , planen var ikke nogen hvalp, og vi havde nok taget Ferdinand under alle omstændigheder....

Kommentér på:
Jer der har mistet :´(

Annonce