{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blandings hunde!
  • #2   8. jul 2014 Der er en rubrik der hedder "Blandinger"?
    Det er jo hvad hun er smiley

• #3   8. jul 2014 Der kunne jo være under hver race ; blanding . I behøver ikke fortælle mig hun er uægte- blanding hul i hækken osv. STOP det snobberi og se hvad jeg skriver!
    Susy`s mor er yorkshire- altså kunne hun sættes under yorkshire terrier blanding, istedet for som nu hvor det er umuligt at finde nogen magen til hende.

• #5   8. jul 2014 Prøv at tænke på hvor mange racer der findes - og så tænk på alle de kombinationer der kan ganges ud.
    Blander du dem igen skal du ud i multiple osv

Hvor kommer lige snobberiet ind henne?

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #8   8. jul 2014 Jeg kan godt forstå TS, det er virkelig umuligt at søge på og finde en bestemt blandingshund.

Teoretisk kunne der vel godt laves en Yorkshireblanding-kategori.Hvis man lavede sådan en for hver race, i stedet for en for hver kombination, ville det "kun" fordoble antallet af katergorier.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#11   8. jul 2014 Hvorfor ikke? Tror faktisk det er ret nemt at lave, når man allerede har sitet som det er nu.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#13   8. jul 2014 Pia - hvorfor dog det? Det er da bare at vælge en.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#16   8. jul 2014 Pia - det ville være væsentlig lettere end det er nu.

• #18   8. jul 2014 Jeg kan godt forstå ideen. Men tror bare det vil være for bøvlet, og der vil være aaaaalt for mange kategorier....

• #20   8. jul 2014 Hvad så hvis moderen er labrador/schæfer og faderen er boxer? Skal der så også være en kategori med labrador/schæfer-blanding?

• #21   8. jul 2014 Det ville blive super bøvlet
    Der er jo også blandinger der bliver avlet på blandinger
    Og hvis nu hunden er blandet. Af 6 forskellige racer hvor skulle den så placeres

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#23   8. jul 2014 Altså hvis jeg nu skulle finde en boxer/lab blanding. Så ville jeg først søge under boxerblanding og derefter under labradorblanding.

Det ville måske tage et kvarters tid.

Som det er nu kan du jo søge i flere timer på den samme blanding, uden at finde frem til ret meget.

• #24   8. jul 2014 Nej Line, for det var moderens race der skulle være "søgeordet" smiley

• #25   8. jul 2014 Og hvad så med os, der har helt totale blandinger, hvor ingen nogensinde vil kunne finde ud af, hvad der er i dem (det gælder både Lanka og Qimmit)
    Må vi så vælge frit? smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#27   8. jul 2014 Karina - jeg ville bliver overrasket hvis du valgte Yorkshire terrier smiley

Der er jo ikke nogen der siger, at blanding af racer behøver udgå.

I øvrigt var det bare en tanke affødt af trådemnet, ikke et forsøg på at starte en revolution. smiley

Kan I alle ha' en god dag.

• #29   8. jul 2014 Det nemmeste var nok at man lavede en søgefunktion indenfor racer, så kunne man skrive "Yorkshire", hvis man søgte efter Yorkshire eller "Yorkshire+Chihuahua" hvis man søgte det. Det vil så kræve at man kunne stave til racens navn, det er faktisk forbløffende få med blandingshunde, som egentlig kan stave/kender det korrekte navn for blandingens racer... smiley

Men det vil jo kræve en total omrokering af hele sitet og kommer næppe til at ske. smiley

• Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
    #30   8. jul 2014 Hvis det blev en realitet, så kunne folk godt nok bliver noget forvirrede når de søgte under de forskellige blandinger...

Hende her ville kunne stå opført under Rottweiler-blanding, Labrador-blanding, Sankt Bernhard-blanding og Cocker-blanding. (For de 4 racer var hendes mor blandet af)

profilbillede
  • Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
    #31   8. jul 2014 Og den her ville du kunne finde under Fransk Bulldog eller Beagle:

profilbillede
  • #32   8. jul 2014 Altså man er snobbet fordi man har racehunde, men man er så ikke snobbet fordi man har en blandingshund og pinedød vil have den placeret under en race/flere racer smiley smiley Hvis nu race virkelig betyder så meget for en hvorfor så ikke købe en hund af en bestemt race. Skal man være konsekvent i sin holdning omkring at racehunde er snobberi så sætter man sin hund under 'blandning' uden nogen former for brok smiley

• #34   8. jul 2014 Jeg har to yorkshire/chi blandinger, dem må du da gerne tage et kig på smiley

• #37   8. jul 2014 TS jeg forstår godt dit ønske, men selve udførslen af det virker altså lidt problematisk som andre også påpeger. smiley

Og så er det nok en god ide ikke at starte ud med at svine folk til ud fra to neutrale bemærkninger, man er ikke mere snob fordi man har en racehund end folk med blandinger er usnobbede. Det er levende dyr med hver deres egenskaber og kvaliteter....som man vælger ud fra ens egne ønsker. Ikke fordi man vil imponere andre -som med et tøjmærke.

• #38   8. jul 2014 Obsternasig

Under TS senest oprettede hund er der skrevet lidt i samme "tonefald" så måske det bare er stilen smiley

• #39   8. jul 2014 Ditte...øv...det er godt nok trist smiley

• #40   8. jul 2014 Man burde, når man vælger blanding når hunden oprettes, kunne indsætte de racer, som man ved er i blandingen. Det kunne være i det felt, hvor der ellers er stamtavle.
    Og når man så søger under blandinger, og feks. skriver chihuahua, så vil alle de blandinger, som er chihuahua i, dukke op...

Kommentér på:
Blandings hunde!

Annonce