De der svære valg, man nogengange må træffe som hundeejer. {{forumTopicSubject}}
Jeg er pt. hundeløs
Sigurt er stadig på ferie hos mine forældre og så mistede vi jo vores OEB for snart en måned siden.
Og min kæreste tog,gudhjælpemig, til Uppsala imorges.
Det er rædsomt, her er frygtelig tomt og jeg har alt for meget tid til at tænke.
Vi mangler i den grad en bulldog, men det vil ikke være fair over for Sigurt at vi får en ny hvalp så længe han lever, for han er altså gammel, selv om han "kun" er på vej til 9 år. Men han er slidt pga. meget sygdom og meget medicin.
Sigurt trives rigtig godt hos mine forældre som bor på landet. Der er ro og fred ,og han kan få alt den aktivitet han vil, eller ikke vil alt efter humør.
Mine forældre siger tit at vi bare kan lade ham blive hos dem, godt nok ved jeg ikke hvor seriøst de mener det. Men jeg overvejer at tage dem på ordet. Sigurt er reelt ikke en lejlighedshund, så det ville være så fedt for ham hvis han kunne nyde sit otium på landet. Men jeg kan næsten ikke bære tanken.Han har været min bedste ven i mange år og jeg savner ham som en sindssyg. Men hvis det er det bedste for Sigurt og mine forældre vil beholde ham, så må jeg jo ligge egoismen væk.
Nå men, jeg behøver ikke tage beslutningen nu. Omvendt ville det dælme være rart at have en fast plan, så jeg slipper for at spekulere mere over det.
Nå men, i må meget gerne komme med indput. Sige jeg skal tage mig sammen, eller noget....
Ps. Jeg tager ud og ride, men jeg vender tilbage til tråden senere.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.123
Vi kan jo ikke undvære ham
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
maj 2007
Mine forældre bor på Lolland, jeg i Malmö. Så det er ikke lige ved siden af.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.326
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.792
Jeg havde en labrador som jeg blev nødt til at få passet da jeg blev syg i en periode. Hun blev passet af mine tidligere svigerforældre, og de tilbød at beholde hende, da de gerne ville have hund igen, bare ikke en ung hund, da de jo også var oppe i årene. Og på trods af at jeg gerne ville have hende hjem ugen valgte jeg at lade hende blive. Nu var hun jo jo mere eller mindre blevet vant til hus og have, faste gåture og at der var nogen hjemme ved hende næsten hele tiden. Og det ville jeg ikke kunne tilbyde hende.
Det var et svært valg, og den dag i dag savner jeg hende stadig meget. Men jeg ved hun har det rigtig godt, og jeg har også mulighed for at besøge hende.
Det handler om hvad der er bedst for hunden, og i mit tilfælde er jeg ikke i tvivl om at det var det rette, men øv hvor er det hårdt alligevel.
Det lyder til at du inderst inde godt ved hvad der er bedst for Sigurd, men mangler at "overbevise" den del af dig, der kommer til at savne ham.. Måske du kan finde trøst i at det er det bedste for ham, ligesom jeg fandt trøst i at det var det bedste for Zita..
maj 2007
De der svære valg, man nogengange må træffe som hundeejer.