{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

De der svære valg, man nogengange må træffe som hundeejer. {{forumTopicSubject}}

Jeg er pt. hundeløs smiley Sigurt er stadig på ferie hos mine forældre og så mistede vi jo vores OEB for snart en måned siden. smiley
Og min kæreste tog,gudhjælpemig, til Uppsala imorges.

Det er rædsomt, her er frygtelig tomt og jeg har alt for meget tid til at tænke.
Vi mangler i den grad en bulldog, men det vil ikke være fair over for Sigurt at vi får en ny hvalp så længe han lever, for han er altså gammel, selv om han "kun" er på vej til 9 år. Men han er slidt pga. meget sygdom og meget medicin.

Sigurt trives rigtig godt hos mine forældre som bor på landet. Der er ro og fred ,og han kan få alt den aktivitet han vil, eller ikke vil alt efter humør.
Mine forældre siger tit at vi bare kan lade ham blive hos dem, godt nok ved jeg ikke hvor seriøst de mener det. Men jeg overvejer at tage dem på ordet. Sigurt er reelt ikke en lejlighedshund, så det ville være så fedt for ham hvis han kunne nyde sit otium på landet. Men jeg kan næsten ikke bære tanken.Han har været min bedste ven i mange år og jeg savner ham som en sindssyg. Men hvis det er det bedste for Sigurt og mine forældre vil beholde ham, så må jeg jo ligge egoismen væk.

Nå men, jeg behøver ikke tage beslutningen nu. Omvendt ville det dælme være rart at have en fast plan, så jeg slipper for at spekulere mere over det.

Nå men, i må meget gerne komme med indput. Sige jeg skal tage mig sammen, eller noget....

Ps. Jeg tager ud og ride, men jeg vender tilbage til tråden senere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De der svære valg, man nogengange må træffe som hundeejer.
  • #2   23. jun 2014 Pia: du har helt ret. smiley Men jeg kan ikke helt lade være med at føle at jeg "skodder" Sigurt til fordel for en ny hund. Det er naturligvis fjollet.

• #3   23. jun 2014 Har Sigurt det bedre hos dine forældre ville jeg lade ham blive.

• #4   23. jun 2014 Jeg syntes det lyder til at din hund og dine forældre har det godt sammen Og at den kan nyde friheden hos dem Hvis det er det beste for din hund ,at den bliver hos dine forældre Tror jeg ville gøre det Du kan vel altid besøge ham Det var jo noget helt andet, hvis det var hos fremmede mennesker Også behøver det jo ikke være fordi du gerne vil ha en ny hund Det er jo også for Sigurts skyld, hvis du vælget at han kan blive hvor han er smiley

• #5   23. jun 2014 Kender det alt for godt, vi har til tider også overvejet at lade vores hund bo hos en kammerat, hvis datter forguder ham. Og da han egentlig ikke er en race for os (fransk bulldog), så ville det være bedre for alle, men vi kan bare ikke tage den tunge beslutning. Selvom vi ved at han ville blive behandlet som en konge, og vi ville kunne få plads til en "rigtig" hund. Meeen han er her endnu, og her kommer han nok til at blive til han dør.

Vi kan jo ikke undvære ham smiley

• #7   23. jun 2014 Jeg har det lige som dig. Min mors kæreste ELSKER Louie og har mulighed for og indretter hele sin dag efter den lille hunds behov. Jeg ved, at han har det bedre oppe hos ham, men så længe han har det godt hos mig også og så er han jo altså MIN hund, så bliver han ved mig. Men nogle gange nager det mig godt nok, hvis jeg fx har måttet være længe væk en dag og turene bliver kort, og jeg ved at hvis han boede deroppe, så ville han ikke have været alene og fået en masse lange ture.

• #9   23. jun 2014 Tak for jeres svar. Jeg har ikke indrykket af at Sigurt savner mig, det elsker han haven for meget til. smiley
    Mine forældre bor på Lolland, jeg i Malmö. Så det er ikke lige ved siden af.

• #10   23. jun 2014 Anne Julie - Jeg står i samme situation. Jeg skal til at flytte ind til stor byen og Malou har aldrig været god til at være alene. Vi har i dag den ordning at min far henter hende når han er færdig på jobbet (han arbejder kun 3 timer) og så er hun ellers sammen med ham og hans hund. Mine forældre har tilbudt at tage Malou indtil jeg finder en anden løsning og det har jeg sagt ja til for hun har det super godt ved dem så kan ikke se hvorfor hun skal ligge alene i 9 timer hver dag når hun kan ligge i 3 timer sammen med hendes bedste ven. Syntes du skal tænke på Sigurts bedste og er sikker på dine forældre mener det for de nyder sikkert ham ligeså meget som han nyder dem. smiley

• #12   23. jun 2014 Åh den situation kender jeg godt..

Jeg havde en labrador som jeg blev nødt til at få passet da jeg blev syg i en periode. Hun blev passet af mine tidligere svigerforældre, og de tilbød at beholde hende, da de gerne ville have hund igen, bare ikke en ung hund, da de jo også var oppe i årene. Og på trods af at jeg gerne ville have hende hjem ugen valgte jeg at lade hende blive. Nu var hun jo jo mere eller mindre blevet vant til hus og have, faste gåture og at der var nogen hjemme ved hende næsten hele tiden. Og det ville jeg ikke kunne tilbyde hende.

Det var et svært valg, og den dag i dag savner jeg hende stadig meget. Men jeg ved hun har det rigtig godt, og jeg har også mulighed for at besøge hende.

Det handler om hvad der er bedst for hunden, og i mit tilfælde er jeg ikke i tvivl om at det var det rette, men øv hvor er det hårdt alligevel.

Det lyder til at du inderst inde godt ved hvad der er bedst for Sigurd, men mangler at "overbevise" den del af dig, der kommer til at savne ham.. Måske du kan finde trøst i at det er det bedste for ham, ligesom jeg fandt trøst i at det var det bedste for Zita..

• #14   23. jun 2014 Den foreløbige plan er at Sigurt bliver hos mine forældre sommeren over, og så ser vi på det igen til efteråret. Hvis altså mine forældre er med på ideen.

Kommentér på:
De der svære valg, man nogengange må træffe som hundeejer.

Annonce