{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.213 visninger | Oprettet:

Tårestriber på malteser {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg fik i sidste uge en lille malteserhvalp. Jeg har aldrig haft vovse før, og jeg har derfor haft mange spørgsmål - har dog fået svar på de fleste nu.

Men en ting, der forvirrer mig, er tårestriber! Og hvordan man fjerner dem? Jeg har købt KW's diamantøjne til hunde og katte. Jeg har selvfølgelig ikke set noget resultat endnu, da jeg lige er startet.
Men hvor længe skal jeg regne med, at der går? Synes ikke, det er voldsomt, men det kan da ses smiley

Og så har jeg set, der er nogen, der har skrevet, man skal smøre zinksalve under øjnene. Skal man også det, hvis jeg bruger en faktisk tårestribe-fjerner? Og har hunden virkelig godt af det? Og hvor tit, skal man gøre det?

Håber, der er nogen, der kan hjælpe lidt :-)))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tårestriber på malteser
  • #1   20. jun 2014 Jeg ville kyle diamantøje af pommern til.. Det er det arveste lort, og dem der sælger det kan umuligt selv have stået med problemet.

    Det du gør at du skyller og renser øjne daglig med sterilt saltvand, tørrer godt, og enten smører med udtørrende zinksalve eller bruger et udtørrende pulver. Det kan F.eks. Være klorhexidin pulver, kartoffelmel eller en produkt der er lavet specifikt til det.
    De hår som allerede er røde, klipper du af - de bliver aldrig hvide igen.
    Blåbær tilskud kan for nogle være rigtig godt. Og nogle har også god effekt af at skifte til andre typer foder.

    Bliver det værer, eller bliver det ved efter tandskifte, skal du til dyrlægen og have udelukket der er noget galt med øjnene. En øjendyrlæge vil være mest optimal.


  • #2   20. jun 2014 Du skal dagligt fjerne øjensnask, måske et par gange om dagen måske.

  • #3   21. jun 2014 Tillykke med din lille vaps. Du har valgt verdens skønneste race, men også en af de mere besværlige - både mht pelspleje og øjenpleje:-)

    Jeg har selv 4 maltesere, og kan kun gentage det, som Ginne skriver. Tag den der KW flaske og smid den langt, langt væk. Prøv dog bare at stik næsen hen til flasken og så overvej, om du har lyst til at få det stads op i nærheden af dine øjne!

    Rens med saltvand, hold området under øjnene tørt, brug evt. en lusekam til at sikre, at hårene ikke klistrer sammen.

    Når hvalpen alligevel er hos dyrlægen, kan du bede dem om at tjekke øjnene. Men du bør være forberedt på en forværring i forbindelse med tandskift.

    Held og lykke med vapsen:-)


  • #4   21. jun 2014 jeg har 3 styks maltesere og inden af dem har tårestriber mere (de havde da jeg fik dem)

    Jeg ville starte med at smide det KW noget ud. Prøv at lugte til det - det synes jeg er liiiige heftigt nok at komme i hovedet på en hund smiley

    Du får tågestriberne væk ved livet igennem at sørge for at din hunds tænder er fine og uden tandsten og irriteret tandkød. For dårlig mundhygiejne det giver masser af tårestriber.

    Derudover fjerner jeg øjnsnask morgen og aften. Desuden sørger jeg for at klippe alle de hår som kunne tænke sig at genere min hunds øjne. Og ja det er sådan set det.

    Jeg smører ikke alt muligt i hovedet af dem men sørger for deres øjne er rene og pæne og uden hår i dem - og ja så de rene tænder.

    Stort tillykke med din hvalp - du har valgt en af verdens bedste racer smiley

    Her er en af mine 3 maltesere - Cleo på 10 år - de andre kan du se i min profil smiley


    profilbillede
  • #5   21. jun 2014 KW flasken er kylet ad h... til :-)) Tænkte også, da jeg åbnede flasken, at det ikke ligefrem virkede til at være øjenvenligt. FØJ

    Jeg har allerede en meget tæt kam, og børster pelsen omkring øjnene flere gange dagligt. Jeg har også købt en tandbørste og noget hundetandpasta. Bruger I andre det, eller bruger I dentastix?? Synes det virker som noget opreklameret 'fis', som måske er OK, men ikke så godt som tandbørstning? Tager jeg fejl?


  • #6   21. jun 2014 Og dine hunde ser forresten super dejlige ud CMP :-)) Er helt tosset med maltesere!

  • #7   21. jun 2014 Hvis du holder hvalpen tør under øjnene, fjerner snask osv, som skrevet ovenfor så er du godt på vej. Hvis du så også vænner hvalpen til at få børstet tænder, så er det rigtig godt.
    Du skal dog være forberedt på, at der nok vil være noget et stykke tid endnu, og når hvalpen skifter tænder, kan det godt blive lidt voldsomt, derefter burde det så blive bedre.
    Men børst du bare tænder nu, for det er meget nemmere at vænne hvalpen til at få børstet tænder fra begyndelsen af, frem for at skulle vænne en voksen hund til tandbørstning:-)
    Start langsomt op, i begyndelsen er det fint, hvis du bare kan få tandbørsten ind i hvalpens mund, og så børster du lidt mere for hver gang du prøver smiley


  • #8   21. jun 2014 Tak for de gode råd. Dem kan man altid bruge smiley

  • #10   21. jun 2014 enig et godt foder hjælper bestemt også på øjnene. Mine får Orijen og af og til Acana - begge dele virker perfekt her.

    Jeg bruger tandbørste og tandpasta det er KLART det som virker bedst. Mine kan godt få en dentastick for at hygge sig med den - men jeg synes ikke der virker som om de har den store indvirkning på tænderne. Derimod synes jeg rå ben og rå gulerødder virker godt. Men tandbørsten er klat det bedste.


Kommentér på:
Tårestriber på malteser

Annonce