{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.411 visninger | Oprettet:

Ida S
Ida S
Tilmeldt:
15. okt 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 12

"Tårestriber" - slemt {{forumTopicSubject}}

Hej alle i søde hundeejere

Min lille malteser Bobby er blevet rød i næsten hele ansigtet pga tårestriber.

Hans øjne løber næsten konstant i vand. På trods af, at jeg føler, jeg vasker, tørrer og drypper hans øjne meget ofte, så bliver det kun værre.

Findes der mirakler?

Jeg har brugt saltvand, eye care fra B&B og bare rent vand.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Tårestriber" - slemt
  • #3   26. okt 2014 Jeg ville starte med at få en dyrelæge til at tjekke om der evt sidder nogle hår på øjenlåget som irritere ham/hende eller andet som kan være skyld i det.

    Kan Dyrelægen ikke finde noget kan jeg anbefale goji bær fra dansk dyrehelse. Her er et før og efter billede af min malteser før og efter jeg begynde at bruge goji bær.


    profilbillede
  • #4   26. okt 2014 Dyrelægen har tjekket det - der var intet galt. Hun anbefalede mig bare at lade det være, da det kun er for synets skyld. Men fortjener en hund ikke også, at se så dejlig ud som overhovedet muligt?

    Goji bær har jeg aldrig hørt om til hunde. Det må jeg undersøge nærmere.


  • #6   26. okt 2014 Er han ved at skifte tænder?

  • #7   26. okt 2014 Nej, det vil jeg heller ikke mene, at de skal smiley

    Det er meget tydeligt, at han på ingen måde er generet af det. Så jeg tror bestemt ikke, at der er noget alarmerende galt med hans øjne. Heldigvis smiley


  • #8   26. okt 2014 Du skal i hvert fald klippe det ødelagte hår væk!
    Det bliver aldrig pænt igen. Og kan kun være med til at smitte af på det hvide der vokser ud.
    Nogle har god effekt af foderskifte til foder uden korn, eller med andre typer indhold. Nogle giver tilskud af blåbær, andre tilskud osv.
    Det er fint at rense med saltvand. Efterfølgende bør du tørre området, så det ikke er fugtigt og der kan dannes svamp og balterievækst.
    Du kan bruge specialprodukter til at tørre - F.eks. Eye envy. Eller kartoffelmel, eller et zink produkt. Det er kun til omgivelserne. Aldrig i øjnene!


  • #9   26. okt 2014 Han er 18 uger (jeg ved ikke hvornår de skifter tænder)
    Min når jeg kigger ham i munden, kan jeg se, at han ikke har mistet nogle i hvert fald.

    Kan det have betydning??


  • #10   26. okt 2014 Jeg klipper det ødelagte hår væk i dag - og så må jeg se, om jeg kan holde det nede ved at benytte mig af de metoder du beskriver.

    Drysser man bare kartoffelmelet på bagefter?


  • #11   26. okt 2014 Ja, når de taber tænder - faktisk i det meste af vækstfasen, vil kæber og kraniet vokse og tilpasse sig, og det kan påvirke tårekanalerne og øge produktion af tåre.
    Der er også en periode hvor de kønsmodnes hvor hormoner kan give øget rødfarvning. Og igen hvis hans pels er ved at vokse ud og lige nu har en længde hvor det irriterer i øjnene.


  • #12   26. okt 2014 Så det vigtigste er at finde årsagen. Og ændre det.
    Er det foder, er det hormonelt, vækstbetinget, osv. Du har jo fået udelukket øjenproblemer. Ellers kunne det også være et problem.
    Forsætter det efter tandskifte og kønsmodning, så få en øjendyrlæge til at se på det.

    Det vigtigste er stop udviklingen, og hold tørt.


  • #13   26. okt 2014 Tak for dit svar!

    Der sker selvfølgelig en masse ting i den lille krop smiley


  • #16   26. okt 2014 Jo, Bobby er en lille hvalp på 18 uger og vejer 1338g.

    Han havde en lille bitte smule, da vi fik ham. Men det er jo blevet meget, meget, meget værre. Men som jeg kan forstå, når jeg læser om det, er det ikke unormalt for hans race. Men alligevel.......

    Tak for info om goji bærene. Jeg havde også tænkt mig, at undersøge det inden. Der skulle jo nødig ske noget med min lille skat.

    Jeg regner med, at jeg tager en smut forbi dyrelægen i morgen. Hun må også kunne se, at det er blevet værre, end sidste gang, vi var derude.


  • #17   26. okt 2014 Er der laks i hans foder ?

  • #18   26. okt 2014 Nej, kylling mener jeg smiley

  • #22   26. okt 2014 Birgitta - selvfølgelig kan man det. Den lille dims man lægger øjenskygge på mennesker med, er super til at lægge kartoffelmel på øjenranderne.


  • #24   26. okt 2014 Du børster det jo ud..
    Læg på, børst ud, læg på børst ud osv. Til øjenranderne er tøre..


  • #25   26. okt 2014 Vi har en Cavalier som også døjede med tårestriber, det forsvandt helt efter vi har skiftet foder.

  • #26   26. okt 2014 Har selv hund hvor øjnene løber, isår når hun har været ude. Jeg har vænnet hende til at få tørret dem hver gang vi har været ude. Har et lille håndklæde som ligger klar smiley
    Gjorde jeg ikke det fast, ville hun også være rød langt ud på snuden, det er ikke ligefrem kønt:-)


  • #27   27. okt 2014 Jeg må være ærlig og indrømme, at jeg altså ikke er så forfærdelig bekymret, så længe han slet ikke er generet af det.

    Han er jo stadig en lille bitte hvalp og vi har ikke haft ham særlig længe. Jeg kan stadig håbe på, at det forsvinder, når han skifter tænder, som folk har nævnt smiley

    Jeg klippede stort set alt det mørke hår væk i går aftes. Så fremadrettet vil det være nemmere for mig at kontrollere, hvilken vej det går smiley


  • #28   27. okt 2014 Chris H - hvilket foder benyttede I før, og hvad er I skiftet til? smiley

    Bobby får Royal Canin


  • #30   27. okt 2014 Ida, jeg har fodret med alt fra Olivers, Royal Canin og nu Orijen som jeg fortsætter med:-) fodret har kkke haft noget indvirken på hvor meget hendes øjne løb.

  • #33   27. okt 2014 Tak for jeres svar! Er så glad for, I er her til at prøve at hjælpe smiley

    Jeg synes bestemt, det er værd at prøve at skifte til Kingsmoore Pure foder - det ville jo være fantastisk, hvis noget så simpelt kan hjælpe på det. Så det bliver købt - og så har jeg jo klippet alt det misfarvede af. Så bliver det spændende at holde øje med.


  • #34   28. okt 2014 Vi skiftede fra vores grovvares egen blanding og så til Taste of the wild pacificere stream smiley

Kommentér på:
"Tårestriber" - slemt

Annonce