1.271 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Overfald i hundeskoven i Østerådalen - Aalborg Overfald i hundeskoven i Østerådalen - Aalborg

Til skræk og advarsel. En vens hund blev i sidste uge umotiveret overfaldet og skambidt af en stor grand danois hanhund. Hanhunden var kastreret og overfaldt en border collie tæve ud af det blå - uden nogen former for forudgående konflikt eller kontakt mellem hundene. Ejer har to grand danoiser - den anden er en tæve, som han har i snor, da den er uvenlig.

Så vidt jeg kan forstå kommer han der regelmæssigt, så til jer der bruger hundeskoven: vær opmærksom på det! Overfaldet er anmeldt.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overfald i hundeskoven i Østerådalen - Aalborg
  • #1   10. jun 2014 tak for advarslen smiley , ville da være ked af min lille border hvalp blev overfaldet smiley

• #2   10. jun 2014 føj... hvis hunden kan finde på sådan noget skal den da slet ikke være løs smiley

Og selv om det er en kastrat, burde den da ikke overfalde en tæve smiley
    Så må den da fejle noget smiley

• #3   10. jun 2014 Den må da helt klart fejle noget! Mine to veninder, som havde deres hunde med sagde, at var det en af de andre hunde i deres "flok" der gik forrest, så havde den bare bidt den i stedet. Den så ikke noget eller tænkte ikke på noget, den fløj bare lige i flæsket på dem.
    Heldigt at der ikke skete mere end en god håndfuld sting kunne klare! Ejer havde i øvrigt ikke travlt med at hente sin hund...

• #4   10. jun 2014 puha det lyder godt nok ikke godt. stakkels hund det gik ud over smiley

S.R vil lige spørge dig ved samme lehlighed, hvilke dage du er ude og træne på fårene derude ? kunne rigtig godt tænke mig at se det en dag, da jeg srlv har en bc hvalp

• #5   10. jun 2014 Det er lidt forskelligt - som regel er jeg fast derude onsdag ved 4-tiden. Ellers er jeg ofte også mandag ved samme tid og fredag.

• #6   10. jun 2014 Forfærdeligt Godt jeg ikke kommer i hundeskove
    Men nu spørg jeg nok dumt Det er da ikke normalt at en hanhund bare flyver på en tæve Eller va ? smiley

• #7   10. jun 2014 Jeg mener overhovedet ikke det er normalt! Og den flyver jo ikke på for at markere, den flyver hen og tager en god bid af hende. Det er slet slet ikke normalt!

• #8   10. jun 2014 SR ved du om den har gjort det før ? Det er da underligt at den er løs

• #9   10. jun 2014 Ifølge ejer havde den aldrig gjort noget lignende. Men jeg tvivler stærkt på at det er første gang...

• #10   10. jun 2014 Hold da op!!
    Kommer tit i Østerådalen og har aldrig oplevet noget ligende!
    Syntes altid kun at det er sociale og velafbalancerede hunde som kommer der, hvor alle bare leger med alle.

• #11   10. jun 2014 Jeg har haft vildt mange hunde på hold, som har fået alvorlige bidskader i den hundeskov. Mindst 6 gennem de sidste 4 år. Og det er kun de tilfælde der har krævet dyrlægebehandling, så er der jo også alle de andre der kun har givet skrammer på psyken.
    Kan bestemt ikke anbefale at bruge hundeskove - overhovedet! Men skal man bruge den i Østerådalen, så er det i hvert tilfælde værd at holde øje med grand'erne. Havde det været min tæppetisser der var blevet bidt, så er jeg ikke sikker på at hun havde overlevet.

• #12   10. jun 2014 Det var så lige en genopfriskning af hvorfor jeg ikke kommer i hundeskove med mine hunde.

De må hjertensgerne lege med alle hunde vi møder. Men først når JEG har godkendt det. Indtil da er snoren på

• #13   10. jun 2014 synd det skal være sådan visse steder..

• #14   10. jun 2014 Hvor er jeg ked af at høre om din oplevelse... håber politiet tager din anmeldelse seriøst, da det præcis samme skete for mig (shar pei han der i hundeskov uprovokeret angreb min cavalier tæve) ville politiet ikke tage det seriøst da de sagde at begge hunde var løse fordi det var hundeskov så det var mit eget ansvar.

• #15   10. jun 2014 Øv Nicole! Det er sgu ikke ok - tænk at det ikke "gælder" med sådan et overfald, fordi den ene er løs.

• Inger H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #16   10. jun 2014 Hundeskovens er offentlig tilgængelige, dvs. alle må komme der, børn, voksne, hunde osv. Derfor har jeg fravalgt hundeskovene.
    Jeg forstår ikke politiets svar til Nicole, da hundeloven også gælder i hundeskove. Det fik jeg bekræftet, da min hund var i clinch med en anden hund og efterlod et hul efter en tand, så den andenhund kom til dyrlæge, min ansvarsforsikring dækkede, selv om begge hunde var løse, forsikringsselskabets begrundelse var at min var årsag jfr. Hundeloven.

• #17   10. jun 2014 Det prøvede jeg også at forklare, men fik af vide at manden ikke havde modtaget nogle anmeldelser før så han var sikkert et fornuftigt menneske... og at hvis det kom til en forsikrings sag kunne jeg ringe igen ellers måtte vi selv finde ud af det. Da de ikke kunne bevise hvem den skyldige var når begge hunde var frie, på trods af at jeg havde numre på en håndfuld vidner. Men dejligt at der er nogle steder det bliver taget seriøst, kan bare ikke passe at det kan komme an på hvor man bor om sådan en anmeldelse bliver taget seriøst eller ej.

• Inger H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #18   10. jun 2014 Desværre kan jeg ikke lade være at tænke på den lokale hundeskov, hvor en gruppe har overtaget "ejerskabet" og prioriterer børn, børnefamilier frem for hunde! ligefrem opfordrer børnefamilier til at komme! hvad vil politiet gøre hvis et barn fik samme behandling som hunden i denne tråd?

Kommentér på:
Overfald i hundeskoven i Østerådalen - Aalborg

Annonce