Overfald i hundeskov, hvem betaler reg Overfald i hundeskov, hvem betaler reg
Jeg har været i hundeskoven idag, og der er en hund der overfalder min hund. Så den får bidt poten i stykker, regningen lød på lidt over 4600... Hende der havde den anden hund sagde vi sku betale halvdelen, da reglerne var sådan når det var i en hundeskov.. Det er li sket idag..
Kan dette passe?
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.874
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.489
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.330
mar 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 34
Vil jo også synes det er deres, da det ik er min der angriber.
Jo, men de har jo lukket idag. Og ku jo ik gøre noget da den sku til dyrlæge med det samme.
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.816
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.489
Ja, ellers FÅR hun en bekymring:-))
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Hundeloven gælder lige så meget i en hundeskov som i byen.
Kan man ikke styre sin hund skal den i snor, OGSÅ i hundeskoven.
I hundeskoven må man have sin hund løs såfremt man har fuld kontrol over den. Ellers skal den i snor.
Den eneste forskel ved en hundeskov og en alm. skov er at INGEN hunde må være løse i en alm. skov da der er påbud om snor for at beskytte skovens planter og dyr.
Regningen er HENDES.
okt 2008
har du ikke hendes navn og adresse ??
du skal ihvertfald ikke hænge på den regning..
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 997
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 17
Vi var også i østerådalen en dag mig og min veninde, da vi bliver angrebet. Min veninde førsøgte at redde hendes hund fra de andre hunde, og i samme tilfælde bliver hun slået omkuld af hundene! Der var tale om to hunde, en af shæfer blanding og en slags kamphund. Vi kom med to små hunde, og vi gik og passede os selv, da de to hunde kommer tværs gennem området.. Det hele ender ud I at manden med kamphunden hurtigt går derfra, som om han er flov, men kvinden med shæfer blandingen stiller sig op og diskuterer om hvorvidt det er hendes ansvar eller ej, hun synes ikke hendes hund har gjort noget galt!
Min veninde kunne knap gå derfra da hun har vredet om i foden, efterfølgende ligger hun sygemeldt i næsten en måned fordi hendes led er svært medtaget (hun er ca. 50 år).. Selv den dag idag har hun problemer med foden når det er koldt, eller hvis hun går for lange ture..
Min råd er at få navn osv. på ejeren til hunde, og kontakt forsikringen hvis der skulle opstå problemer senere hen, og evt. politi..
Så nu kommer vi ikke i østerådalen mere, har ofte oplevet personer med hunde som der kommer løbende tværs over området hvor de ingen kontakt har til den.. Ikke specielt sjovt hvis man har en lille hund, så virker det nemlig endnu voldsommere når de kommer løbende på den måde..
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
MEN....når begge hunde er løse, - og de begynder at lege, men så legen bliver til slagsmål, så er begge ejere lige ansvarlige iflg. forsikringsselskaberne.
maj 2008
Var det leg som udviklede sig til alvor?
maj 2008
Hvad var omstændighederne for overfaldet?
Var det leg som udviklede sig til alvor?
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 13 Emner: 21 Svar: 416
Jeg har selv prøvet det både som ejeren af hunden som blir overfaldet. Der var det modpartens forsikring der betalte alle omkostninger jeg havde til dyrlægen.
Og ligeså da vores gamle bull mastiff overfaldt en bette hund. Der var det vores ansvasrforsikring der dækkede omkostningerne hos dyrlægen for den bette hund.
I begge tilfælde skulle den part som tog hunden til dyrlægen selv ligge pengene ud. Og ville så få dem refunderet af forsikringen når man sendte regningen ind.
/ Louise
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 66 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 355 Svar: 14.421
Det er da noget fanden (Irene Jarnved) har skabt i vrede - de skulle ganske enkelt nedlægges alle som en !
Go bedring med din hund, ts.
maj 2008
<b>Det er så ærgeligt at sådan nogle fjolser skal ødelægge det for andre </b>
Ja, - hvis det forholder sig sådan.
Men spørgsmålet er jo, om det er to hunde, som starter med at lege og ender med at slås?
maj 2008
<b> Men i sidste ende, så bliver hundeskovene nok lukket ned. Jeg ved at Skov&Naturstyrelsen er godt trætte af hundeejere, som ikke overholder loven. Deres håb om at flere hundeskove ville hjælpe på at folk overholder loven, er desværre helt forkert. </b>
Det vil jeg da håbe! Jo hurtigere jo bedre!
Og jeg synes da nok at det er utroligt naivt at tro, at "Hundeskovene" , som de har været formøblet i den årrække, de har eksisteret, ville kunne gøre en forskel på ulovligheder.
Hundeskovene opfordrer jo netop til ulovligheder.
maj 2008
Det er bestemt ikke en selvfølge!
Selvom det ligener en ligetil sag, så er det stadig et spørgsmål. om begge hunde har været løse på samme tid.
Ligesom Jens oplevede jeg for år tilbage, at min hund under leg og ved et uheld kom til at skade en anden hund. Der var ingen hjælp at hente til den dyrlægeregning.
Forsikringen sagde dengang - som Jens også er inde på - at da begge hunde var løse, havde begge ejere lige stort ansvar og derfor dækkede de ikke.
Kun i de tilfælde, hvor den ene hund beviseligt er i snor og den anden hund er løs og forgriber sig på den i snor, vil forsikringsselskabet betale.
Og mange almindelige ansvarsforsikringer gælder jo heller ikke, når hunden er til træning, - der skal man have en udvidet ansvarsforsikring. Mon ikke visse forsikringsselskaber vil anse hundeskove for at have en særstatus ligesom træningspladsen?
maj 2008
Mig bekendt er det ikke loven, som siger, at man skal have udvidet ansvarsforsikring ved træning, - det er forsikringsselskaberne selv.
Men vil da godt høre, hvis ts slipper for at tage halvdelen af ansvaret. ( stadig under forudsætning af, at begge hunde har været løse ).
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 11
Jeg blander mig lidt sent i debatten, da jeg først lige har fundet den nu
Men jeg har et spørgsmål lidt i stil med det der er stillet.. I dag var min hund og jeg i hundeskov da der kommer 2 andre hunde.. Alle 3 hilser på hinanden og logrer med halerne. Pludselig kommer min hund og den ene op at toppes hvilket resulterer i, at den anden hund får bidt/revet en luns af sit ben.. Det var ikke noget med den ene hund startede, det var de lige gode om.. Men hvordan står man ift. forsikringen i sådan et tilfælde?
okt 2008
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 11
maj 2008
Tak for din oplysning.
okt 2008
Overfald i hundeskov, hvem betaler reg