1.584 visninger
|
Oprettet:
Dalmatiner {{forumTopicSubject}}
Hej
Hvordan er en Dalmatiner temperament og personligheds mæssigt?
Har i nogle personlige erfaringer med en Dalmatiner som familie hund og hund nr. 2?
Håber i vil hjælpe
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
Træning kan med fordel være med klikker
Forholdsvis motions krævende;) meget venlige;)
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Har haft dalmatiner tidligere Verdens bedste endda
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
De skulle så absolut være trænbare, faktisk en hel del.. Mit indtryk efter at have hilst på en masse og talt med en masse opdrættere er, at det er en hund der justerer meget ind efter dit aktivitetsniveau - når du vil være aktiv er den aktiv, og når du vil slappe af falder den til ro (hvis den er velstimuleret)
Prøv evt at besøg www.curias.dk - hun ved ekstremt meget om racen, og jeg har nydt godt af at læse hendes beskrivelser samt stille spørgsmål og møde hendes hunde osv. Ekstremt dejlige hunde hun har, virkelig smukke og fantastiske temperamenter!
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Det eneste jeg kan sige negativt er det med træningen. Ikke fordi han ikke var trænbar, for det var han. Men ved alt for mange gentagelser gad han slet ikke. Man skulle variere og finde på nyt hele tiden ellers lagde han sig bare ned og ville ingenting
Min har aldrig vist nogen form for aggressiv adfærd, hverken overfor mennesker eller andre dyr. Han har stort set heller aldrig fejlet noget før Tilsidst i en alder af 9-10 år. Hverken dårlig hørelse, allergi, urinkrystaller osv.
Jo, han kunne da gø af andre hunde på gåturen, men det er der jo mange andre hunde der gør og det var bestemt ikke ondt ment, for lige så snart han fik lov at hilse var han egentlig ligeglad
Dalmatiner