{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Hjælp til Barf/vådfoder chihuahua {{forumTopicSubject}}

Ja ved godt jeg har oprettet en del tråde på det sidste, men håber i lige kan klare en enkelt mere.

Jeg så en dokumentar i dag omkring hundefoder, og jeg bukker mig i støvet og må erkende at tørfoder lyder som noget lort, rent ud sagt. Jeg vil det bedste for min hund, som mange andre, men har ikke en kæmpe fryser osv. og jeg synes det virker uoverskueligt og er bange for at han ikke får hvad han har brug for. Men jeg har nu valgt at det er det vi gør! ikke mere tørfoder når det sidste er spist, og har derfor ikke bestilt nyt som planlagt.

Men jeg har ikke plads til særlig meget i fryseren, og er som sagt bekymret for om han får alt hvad han skal have, og jeg ved heller ikke hvor meget han skal have.. Det er jo nyt og alt det.
Så jeg tænkte at jeg ville finde noget vådfoder så tæt på barf som overhovedet muligt, som havde alt hvad han skal bruge for at fungere, gerne med forskellige smag, så vi kan skifte imellem dem. Det skal han så have dagligt. men når jeg har mulighed for det, vil jeg så supplere med noget af det kød vi skal have til aftensmad, og så ben, f.eks. kyllingelår en gang eller to om ugen. Så han får noget der er godt for tænderne også, og som han kan bruge tid på at lægge med.

Så kære HG, vil i ikke hjælpe mig med at finde det bedste af det bedste vådfoder, der er så tæt på barf som muligt? smiley
For jeg synes det er en jungle at finde rundt i.
Og hvor meget skal en lille energisk hund på 16 mdr og 1700g have om dagen?
Og hvordan lyder min nye foderplan?
Hvor mange gange om dagen ville i fodre, 1,2,3 gange??

På forhånd tusind tak. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Barf/vådfoder chihuahua
  • #2   13. maj 2014 Hvad med Vom og Hundemat? Det bruger vi til Blaze smiley

• #5   13. maj 2014 Mange tak for svarende, det ser ikke ud til at være så slemt som jeg troede. lige pt har jeg dog ingen fryseplads da jeg bor ved min mor og hun kun har en lille fyse, som stortset altid er fyldt. men så må han lige på vådfoder indtil vi flytter og forhåbentlig får plads til at have noget i fryseren til Lucky, så jeg bare kan pakke det ned i daglige potioner, så er det da kun lige det at pakke det, der tager mere tid end tørfoder, men pakker alligevel altid vores eget kød om, da jeg køber store potioner..

vi lever primært af hakket oksekød, tun og lign, der kan bruges til pita, pizza den slags. og så kylling.. min kæreste og jeg er ikke særlig gode til at variere vores kød, men så må jeg jo købe ekstra kun til Lucky.. Jeg kunne f.eks. aldrig drømme om at spise lever, men derfor kan lucky jo godt få det smiley

Hvor mange penge skal man ca. regne med det koster at fodre råt, når man har en 2 kgs hund?
    Planen er jo vi skal have en chihuahua hvalp når vi flytter, hvordan gør vi det bedst med hensyn til foder? det er jo specielt vigtigt at den får alt hvad den har brug for og vokser rigtigt osv.. smiley

• #6   13. maj 2014 Jeg vil tro med gode deals og tilbud de kan fodre den for 200 om mdr max

Vi fodre 110 kg hund for 1000 kr.

Funky og Juice er vokset op på råt og de har A og 0 hofter og har aldrig været syge.

• #7   13. maj 2014 Okay det lyder godt smiley

• #9   13. maj 2014 jeg spiser ikke kød med ben, som kyllingelår, men så kan kæresten jo nyde godt af det, når jeg køber det til lucky, så kan han da også få et par stykker, haha smiley

okay så må den jo også over på råt.. jeg er mest bange for ikke at kunne variere det nok, men det lyder jo til at det er svært at barfe forkert smiley

• #10   13. maj 2014 Lidt tips: en pose med 2,5 kg kyllinge lår koster (frosne) ca.30 i fakta og netto.
    En bakke æg ca.11 kr.
    I fakta og Aldi kører de ofte med 30-50 % rabat på kød tæt på udløbsdato. Køb det og drøn det i fryseren.
    Føtex har svine hjerte og haler, okse lever ,Kyllinge kråser, lever og hjerter (Frost) og frosne sildefileter.

• #11   13. maj 2014 og så husk at BARF er et produkt (ligesom Olivers f.eks) Fodre du udenfor deres "regler" fodre du råt.

• #12   13. maj 2014 Tak Sarah.. smiley
    Er vidst godt vi skal bo i Århus, så jeg kan komme rundt til forskellige butikker, vi har nemlig ikke bil og her hvor jeg bor nu, har vi en dagli brugs og en spar hehe.. Vi har ca. 30 km til den nærmeste føtex..

• #13   13. maj 2014 Spar har også sildefileterne , og kyllingeindmaden.

• #16   13. maj 2014 Okay, det var ikke meget haha.. 2 procent af 1700g er jo ingenting hahahahaha smiley

Hvordan er det med fisk? skal de have dem hele eller?? tænker på de små ben osv. Eller skal de have rene fileter altså ren kød? Og hvordan er det med tun på dåse? Min kæreste ELSKER nemlig tun i olie, så det har vi tit alligevel.

• #18   13. maj 2014 Okay tak.
    Tænkte også bare at det skulle være engang imellem hvis vi alligevel lige havde åbnet en dåse.. evt bare som "ekstra" for han eeeeeelsker det. smiley

• #19   13. maj 2014 Hvilket dyr skal han havde mest af, hvis der er nogen der er bedre end andre.. Hvor tit skal han have fisk og sådan?

• #21   13. maj 2014 Okay, så altså lidt som til mennesker, hehe smiley

Jeg tror også Lucky kommer til at få mest kylling, i hvert fald når det gælder ben, for det er dejlig nemt med kyllingelår.. Jeg er ikke god til det der med at skulle stå og ordne en hel kylling f.eks. så hellere bare købe det i små potioner, selvom det måske koster lidt ekstra.. smiley
    Og så må jeg jo se hvad jeg finder på tilbud..

Jeg glæder mig helt til vi kan komme rigtig i gang, for Luckys skyld. smiley

• #22   13. maj 2014 Jeg vil bare lige sige tusind tak for hjælpen, det er virkelig dejligt at i vil bruge jeres tid på det, og i har virkelig ændret mit syn på det at fodre råt. smiley

Vil gerne give en særlig tak til Pia, for du har brugt en del tid på at komme med gode råd omkring foder til Lucky, og mange af de ting du har sagt, har været det der gjorde at jeg nu vil tage skridtet videre. Så tak fordi du ville bruge din tid, også selvom det tog lidt tid for mig at få det ind, så jeg nu kan fodre råt.

• #24   14. maj 2014 Hej igen - blander mig også lige i denneher tråd, men du laver jo så mange, hihi.

Jeg fodrer selv mine med råt, lidt tørkost og lidt vådfoder.
    Jeg kan se, der er delte meninger om æg, kosttilskud og så videre på mange sider og forums med emner omkring barf.
    Selv giver jeg et par gange om ugen kosttilskud i en kong sammen med æg og lidt fiskeolie. Jeg laver en masse af f.eks. hakkekød, vådfoder, grøntsager, persille, blendet kallun/fisk/kød - du kan putte meget forskelligt i.
    Om sommeren laver jeg 'farsen' til kongen med meget vand eller meget vådfoder i, så de får rigeligt med væske.
    Der er gode priser på kongs i vores lokale dyreforetning. Tror de små koster 20-24 kr., så sig til, hvis jeg skal købe et par stykker for dig og sende dem.
    De er super gode til alene hjemme eller generelt indendøre, for de er ikke så ulækre som alm. ben, hehe.

• #25   14. maj 2014 Lammeben er også forholdsvis bløde.:) kalkun er også godt. smiley

Tænkte du også er i den super situation at din jo f.eks kan få en halv due eller eller lign. Dem kan man ofte få billigt i Rema 1000. smiley

• #27   14. maj 2014 CC tusind tak, det bliver dog ikke lige i denne måned, for pengene er ikke til det, men det kan sagtens være jeg hænger dig op på det en dag smiley

I er simpelthen så gode, tak for det.

Jeg tager på weekend i morgen formiddag, så hvis i skulle komme med flere gode råd osv. er det altså ikke fordi jeg ikke sætter pris på dem at jeg muligvis ikke lige svare smiley

Kommentér på:
Hjælp til Barf/vådfoder chihuahua

Annonce