{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

Hjælp til BARF søges {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har læst og læst og læst adskillige tråde herinde om barf, men jeg syns bare, jeg bliver mere forvirret.
Jeg har en dværgpinscherhvalp på otte måneder, der er enormt kræsen. Endelig havde jeg fået ham til at spise Orijen med fiskeolie på suppleret op med vådfoder. Men nu gider han ikke engang have sit vådfoder længere. Jeg har skiftet imellem to varianter af Orijen og hhv. brislingeolie og laskseolie. Min veninde fodrer med Taste of the Wild, og det har han gerne hidtil, men det er også blevet for kedeligt. Jeg har prøvet ZiwiPeak en enkelt gang som godbidder, og det ville han gerne have, men jeg synes, det er for dyrt. Så nu overvejer jeg råfodring.
Mn jeg kan simpelthen ikke finde hovede og hale i alle reglerne og synes, det virker enormt kompliceret. Er lidt bange for, jeg kommer til at gøre noget forkert, og at min hund bliver fejlernæret.

Udover min dværgpinscher, har jeg en chihuahua, der er lidt tyk. Er det muligt at fodre ham, så han kan slanke sig på BARF og i såfald hvordan?

Hvis der er nogen, der gider give mig alle de der regler, så ville jeg blive glad.
Giver man vitamintilskud ved siden af?
Hvordan sørger man for, den får indmad og overholder alle procenterne?
Må de få tørrede ting ved siden af (tyggestænger, ører og lign.)
Må jeg supplere med grøntsager? Jeg har en, der elsker grøntsagsmos i sin Kong (ham den tykke)
Hvilken type kød bør man fodre med til hhv. en slank og en tyk hund, og hvor mage proteinkilder må/ bør man have.

Ih, og der kommer sikkert tusindvis af flere spørgsmål, men jeg trængte lige til at lave en ny tråd for at undgå for meget forvirring på øverste etage...

God weekend til jer alle!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til BARF søges
  • #1   14. dec 2013 Annett Weber som er BARF dyrlæge holder foredrag hos RigtigHundemad i Herlev som jeg varmt kan anbefale og Ulla der ejer butikken laver gratis foderplaner til hunde der har det godt

  • #7   14. dec 2013 blandingsfodrer ... tørt Essentials og så råt .....

    Jeg må indrømme jeg ser på mine hunde og går på ingen måde op i procenter og fordeling .....
    Det ville hunden jo heller ikke selv kunne i naturen ...

    Jeg giver ben ca. en gang om ugen (okse, svine) , pg så får de ellers kylling, and og kalkun med skrog ...
    Så får de hakket kød, kød i tern , køber de billige steaks, koteletter osv ... alt fra supermarkeder på tilbud.
    Og så køber jeg decideret BARF ved en forhandler, vildt, lam, poser der er blandet med kød og brusk, osv ....

    Jeg blander af og til grønt i deres fars, men ellers får de til nu ingen tilskud af nogen art, der er rigeligt gang i dem ....

    man skal passe på ikke at gøre det til en videnskab for så går men død i det ...


  • #11   17. dec 2013 Mange tak for jeres svar. Har ikke lige haft mulighed for at svare før nu.

    Han har fået noget færdigmiks med oksekød og kylling fra Kragborg Råfoder. Jeg synes, det virker rimelig nemt med de færdigmiksede pakker, men jeg vil fremover handle ind i supermarkeder og lave pakker, tror jeg.
    Når der står ben, er det så knogler eller ben, de kan spise? Altså de kan jo godt spise kyllingeben, men mine kan ikke spise okseknogler, fordi de er så små.
    Med hensyn til indmad, kan jeg ikke helt lure, om jeg skal give lidt hver dag eller lave en dag om ugen, hvor de får ren indmad. Jeg har stadigvæk lidt svært ved at overskue det hele, synes det er lidt besværligt at have i hovedet.
    Jeg har overvejet at få lavet en foderplan ved en råfodercenter, men mon ikke man også selv kunne lave det?
    Kallun, er det okay, det kun gives tørret, eller giver det ikke samme effekt som fers kallun?
    Bør jeg tø maden op - jeg ved, mange giver den rå?
    Er der nogle gode kosttilskud, jeg bør give for at være på den sikre side?
    Jeg overvejer, om jeg ikke kunne lave nogle poser med miks selv, altså købe en masse kød og så hakke det lidt i nogle grove stykker og smide det i fryseren.

    Har fået læst lidt i barf-gruppen og generelt på nettet, men jeg synes nu stadig, det er lidt uoverskueligt ud.


  • #12   17. dec 2013 Mht. at tø maden op, skulle der stå, jeg ved, mange giver den frossen.
    Tastefejl er selvfølgelig gratis i dagens anledning smiley


  • #14   17. dec 2013 Okay, mange tak.
    Det er dejligt med lidt vejledning. Ellers er jeg lidt på bar bund.


  • #15   17. dec 2013 Mange tak! smiley

    Håber der kommer flere på banen med foderplaner eller lignende.
    Det er en stor hjælp.


  • #16   17. dec 2013 Nå, den ville ikke oploade nogen af mine besvarelser, men pludselig kom de begge. Hehe

  • #19   18. dec 2013 Jeg begyndte at barfe min tidligere hund i 2003. Det var inden alle barfbutikkerne fandtes. Jeg læste Ian Billinghursts bøger og fodre efter de grundprincipper han beskriver i bøgerne. Så du kunne eventuelt købe en af hans bøger. Så vil jeg tro du får en del svar.
    Min ugeplan for min nuværende hund kan se således ud:
    Mandag: kyllingeskrog
    tirsdag: lammeribben
    onsdag: hestekød+grøntsagsmix (som jeg selv laver og fryser ned) - halvt af hvert
    torsdag: Oksebrystben
    fredag: Gedeben
    lørdag: Kallun+grøntsagsmix
    søndag: Hesteben


Kommentér på:
Hjælp til BARF søges

Annonce